صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






آیت‌الله سائلی: جامعه نیازمند تربیت فاطمی است

استاد حوزه علمیه قم گفت: تربیت شدن در مکتب فاطمی نیاز امروز جامعه است. آیت‌الله علی سائلی به مناسبت ایام فاطمیه در جمع عزاداران حضرت زهرا (س) در هیئت فاطمیون مسجد سیدالشهدای میدان صیقلان این شهر، اظهار کرد: فاطمه (س) تفسیر لیلة‌القدر است و یکی از چیزهای مهم در این مسیر اینکه تحت تاثیر تربیت حضرت فاطمه (س) قرار گیریم تا […]

کد خبر : 1466 | 10:33 ق.ظ | ۲۴ فروردین , ۱۳۹۲

saeli

استاد حوزه علمیه قم گفت: تربیت شدن در مکتب فاطمی نیاز امروز جامعه است.

آیت‌الله علی سائلی به مناسبت ایام فاطمیه در جمع عزاداران حضرت زهرا (س) در هیئت فاطمیون مسجد سیدالشهدای میدان صیقلان این شهر، اظهار کرد: فاطمه (س) تفسیر لیلة‌القدر است و یکی از چیزهای مهم در این مسیر اینکه تحت تاثیر تربیت حضرت فاطمه (س) قرار گیریم تا در مسیر درست زندگی حرکت معنوی خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از برادران و خواهران حرکت معنوی مناسبی ندارند، افزود: اینها به عواملی بستگی دارد که تا درست نشود، حرکت معنوی انسان نیز درست نمی‌شود و به ثمر نمی‌نشیند.

مؤسس حوزه علمیه رضویه مشهد، گفت: برخی‌ها به دنبال ذکرهای عجیب و غریب هستند و این مسائل موجب رونق بازار بعضی‌ها شده است.

وی ادامه داد: مشکل در جهل ما نیست بلکه در آن چیزهایی است که می‌دانیم و آیت‌الله بهجت(ره) بارها می‌گفتند که به دانسته‌های خود عمل کنید و ذکر نوعی رفتار در عمل و ساختن است.

سائلی، برنامه‌ریزی حرکت معنوی را مهم دانست و تصریح کرد: حرکت یعنی اینکه تا چه حد نسبت به سال گذشته حس گناه نداشتیم.

وی ادامه داد: یکی از مطالبی که همه ما می‌دانیم اما به آن عمل نمی‌کنیم، داشتن صبر است و انسان باید در تمام مسائل صبور باشد.

مؤسس حوزه علمیه رضویه مشهد با بیان اینکه جوانان باید در روابط خانوادگی خود صبر را تجربه کنند، اذعان کرد: نداشتن صبر یکی از موانع درک لیلة‌القدر است.

وی با تصریح بر اینکه امروز تکنولوژی غرب مانند یک سیب قرمز خوشمزه است اما این سیب را باید شست و سپس خورد، متذکر شد: امروز بچه‌های ما مریض شده‌اند زیرا این سیب را نشسته خوردند.

سائلی افزود: اینکه با سرعت به اطلاعات مورد نظر می‌رسیم و تنها با فشار یک دگمه ناخودآگاه میزان صبر خودمان را پایین می‌آوریم، به خاطر ورود مسئله سرعت در زندگی ماست و صبر لازم را برای پختن نفس خود از دست داده‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت صبر در خانواده، خاطرنشان کرد: داشتن صبر زیاد مهم نیست بلکه باید صابر بود و مهم‌ترین جای صابر نیز در خانواده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اعضای خانواده باید بتوانند با هم حرف بزنند، اذعان کرد: این موضوع یکی از مشکلات عدیده جامعه ما بوده که موجب افزایش آمار طلاق در جامعه شده است.

وی قرار گرفتن تمام انسان‌ها در مسیر تربیت فاطمی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: امروز جامعه نیازمند تربیت فاطمی است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد