صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






شهادت‌طلبی رمز پیروزی کشور است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهادت‌طلبی رمز پیروزی کشور است. به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، مهدی چمران در مراسم یادواره سرداران و 410 شهید این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) رودبار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: انقلاب شکوهمند ایران اسلامی زمینه‌ساز رشادت، سعادت و شهادت رزمندگان […]

کد خبر : 196 | 1:45 ب.ظ | ۳۰ مهر , ۱۳۹۱

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهادت‌طلبی رمز پیروزی کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، مهدی چمران در مراسم یادواره سرداران و 410 شهید این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) رودبار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: انقلاب شکوهمند ایران اسلامی زمینه‌ساز رشادت، سعادت و شهادت رزمندگان اسلام در کشور بوده است.

وی با بیان اینکه برای شکل‌گیری یک انقلاب سه اصل حائز اهمیت است، بیان کرد: ایدئولوژی، تفکر و مکتب نخستین پایه و اساس یک انقلاب به شمار می‌رود از این رو انقلاب اسلامی بر پایه یک تفکر اسلامی است.

این مسئول، با بیان اینکه انقلاب‌های جهان دارای یک تفکر و ایدولوژی هستند، ابراز کرد: این تفکر در انقلاب اسلامی ایران بر مبنای تفکر و ایدئولوژی اسلامی پایه‌ریزی شده است.

وی رهبری را دومین اصل انقلاب دانست و گفت: در تمام انقلاب‌هایی که در دنیا رخ داده یک رهبر بزرگ و توانمند آن را رهبری کرده است.

چمران با تصریح بر اینکه تمام انقلاب‌های جهان با سلاح گرم به پیروزی رسیدند، خاطرنشان کرد: قتل‌عام با سلاح گرم یکی از ویژگی‌های انقلاب‌های دنیاست که در این‌گونه انقلاب‌ها 5 درصد مردم در صحنه حضور می‌یافتند و به زور اسلحه ایدئولوژی خود را به دیگر مردم تحمیل می‌کردند.

وی با بیان اینکه سلاح شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، شهادت بود، ابراز کرد: مردم ایران در مبارزه با رژیمی برخاستند که دارای ارتش 4 هزار نفری، مجهز به سلاح‌های روز دنیا، نیروهای ساواک و پشتیبانی همه جانبه آمریکا و کشورهای اروپایی بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، شهادت را رمز پیروزی و شکل‌گیری انقلاب دانست و گفت: در دوران طاغوت زمانی که نیروهای نظامی شعارهای اسلامی مردم را می‌دیدند، دگرگون می‌شدند و به مردم می‌پیوستند.

وی فرهنگ شهادت را عامل پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ هشت ساله دفاع مقدس دانست و افزود: در جنگ هشت ساله بسیاری از کشورهای جهان به یاری عراق آمده بودند و از او حمایت می‌کردند.

چمران با بیان اینکه دلار نفتی کشورهای عرب نیز حامی عراق در جنگ هشت ساله بود، ادامه داد: 70 میلیارد دلار در آن زمان برای جنگ با ایران به صدام کمک شد و همین مقدار نیز در خزانه دولت عراق بود.

وی تحریم‌های سیاسی و اقتصادی را از شرایط کشور در جنگ هشت ساله عنوان کرد و یادآور شد: در جنگ هشت ساله نفت ایران بشکه‌ای 6 دلار به فروش می‌رفت و کشور با این سختی‌ها ادامه مسیر داد و برای جبهه‌های جنگ سلاح و مهمات تهیه می‌کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه سلاح شهادت رزمندگان اسلام را به پیروزی رساند، متذکر شد: روحیه شهادت طلبی رمز پیروزی و استقامت کشور است.

به گزارش فارس، در این مراسم فرمانده سپاه قدس گیلان، فرمانده تیپ دوم محرم استان، مدیر کل بنیاد شهید، فرماندار، نماینده مردم رودبار، خانواده‌های معظم شهدا، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان و مردم ولایی شهرستان رودبار حضور داشتند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد