صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






فرهنگ شهادت ضامن بقا و تداوم انقلاب اسلامی است

معاون فرهنگی و تربیتی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرهنگ شهادت را ضامن بقا و تداوم انقلاب اسلامی ایران دانست. به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار 'محمدعلی آسودی' شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره شهید سید محمدتقی مخزن موسوی و 410 شهید شهرستان رودبار، شهدا را مهمترین مولفه قدرت نرم انقلاب اسلامی دانست و اظهار كرد: بصیرت نافذ رهبری، موجب خنثی شدن فتنه 88 شد و مردم با تبعیت از رهنمودهای ایشان، این فتنه پیچیده را مهار كردند.

کد خبر : 1318 | 9:27 ق.ظ | ۲۷ اسفند , ۱۳۹۱

معاون فرهنگی و تربیتی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرهنگ شهادت را ضامن بقا و تداوم انقلاب اسلامی ایران دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار ‘محمدعلی آسودی’ شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره شهید سید محمدتقی مخزن موسوی و 410 شهید شهرستان رودبار، شهدا را مهمترین مولفه قدرت نرم انقلاب اسلامی دانست و اظهار كرد: بصیرت نافذ رهبری، موجب خنثی شدن فتنه 88 شد و مردم با تبعیت از رهنمودهای ایشان، این فتنه پیچیده را مهار كردند.

وی شهدا و فرهنگ شهادت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی را از دیگر مولفه های قدرت نرم در ایران اسلامی ذكر كرد.

سردار آسودی اضافه كرد: دشمنان همواره به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند بر این اساس باید فرهنگ شهادت را زنده نگه داریم.

رییس ستاد یادواره سرداران و 410 شهید رودبار در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ایرنا از رونمایی از تندیس شهید سید محمدتقی مخزن موسوی فرمانده اسبق سپاه شهرستان رودبار خبر داد.

سرهنگ پاسدار كیومرث عاشوری افزود: حضور پرشور مردم در یادواره سردار شهید موسوی، نشان می دهد ارزش هایی چون ایثار و شهادت در جامعه ما همچنان زنده است و ملت به این ارزش ها پایبندند.

مراسم رونمایی از تندیس این شهید در پایان مراسم در پایین بازار رودبار (زادگاه وی) با حضور خانواده و جمعی از مسوولان شهرستان انجام شد.

شهید موسوی در سال 1361 توسط منافقین به شهادت رسید.

وی در سال 1335 در یك خانواده مذهبی در رودبار متولد شد و پس از طی تحصیلات دبیرستان در رشته كاردانی نقشه برداری در دانشگاه امیركبیر ( پلی تكنیك سابق ) قبول شد و با ورود به دانشگاه، به صف مبارزان با رژیم طاغوب پیوست و در دانشگاه با آگاهی دادن به دانشجویان به مبارزه با رژیم پهلوی پرداخت.

سید محمدتقی مخزن موسوی در سال 1356 به خدمت اجباری در نیروی هوایی ارتش به بندرعباس اعزام شد اما به منظور لبیك به ندای مقتدای خود امام خمینی (ره) از پادگان آموزشی فرار كرد.

وی به رودبار بازگشت و با شركت در راهپیمایی ها و راه اندازی تشكل جوانان مذهبی به مبارزه در این شهرستان ادامه داد.

شهید موسوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در كمیته انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی و نیز به عنوان دبیر حزب جمهوری اسلامی رودبار برای استقرار و تثبیت نظام اسلامی تمام تلاش و همت خود را صرف كرد.

وی پس از تشكیل سپاه پاسداران، به صورت خستگی ناپذیر و شبانه روزی در راه انقلاب كوشید و پس از مدتی به فرماندهی سپاه مشغول به خدمت شد كه سرانجام در ساعت یك و نیم بامداد روز بیست و هشتم بهمن ماه سال 1361 با یورش شبانه منافقین به منزلش در مقابل دیدگان خانواده اش كه در آن حادثه مجروح شدند، به شهادت رسید.

یادواره شهید سید محمدتقی مخزن موسوی با حضور آیت الله رودباری از علمای بزرگ استان گیلان، فرمانده سپاه گیلان و جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان، فرماندار، امام جمعه رودبار و جمعی كثیری از مردم شهیدپرور شهرستان رودبار و خانواده های شهدا برگزار شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد