صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






دیدار روسای دفاتر استانهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

حضرت آیت الله العظمی صافی‌گلپایگانی با تاکید بر اینکه نباید به عنوان موسیقی و سمفونیک ملاهی و مناهی در کشور ترویج شود گفت: برخی افراد که بی‌باک و نسنجیده سخن می‌گویند برای کشور مشکل ایجاد می‌کنند. به گزارش دفتر آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، این مرجع تقلید در دیدار مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور گفت: مسئله […]

کد خبر : 149 | 10:40 ق.ظ | ۲۳ مهر , ۱۳۹۱

حضرت آیت الله العظمی صافی‌گلپایگانی با تاکید بر اینکه نباید به عنوان موسیقی و سمفونیک ملاهی و مناهی در کشور ترویج شود گفت: برخی افراد که بی‌باک و نسنجیده سخن می‌گویند برای کشور مشکل ایجاد می‌کنند.

به گزارش دفتر آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، این مرجع تقلید در دیدار مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور گفت: مسئله تبلیغات بسیار مهم است تا جایی که می‌شود گفت بخش مهم سیاست‌هایی که در این زمان در دنیا پیاده می‌شود به وسیله تبلیغات انجام می‌شود، یعنی این تبلیغات است که مطالب را به جاهایی که باید برسد می‌رساند و تأثیر شگرف خود را در معرفی اشخاص، دولت‌ها و ملت‌ها می‌گذارد.

وی اضافه کرد: مسئله تبلیغات حتی در جنگ‌ها هم نقش بسزایی داشته است. به طور مثال در جنگ جهانی وزیر تبلیغات آلمان که تخصص زیادی در مسئله تبلیغات داشت نقش مؤثری علیه متحدین، انگلیس و دولت‌هایی که با آنها طرف بودند داشت و این نقش مهم تبلیغات را در دنیا نشان می‌دهد و از طرفی دیگر کمبود مسئله تبلیغات و ضعف در آن ضرر زیادی به جامعه می‌زند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با بیان اینکه قرآن مجید و دستورات ائمه علیهم السلام همه تبلیغ است بیان کرد: انبیا هم که مردم را به خداوند دعوت می‌کردند عمده‌ کارشان تبلیغ بود.

وی با اشاره به اینکه مردم را به اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت علیهم السلام دعوت کنیم بیان کرد: شیعه برای بقا و ادامه حیات خویش از مسئله تبلیغات استفاده زیادی برده است. در طول تاریخ هم شیعه از روش‌های مختلف تبلیغات در پیشبرد اهداف مکتب بهره برده است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه تبلیغات چه در داخل مملکت و چه در مقابل تبلیغات دشمن فنّ مهمی است بیان کرد: باید اشخاصی در این عرصه تربیت شوند که بدانند چه طور و از کجا باید شروع کنند.

وی افزود: گاهی اوقات بعضی اشخاص این را نمی‌دانند و حرف‌های نامربوطی می‌زنند که برای سیاست مضر است و موجب شکست می‌شود کسانی که بی‌باک و نسنجیده حرف می‌زنند برای کشور مشکل می‌آفرینند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی خاطر نشان کرد: اشخاصی که می‌خواهند حرف بزنند باید بصیرت داشته باشند به موقع حرف بزنند و تکلّم به مقتضای حال داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم اهانت به ساحت پیامبر مکرم اسلام را مورد توجه قرار داد و گفت: این نور پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بود که روزبه‌روز بر عظمتش افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: هیچ کس فکر نمی‌کرد که در دنیای فعلی، مسلمانان این طور ابراز احساسات کرده و در برابر اهانت به پیغمبر اکرم این‌گونه پر شور وارد میدان شوند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی خاطر نشان کرد: این ابراز احساسات و انزجارها از جانب مسلمانان آن هم نه در یک کشور و دو کشور بلکه در همه جهان علامت نفوذ کلمه اسلام است.

وی تاکید کرد: در پی این توهین مسلمان‌ها در همه دنیا اظهار وجود کردند و با برگزاری اجتماعات بزرگ به دنیا اعلام کردند که ما مسلمان هستیم و هویت ما اسلام، قرآن و محمد بن عبدالله(ص) است.

این مرجع تقلید اضافه کرد: در دنیا هم بین پیروان ادیانی که الان وجود دارد، هیچ کدام مثل پیروان دین اسلام به دستورات دین خود عمل نمی‌کنند. البته امیدوارم که نقاط ضعف ما برطرف شود که هر چه بعضی مسائل مانند رقص، شطرنج، قمار و امثال این ملاهی و مناهی زیادتر شود هویت اسلامی ضعیف‌‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: باید هویت اسلامی خود را در کمال قوت نگاه داریم و مطالبی را که اسلام طرد کرده از جامعه اسلامی خود دور کنیم نه اینکه آنها را ترویج کنیم و ملاهی و مناهی را با عنوان موسیقی و سمفونیک ترویج کنیم.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی خاطر نشان کرد: هر چه یک شخصیت مؤثرتر در قلوب مردم باشد مخالفان او بیشترند، البته از سویی دیگر اشخاصی هم هستند که راجع به مؤثرترین شخص اسلام یعنی پیغمبر کتاب نوشته‌اند.

وی گفت: تولستوی می‌گوید «این‌ قدر پیغمبر اسلام افتخار دارد که اگر تمام افتخارات مصلحین دنیا را جمع کنند، در مقابل افتخارات و اصلاحاتی که پیغمبر اسلام در عالم کرده چیزی نیست. اگر کسی بخواهد به یک انسان والامقامی احترام کند کسی بالاتر از پیغمبر اسلام نیست».

این مرجع تقلید اضافه کرد: این‌ها همه نشان از عظمت وجود مبارک پیامبر اعظم اسلام و نفوذ کلمه آن حضرت دارد که روزبه‌روز به فضل و عنایت خداوند بیشتر هم خواهد شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد