صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک محور هدایت‌گر و هشداردهنده قوی است

گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا: گیل شورا: به نظر حضرتعالی لحظه‌شناسی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و فراخوان حضور به موقع مردم چه تأثیری در براندازی فتنه داشت؟ اولاً عرض کنم که هر فتنه‌ای سه لایه دارد، لایه اول در روی صحنه است؛ لایه دوم در […]

کد خبر : 17862 | 3:20 ب.ظ | ۱۰ مرداد , ۱۳۹۴

آیت الله سعیدی ۶۳

گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

گیل شورا: به نظر حضرتعالی لحظه‌شناسی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و فراخوان حضور به موقع مردم چه تأثیری در براندازی فتنه داشت؟

اولاً عرض کنم که هر فتنه‌ای سه لایه دارد، لایه اول در روی صحنه است؛ لایه دوم در پشت صحنه و لایه سوم در کف خیابان قرار دارد. با کمال تأسف معمولاً بسیاری از خواص و عوام لایه‌های روی صحنه و کف خیابان را می‌شناسند اما عناصر پشت صحنه را نمی‌توانند شناسایی کنند. چون عناصری که در پشت صحنه طراحی می‌کنند از خودشان سند و ردپایی به جا نمی‌گذارند و دور این‌ها یک هاله‌ای از قداست کشیده شده است تا کسی توانایی تخریب آن‌ها را نداشته باشد برای مثال ما در شوروی سابق، استالین را می‌ شناسیم که انسان‌ها را قتل عام کرد ولی تئوریسین استالین و لنین، مارکس و انگلس بودند؛ یا در ایتالیا و آلمان، ما موسولینی و هیتلر را می‌بینیم که آدم کشتند، پرونده دارند و جنایت کردند ولی واقعیت قضیه این‌ است که تئوریسین این‌ها ماکیاولی و نیچه هستند که اندیشه و تفکر نازیسم، صهیونیسم و موسولینیسم را طراحی کردند. در ماجرای فتنه ۸۸ هم قضیه همین‌طور بود یک لایه پشت صحنه بود که از حدود ۸ یا ۹ ماه قبل تقلب در انتخابات را القا می کردند. کسانی که کمیته صیانت از آرا تشکیل دادند، از عناصر پشت‌پرده فتنه بودند. بنابراین کارگردان در پشت صحنه فعال بود و روی صحنه آن هنرپیشه‌هایی بودند که اجرا کردند مثل  موسوی و کروبی. عناصر پشت‌پرده ناشناخته ماندند و بعد بر روی صحنه آمدند و به فعالیت پرداختند و الآن نیز مشغول فعالیت هستند. مردم ما در چند حالت خیلی محکم به صحنه می‌آیند، اول آنجایی که رهبری معظم انقلاب با صراحت موضع بگیرد و دوم آنجا که برای ارزش‌ها و دین‌شان احساس خطر جدی کنند و مقدسات دین‌شان را در خطر ببینند. در ماجرای فتنه ۸۸ این احساس برای مردم کاملاً به وجود آمد هنوز رهبر معظم انقلاب موضع ای نگرفته بودند که مردم احساس کردند که خطر برای انقلاب بسیار جدی است چون فهمیدند که این‌ها مقدسات ما را هدف گرفته‌اند، دانستند که این‌ها امام حسین (ع) و آرمان‌های امام (ره) را هدف گرفته اند. لذا وقتی مردم احساس خطر جدی کردند به صحنه آمدند و این آشوب را جمع کردند. بعضی از کارشناسان می‌گویند دو روز پس از ۹ دی آثار آن حماسه در رونق بازار کاملا مشهود بود یعنی دقیقاً اوضاع عوض شد و حضور مردم در صحنه بسیار تعیین کننده بود. و مورد سومی که باعث حضور مردم در صحنه می شود زمانی است که اصول‌گرایان به وحدت برسند و یک تابلوی واحد از خودشان نشان دهند. ما طرفدار جریان اصول‌گرایی هستیم، «اصول‌گرایان» یک چیز و «اصول‌گرایی» چیز دیگری است. اصول‌گرایی معیارهای ارزشی دارد؛ ممکن است اصول‌گرایان در مقطعی دچار اشتباهاتی شوند اما این ضربه به اصول‌گرایی نمی‌زند. درست همانند اشتباه مسلمانان با مسلمانی. مسلمان ممکن است اشتباهی انجام دهد اما این به مسلمانی لطمه‌ای وارد نمی‌کند. بنابراین اگر یک تابلوی واحد از سوی مراجع، علما، بزرگان و جبهه متدینین ولایتمدار جلوی مردم ما باشد، حتماً همراهی می‌کنند. در ماجرای ۱۸ تیر ۷۸ همین اتفاق افتاد، مردم احساس خطر کردند و ۲۳ تیر را به وجود آوردند. در فتنه ۸۸ هم همین احساس دوباره برای مردم به وجود آمد که ما سی و پنج سال زحمت کشیدیم و این‌ها همه چیز ما را می خواهند مصادره کنند باید به صحنه بیاییم و تحولی عظیم به وجود بیاوریم.

گیل شورا: جنابعالی حضور مردم استان گیلان را در حفظ و پاسداری از انقلاب اسلامی به ویژه در حماسه ۸ و ۹ دی را چگونه ارزیابی می کنید؟

در دفاع مقدس ما پدیده‌ای به نام یگان خط‌شکن داشتیم، که اتفاقاً در تاریخ هم امت‌هایی هستند که به گروه‌های خط شکن، و امت‌های جریان‌ساز معروفند. مردم ما نیز این‌گونه اند و در برخی از استان‌ها خط‌ شکنی می‌کنند. استان گیلان یک اسوه شد، در سال ۸۸ چند استان بودند که در روز ۸ دی و یک روز جلوتر به میدان آمدند که استان گیلان یکی از آن‌ها بود. در روایت داریم که: «العالِمُ بزَمانِه لا تهجم عَلَیهِ اللَّوابِس» کسی که به زمانه آگاه باشد شبیخون نمی‌خورد. مردم و خواص سه دسته اند، برخی‌ها همراه زمان حرکت می‌کنند، بعضی ها عقب‌تر از زمان و برخی ها نیز جلوتر از ‌زمان حرکت می‌کنند. موفق‌ترین مردم گروه هایی هستند که جلوتر از زمان حرکت می‌کنند و در اینجا نیز این احساس به وجود آمد که باید جلوتر از زمان حرکت کرد. مردم ولایی گیلان به این نتیجه رسیدند که باید زودتر به صحنه بیایند و وظیفه‌شان را انجام دهند. این پیشتازی خیلی مهم است یعنی در روز قیامت آن کارت اصلی را به کسانی می دهند که الگو، پیشتاز و خط‌ شکن بودند. در دفاع مقدس نیز دلاوران لشگر قدس گیلان در جبهه ها افتخارآفرین شدند و در خط‌ شکنی نقش زیادی داشتند. بنابراین جای تقدیر و تشکر دارد از انسان‌ها و مردمانی که همیشه سعی می‌کنند جلوتر از بقیه حرکت کنند و وظیفه‌شان را به درستی انجام دهند. مردم گیلان با پیشتازی خود زمینه شور و هیجان مردم کشور را فراهم کردند و ثواب بخشی از حرکت ۹ دی مردم کشور متوجه مردم گیلان خواهد بود؛ انشاءالله.

IMG_3680

گیل شورا: نقش شورای هماهنگی تبلیغان اسلامی در برپایی مراسم و فراهم کردن زمینه های حضور مردم در صحنه را چگونه می‌بینید؟

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک محور هدایت‌گر و هشداردهنده قوی است که در راس آن اسوه مبارز و تقوا حضرت آیت الله جنتی حضور دارند. نهادی که بتواند مسائل را رصد کند تا در شرایط خاص و به اقتضای پاسداری از انقلاب اسلامی زمینه حضور مردم را فراهم کند یک نیاز مبرم بود که انصافاً این نقش را شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بسیار خوب ایفا می‌کند به خصوص در سال‌های اخیر که من شاهد یک حرکت منسجم هستم. ما یک خلأ داشتیم به اسم بصیرت‌افزایی و پیش‌بینی سخنرانانی که بتوانند این خلأ را پر کنند. خوشبختانه این نهاد انقلابی این خلا را پر کرده است. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در انتخاب سخنرانان مراسم با انتخاب کسانی که توانسته اند پیام اسلام، انقلاب، امام (ره) و مقام معظم رهبری را به گوش مردم برسانند، عالی عمل کرده است.

بنده کمترین آن‌ها هستم که در مقاطع مختلف در یوم الله ۲۲ بهمن، روز قدس، ۷ تیر و یا سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) توفیق داشته ام که در این مسیر گام بردارم. مثلاً در گذشته بنده سخنران راهپیمایی ۲۲ بهمن شیراز بودم که واقعاً جمعیت عظیمی به صحنه آمده بودند یا سال قبل به استان کرمانشاه رفتم و امروز (چهاردهم خرداد) نیز توفیق داشتم سخنران مراسم بزرگداشت یاد و خاطره حضرت امام(ره) در استان گیلان باشم که جمعیت خوبی در مصلی شهر رشت حاضر بودند و استقبال بسیار جالب بود از علما تا همه اقشار جامعه در مراسم حضور داشتند. امروز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جایگاه اصلی خودش را پیدا کرده است. این نهاد در ایام بسیار مقدس که باید از آن ها به عنوان ایام الله یاد کنیم، مثل ۲۲ بهمن، روز جهانی قدس، سالگرد حضرت امام (ره)، روز هفتم تیر و مناسبت‌های دیگر درست و به موقع و بسیار عالی عمل می کند از فراخوان مردم تا ساماندهی مراسم و همچنین انتخاب سخنران.

الحمدالله بنده در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان طراوت، نشاط و جوان‌گرایی را  شاهد هستم. محوریت جریان انقلابی، حزب‌اللهی و ولایت‌مدار در استام گیلان واقعاً قابل توجه است و من از مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این استان جناب آقای اشجری و مجموعه‌ای که با ایشان کار می‌کنند تشکر ویژه می کنم و برایشان آرزوی توفیق بیشتر دارم.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد