صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مسجد پایگاه مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: مساجد بهترین پایگاه مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن در مقاطع مختلف هستند. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید حاذق‌نیکرو در همایش تجلیل از اصحاب مسجد به مناسبت بیستمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد کشور در سالن وارش مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر، اظهار کرد: پایگاه مقابله با تهاجمات و پشتیبانی از اقدام‌ها در مقاطع و موضوعات مختلف است.

کد خبر : 1283 | 1:26 ب.ظ | ۱۵ اسفند , ۱۳۹۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: مساجد بهترین پایگاه مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن در مقاطع مختلف هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید حاذق‌نیکرو در همایش تجلیل از اصحاب مسجد به مناسبت بیستمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد کشور در سالن وارش مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر، اظهار کرد: پایگاه مقابله با تهاجمات و پشتیبانی از اقدام‌ها در مقاطع و موضوعات مختلف است.

وی با اشاره به اینکه انسانی که وارد مسجد می‌شود روحش آرامش می‌یابد، تصریح کرد: بهترین روش نگه‌داشتن حرمت مسجد، حفظ وحدت در آن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تشکیل کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد اقدامی مؤثر بوده است، اضافه کرد: گاهی در شهرسازی‌ها ساخت مسجد فراموش می‌شود که این امر منجر به تغییر نقشه ساخت و سازها شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ تبلیغ در حوزه دین ترویج خوبی‌هاست و وقتی سخن از فرهنگ به میدان می‌آید منظور باورهای دینی و شیوه زندگی مورد قبول اسلام است.

نیکرو با اشاره به برنامه‌ریزی فرهنگی در محله‌ها اذعان کرد: برنامه‌ریزی فرهنگی باید از سطوح محله‌ها انجام شود که در این صورت تمام اقشار مردم در آن حضور پیدا می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه مساجد نقش مهمی در ایجاد ارتباط بین بنده و خداوند متعال دارد، گفت: فرهنگ نیازمند ابزارهای مختلف مانند هنر است.

این مسئول ادامه داد: ساخت فیلم‌هایی با مضامین قرآنی نشان‌دهنده ظرفیت قرآن به عنوان نسخه حیات دنیوی و اخروی انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه در حوزه هنر به مؤلفه‌های قرآنی زیاد پرداخته نشده است، افزود: مسجد باید نقطه آغاز خلق آثار هنری با مضامین قرآنی باشد.

نیکرو امام جماعت را محور اساسی مسجد دانست و ابراز کرد: همه باید با کمک به امام جماعت بتوانند فعالیت‌های دینی را در مساجد افزایش دهند.

وی گیلان را به دلیل برخورداری از روحانیون و نخبگان منسجم خواند و یادآور شد: این امر موجب انسجام فعالیت‌های فرهنگی‌هنری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با روحانیون خراسان شمالی درباره فعالیت کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد در کنار بسیج، اضافه کرد: ایشان در این حوزه دغدغه دارند و باید به بیانات رهبر معظم انقلاب جامه عمل پوشانید.

وی تصریح کرد: در حوزه منابع انسانی در بحث هنر مشکل داریم و هنرمندان باید باور دینی داشته باشند و نیاز به منابع انسانی داریم که باور و تفکر انقلابی داشته باشد.

حاذق‌نیکرو با تصریح بر اینکه هنرمندانی که از مسجد برخاسته باشند پای آرمان‌های انقلاب می‌ایستند، خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی کشور دلیل ضعیف‌شدن ارتباط مردم با ولایت نمی‌شود که نمونه آن را می‌توان به خلق حماسه حضور مردم در 22 بهمن 91 اشاره کرد.

وی، اثربخشی و خلق فعالیت‌های نوین را از وظایف کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد نامید.

معاون اداری‌ مالی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در مراسم مذکور تلاش اعضای کانون‌های مساجد با همکاری امام جماعت در رسیدن به جایگاه واقعی مسجد را مورد تاکید قرار داد.

عبدالحسین آل‌محمد، با بیان اینکه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد کشور با وجود محدودیت‌های زیاد توانست به اقدام‌های خوبی دست بزند، اذعان کرد: نیروهای انسانی زیادی در سایه فعالیت‌های این ستاد در رشته‌های مختلف مهدویت، پژوهش، IT و… تربیت شده‌اند.

وی اذعان کرد: برای مقابله با توطئه‌های دشمنان نیاز به مهندسی فرهنگی داریم همان گونه که در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی تهدیدهای آن ها را به فرصت تبدیل کرده‌ایم.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید تا جایی پیش رویم که دنیای استکبار و آمریکا خواب‌هایی را که برای ما دیده است را تعبیر نکند.

به گزارش فارس،‌ در مراسم مذکور از تعدادی اعضای کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد گیلان با اهدای لوح تقدیر قدردانی به عمل آمد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد