صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






شهید آوینی سمبل هنرمندی انقلابی است

معاون حوزه هنری گیلان، شهید آوینی را نماد یک هنرمند انقلابی دانست و گفت: آثار ماندگاری در حوزه عرفان، ادبیات به ویژه سینما و جنگ از ایشان باقی مانده که می‌تواند سمبل هنر انقلابی محسوب شود. به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، محمد پرحلم، معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان، امروز(20 فروردین) در نشست […]

کد خبر : 1443 | 7:44 ق.ظ | ۲۱ فروردین , ۱۳۹۲

IMAGE635011118150581222

معاون حوزه هنری گیلان، شهید آوینی را نماد یک هنرمند انقلابی دانست و گفت: آثار ماندگاری در حوزه عرفان، ادبیات به ویژه سینما و جنگ از ایشان باقی مانده که می‌تواند سمبل هنر انقلابی محسوب شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، محمد پرحلم، معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان، امروز(20 فروردین) در نشست خبری با اصحاب مطبوعات گیلان به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور برنامه‌های منسجم و هماهنگی برای گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت سید مرتضی آوینی در کشور توسط حوزه هنری تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمی بود، گفت: انقلاب اسلامی ایران یک تحول ساختاری در جهان ایجاد کرد و الگوی همه آزادیخواهان جهان شد.

پرحلم ادامه داد: مردم برای این انقلاب از همه چیز خود گذشتند تا نظام شاهنشاهی را تغییر داده و انقلاب اسلامی را به رهبری امام راحل را پدید آوردند.

وی مهمترین اتفاق در انقلاب اسلامی را ایجاد همدلی و برتری فضیلت‌های اخلاقی دانست و افزود: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی این همدلی‌ها دوباره در اوج قرار گرفت و باعث پیروزی کشورمان شد.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان ادامه داد: هنر انقلاب به دنبال تحقق اهداف انقلاب است که برخواسته از آموزه‌های دین ماست.

وی با تاکید بر پیاده سازی هنر انقلابی به معنای واقعی در جامعه، بیان کرد: باید از تنگ نظری‌ها و اعمال نظر سلیقه‌های شخصی در هنر جلوگیری شود که این عامل بزرگ‎ترین آفت جامعه هنری ماست.

پرحلم در ادامه شهید آوینی را نماد یک هنرمند انقلابی دانست و گفت: آثار ماندگاری در حوزه عرفان، ادبیات به ویژه سینما و جنگ از ایشان باقی مانده که می‌تواند سنبل هنر انقلابی محسوب شود.

وی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان تصریح کرد: حوزه هنری بمناسبت روز هنر انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی چون برپایی نمایشگاه کتاب با تخفیف 20 درصدی در خانه کتاب و نمایشگاه آثار تجسمی در گالری حوزه هنری را برپا کرده است.

وی بیان کرد: برگزاری مراسم تجلیل از 9 نویسنده تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس در روز شنبه(24 فروردین) مهمترین برنامه حوزه هنری در پاسداشت این روز است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد