صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






همایش سراسری مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور حضرت آیت الله جنتی در قم

همایش سراسری مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان‌های کشور در شهر مقدس قم برگزار شد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، آیت الله احمد جنتی نماینده معزز ولی فقیه و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور و ایراد سخن در این همایش، این شورا را یکی از […]

کد خبر : 154 | 1:46 ب.ظ | ۲۴ مهر , ۱۳۹۱

همایش سراسری مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان‌های کشور در شهر مقدس قم برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، آیت الله احمد جنتی نماینده معزز ولی فقیه و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور و ایراد سخن در این همایش، این شورا را یکی از نهادهای فعال و مؤثر در خط امام و رهبری که در انجام وظایف و مسئولیت هایش از مسیر درست انحراف پیدا نکرده و فساد مالی و سیاسی در آن نبوده معرفی کردند.

ایشان در ادامه سخنانش ضمن توصیه به حفظ ارزشهای معنوی، لحظه شناسی را از وظایف مهم این نهاد برشمرده و تاکید کرد: باید دشمن و فتنه های آنها را بشناسیم و دیگران را نیز آگاه کنیم.

آیت الله جنتی با اشاره به برخی زمزمه ها در خصوص ارتباط با آمریکا گفت: برخی می خواهند گره حل مشکلات را در برقراری رابطه با آمریکا معرفی کنند در حالی که دشمنی آمریکا با اسلام و مردم واضح است و آخرین نمونه آن را نیز در جریان هتک حرمت به پیامبر اسلام(ص) مشاهده کردیم.

در این همایش که طی دو روز و با حضورقائم مقام، معاونین مرکز و رؤسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور ، برگزار شد، مباحث ستادهای سیزدهم آبان، حماسه نهم‌دی، دهه مبارک فجر و ستاد بزرگداشت پنجاهمین سالگرد قیام پانزده خرداد و مباحث اداری و مالی به بحث و بررسی گذاشته شد.

“اصغر آب‌خضر”، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که مسئولیت ستاد برگزاری مراسم سیزدهم آبان را نیز برعهده دارد،
در آغاز همایش ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران، موضوع برگزاری مراسم سیزدهم آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» را مهم خوانده و ضمن تأکید به برپایی تظاهرات یک ماه گذشته در موضوع محکومیت توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) یادآور شدند: «همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند در این قضیه، متهم ردیف اول رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا است و همان‌گونه که این تظاهرات به شکل سراسری و اقشاری در استان‌های کشور ادامه داشته و همچنان ادامه خواهد داشت، ان‌شاءالله در روز جمعه دوازدهم آبان، این تظاهرات ضد استکباری، تبدیل به تظاهرات یکپارچه و سراسری خواهد شد و شاهد آن خواهیم بود که مردم سراسر میهن اسلامی در بیش از 550 شهر کشور، پس از پایان نماز دشمن‌شکن جمعه، علیه سیاست‌های استکباری آمریکا و صهیونیست بین‌المللی تظاهرات خواهند کرد.»

وی همچنین یادآوری کرد که امسال به دلیل تقارن عید سعید غدیر خم با روز شنبه سیزدهم آبان‌ماه و تعطیل عمومی، اعضای ستاد پیشنهاد برگزاری مراسم ضد استکباری را در روز جمعه دوازدهم آبان داده‌اند که ان‌شاءالله همزمان در 550 شهر کشور با همت دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان‌های کشور و با تشکیل ستادهای مربوط، برگزار خواهد شد. البته این موضوع نفی‌کننده برگزاری مراسم‌هایی در روز شنبه سیزدهم آبان‌ماه نخواهد بود.

در تهران نیز مراسم یوم‌الله سیزدهم آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» قبل از نماز جمعه، از ساعت 10 صبح در مقابل
لانه جاسوسی سابق آمریکا(واقع در خیابان طالقانی) با حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان و طلاب برگزار خواهد شد و پس از آن درمیعادگاه نماز جمعه تهران حضور خواهند داشت.

در بخش دیگر همایش، “دکتر علی‌محمد نائینی”؛ رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم‌دی، ضمن یادآوری جنگ نرم غرب علیه ایران، نهم‌دی را روز بزرگ از دفتر مقاومت ملت ایران در ایستادگی و دفاع از ولایت و رهبری و حماسه عاشورا خواندند و یادآور شدند که ستاد بزرگداشت حماسه نهم‌دی همچون سال گذشته با رویکرد تبیینی سعی در بازگو کردن زوایای مهم آن حماسه و دلایل شکل‌گیری و حضور مردم در روز نهم‌دی‌ماه 1388 و خاموش‌کردن جریان فتنه خواهد داشت.

در ادامه این مباحث، دبیر ستاد نهم‌دی، تقاضای تشکیل کمیته‌های مختلف این ستاد و ستادهای استان را داشت و مسئولین دفاتر شورا را در استان‌های کشور به‌عنوان رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم‌دی در استان‌های کشور بر شمرد و یادآور شد تشکیل جلسات ستاد، فعال‌شدن کمیته‌ها، حضور جوانان، هنرمندان، دانشجویان، طلاب و روحانیت معزز در تشکیل همایش‌ها، نشست‌ها و برپایی نمایشگاه‌های مختلف و برپایی مسابقات ادبی و هنری، باعث روشنگری زوایای مختلف حماسه نهم‌دی را می‌گردد.

بخش دیگر همایش، با موضوع بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور “محمدحسین زارع”؛ رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی و سخنان ایشان آغاز شد. وی خاطر نشان کرد که دهه فجر انقلاب اسلامی دهه یادآوری دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، دهه امید به آینده پرشور انقلاب اسلامی و تکریم حماسه‌آفرینی‌های ملت بزرگ ایران خواهد بود. “زارع” تبیین اندیشه امام خمینی(رحمة‌الله علیه) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری را در بزرگداشت این دهه مهم برشمردند و یادآوری کردند که مفاهیم ارزشی در دیدگاه این دو بزرگوار به‌عنوان چراغ راه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت این دهه خواهد بود.

در ادامه، مسئولین استانی دفاتر شورا هر کدام با توجه به مسائل و مشکلات استانی، نکاتی را در هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم دهه فجر یادآور شدند و مقرر شد نکات ارزشی و ملی در دستورالعمل‌های ستاد مرکزی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد.

“نصرت‌الله لطفی”؛ معاون امور استان‌ها و حقوقی و مجلس شورا که دبیری همایش را برعهده داشتند، ضمن ترسیم اهداف همایش به‌عنوان دبیر ستاد بزرگداشت پنجاهمین سالگرد قیام پانزده خرداد بر اهمیت برگزاری مراسم پانزده خرداد به‌عنوان نقطه عطف آغاز حرکت انقلاب اسلامی بر رهبری حضرت امام خمینی(رحمة‌الله علیه) اشاره کردند و یادآور شدند که پانزدهم خرداد آغاز خیزش ملت انقلابی ایران اسلامی است و این حرکت با رهبری حضرت امام از حوزه علمیه و شهر خون و قیام «قم» آغاز شد و به شهرهای دیگر از جمله شیراز، ورامین و تهران نیز منتقل گردید. باید این حرکت عظیم به‌عنوان مبدأ حرکت انقلاب اسلامی به بهترین شکل یادآوری و تبیین شود و ان‌شاءالله با تشکیل این ستاد، برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی خواهد شد تا پانزدهم خرداد 1392، به گونه‌ای متفاوت و پر جنب‌ و جوش برگزار شود.

محمد جنتی ، معاون اداری و مالی شورا در بخشی از همایش به وضعیت برنامه ها و بودجه های سال جاری اشاره کردند و در وضعیت فعلی ، خواستار تلاش بیشتر همکاران و حفظ شوون بیت المال و صرفه جویی معقول در هزینه ها را خواستار شدند .
ایشان همچنین با اشاره به تلاشهای صورت گرفته در بخشهای اداری و مالی و رسیدگی به وضع معیشت همکاران به ویژه دوستان استانی ، تلاشهای انجام شده را حاصل فداکاری و حرکت در مسیر قانون مداری برشمرد و سوالات مطرح شده از سوی همکاران را پاسخ دادند .

در بخش پایانی همایش دو روزه، حضرت آیت‌الله احمد جنتی، نماینده معزز ولی‌فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی
با حضور در جمع حاضران همایش به ایراد سخن پرداختند و نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را در مدیریت و اداره مراسم و مناسبت‌های مختلف سال مهم برشمردند و یادآوری کردند «آنچه موجب برگزاری مراسم‌های خوب و پسندیده علاوه بر حضور پر شور مردم و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده، خلوص نیت و تلاش مخلصانه همکاران شورا وفداکاری برای نظام و ملت در ایام مراسم و مناسبت‌ها بوده است و این تفکر باید همچنان پایدار بماند» ایشان شناخت لحظه ها و اقدام به موقع را رمز موفقیت خوانده و لزوم توجه به نسل نوجوان و جوان را مهم برشمردند. ایشان انگیزه و عشق را دو عامل مهم پیروزی و موفقیت نام بردند وبهره‌گیری از نظرات کارشناسان و دعوت و مشارکت نهادها و دستگاه‌های مختلف و یادآوری حماسه پر شکوه مردم را در دفاع از مقام ولایت فقیه به‌عنوان توصیه همیشگی قلمداد کردند.

یادآوری می‌شود که در طول برپایی همایش، رؤسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور با شرکت در مباحث و طرح سؤال‌های مختلف، پیشنهادهای لازم را در هر چه بهتر برگزار شدن مراسم و تقویت ستادهای مربوط مطرح کردند.

دیدار با مرجع عالیقدر، حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی و بهره‌گیری از نصایح و سخنان ارزشمند ایشان و بازدید از ضریح حضرت سیدالشهداء و زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برای حاضران در همایش مغتنم بود و موجب بهره‌مندی معنوی حاضران گردید.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد