صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین مدافع امامت و ولایت بود

امام جمعه آستارا حضرت فاطمه زهرا(س) را بهترین مدافع امامت و ولایت دانست و خاطر نشان کرد: این بانوی معصوم در دفاع از حریم ولایت تا آخرین نفس با دشمنان مبارزه کرد و نگذاشت به دین مبین اسلام و ولایت آسیبی برسد. حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه شهرستان آستارا شب گذشته(22 فروردین) در […]

کد خبر : 1469 | 10:35 ق.ظ | ۲۴ فروردین , ۱۳۹۲

1

امام جمعه آستارا حضرت فاطمه زهرا(س) را بهترین مدافع امامت و ولایت دانست و خاطر نشان کرد: این بانوی معصوم در دفاع از حریم ولایت تا آخرین نفس با دشمنان مبارزه کرد و نگذاشت به دین مبین اسلام و ولایت آسیبی برسد.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه شهرستان آستارا شب گذشته(22 فروردین) در ویژه برنامه عزاداری ایام فاطمیه که در محل هئیت فاطمیون آستارا برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، بیان کرد: حضرت زهرا(س) الگوی کاملی از یک بانوی مسلمان و مدافع ولایت بود که جان خود را نیز در این راه فدا کرد.

وی بر الگوگیری افراد جامعه به ویژه بانوان از حضرت فاطمه زهرا(س) تاکید کرد و افزود: حضرت زهرا (س) الگو و سرمشق زنان عالم هستی است و بانوان می توانند با الگو برداری از شیوه زندگی آن بانوی بزرگ و معصوم خود را در برابر بسیاری از ناهنجاری های که در جامعه وجود دارد، بیمه کنند.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) ضامن بقای اسلام است و به مقام زن جایگاه ویژه بخشید، گفت: اگر زنان جامعه ما شیوه زندگی آن حضرت را الگوی خود قرار دهند به خوشبختی و سعادت می رسند.

این کارشناس علوم دینی و مذهبی تصریح کرد: در فرهنگ فاطمی ولایت جایگاه و منزلت ویژه ای دارد و مردان و زنان ایران اسلامی نیز، امروز با سرمشق قرار دادن حضرت زهرا (س) در همه لحظات پشتیبان ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله امام خامنه ای باشند.

وی با اشاره به علم و آگاهی حضرت فاطمه زهرا(س) از مسائل مختلف،اظهار کرد: زنان جامعه اسلامی در زمان این بانوی بزرگوار سوالات شرعی و فقهی خود را از ایشان می پرسیدند و بهترین جواب ها را می گرفتند.

امام جمعه آستارا، تنها راه سعادت جامعه را متوسل شدن به قرآن و اهل بیت (ع) دانست و گفت: اگر جامعه اسلامی راه قرآن و اهل بیت (ع) را بپیماید به عزت می رسد.

حجت الاسلام حافظ نیا،با اشاره به ویژگی‌های بارز حضرت زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه (س) پیوند دهنده دو امر الهی رسالت و امامت بودند و در دفاع از حریم ولایت نیز لحضه ای کوتاهی نکردند.

گفتنی است، مداحی مداحان در سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بخش پایانی این مراسم بود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد