صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






پیشرفت کشور در گروی ولایت‌مداری است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: استقلال و پیشرفت کشور در گروی ولایت‌مداری ملت ایران است. احمد اسماعیلی در مراسم نکوداشت شاعر متعهد و استاد فرهیخته بسیجی مرحوم غلامرضا رحمدل در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: استاد غلامرضا رحمدل یک بسیجی واقعی بود. […]

کد خبر : 1493 | 8:32 ق.ظ | ۲۶ فروردین , ۱۳۹۲

esmaili

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: استقلال و پیشرفت کشور در گروی ولایت‌مداری ملت ایران است.

احمد اسماعیلی در مراسم نکوداشت شاعر متعهد و استاد فرهیخته بسیجی مرحوم غلامرضا رحمدل در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: استاد غلامرضا رحمدل یک بسیجی واقعی بود.

*مسئولیت سنگین همگان در برابر شهدا

وی با بیان اینکه باید افرادی مانند دکتر رحمدل که دارای مبنای اعتقادی به نظام اسلامی بودند را بیشتر به جامعه شناساند، گفت: باید با شناخت ابعاد شخصیتی و فکری اینگونه افراد در مسیر اهداف و آرمان‌های آنها حرکت کرد.

این مسئول، مرحوم رحمدل را عاشق خدمت به مردم خواند و افزود: وی اهل پست و مقام نبود و مسئولیت‌ها را به سختی و با درخواست مکرر مسئولان می‌پذیرفت.

وی با تصریح بر اینکه مسئولیت همگان در برابر شهدا بسیار سنگین است، اذعان کرد: در نظام اسلامی شرایط برای خدمت کردن مهیا است و همه باید در خدمت این نظام باشیم.

*استقلال و پیشرفت کشور در گرو ولایت‌مداری است

اسماعیلی به وضعیت کشور در دوران طاغوت اشاره کرد و گفت: اکنون ایران اسلامی در اوج قدرت و عزت قرار دارد و به خودباوری، استقلال و پیشرفت‌های بسیاری رسیده است.

وی خودباوری و استقلال کنونی ملت ایران را مدیون امام (ره) و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: استقلال و پیشرفت کشور در گرو ولایت‌مداری ملت ایران است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان ملت ایران را پیرو ولایت خواند و یادآور شد: مردم ایران بارها در عرصه‌های مختلف امتحان ولایت‌مداری و وفاداری به آرمان‌های انقلاب اسلامی را به بهترین نحو انجام داده‌اند و حماسه‌ها آفریده‌اند.

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی در برابر تمام ابرقدرت‌ها که در برابر ملت انقلابی ایران متحد شده بودند، ایستادند و از آرمان‌ها و ارزش‌های خود دفاع کردند.

اسماعیلی، دوران کنونی را دوران جنگ نرم و اقتصادی نام برد و ادامه داد: در دوران کنونی مانند دوران دفاع مقدس و جنگ سخت باید با چنگ و دندان از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کرد و راه شهدا را ادامه داد.

*تواضع مهم‌ترین ویژگی رفتاری مرحوم رحمدل بود

وی با بیان اینکه افرادی که نزد خدا منزلت پیدا می‌کنند هرگز از یادها نمی‌روند، گفت: تواضع از مهم‌ترین ویژگی‌های رفتاری غلامرضا رحمدل بود.

به گزارش فارس، دکتر غلامرضا رحمدل در 25 بهمن سال 1330 در شهر لاهیجان در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود و پس از دوران سربازی در شغل معلمی به استخدام آموزش و پرورش درآمد و در سال 57 در دانشکده تربیت معلم به تحصیل زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی پرداخت.

مرحوم رحمدل دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی بود و تنها استاد تمام دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان محسوب می‌شد.

آثار گرانبهایی در قالب مجموعه‌های شعر عاشورایی، دفاع مقدس و شعرهای اجتماعی و عرفانی، تحقیقات و مقالات از وی به یادگار مانده است.

استاد رحمدل در 25 اردیبهشت سال 88 در سن 58 سالگی دارفانی را وداع گفت.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد