صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






گیلان رتبه نخست برگزاری کنگره شهدا را در کشور دارد

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: گیلان مقام نخست برگزاری یادواره شهدا در کشور را کسب کرده است. به گزارش فارس، سردار محمد عبدالله‌پور امروز در اجلاسیه ۸ هزار قهرمان در میدان شهدای ذهاب شهر رشت با عرض خیرمقدم به حاضران به‌ویژه آیت‌الله نوری‌همدانی و سردار قاسم سلیمانی در نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان […]

کد خبر : 21008 | 1:41 ب.ظ | ۱۴ اردیبهشت , ۱۳۹۵

محمد عبدالله پور ۲۹

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: گیلان مقام نخست برگزاری یادواره شهدا در کشور را کسب کرده است.

به گزارش فارس، سردار محمد عبدالله‌پور امروز در اجلاسیه ۸ هزار قهرمان در میدان شهدای ذهاب شهر رشت با عرض خیرمقدم به حاضران به‌ویژه آیت‌الله نوری‌همدانی و سردار قاسم سلیمانی در نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان اظهار کرد: این کنگره برای حراست و حفظ دستاوردهای دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه رزمندگان و فرماندهان گیلان در دو بعد مادی و معنوی در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری از آنها به عنوان ستارگان درخشان یاد کردند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه نخستین کسی که در ایران حکومت مینیاتوری ایجاد کرد، شهید میرزا کوچک بود، خاطرنشان کرد: سیدیونس رودباری نیز شهید نهضت انقلاب اسلامی بود و در دوران دفاع مقدس رزمندگان گیلانی در یگان‌های مختلف حضور فعال داشتند.

وی گیلان را دارای ۴ هزار شهید ارتش دانست و تصریح کرد: گیلان مقام نخست پشتیبانی از جنگ را کسب کرد و اعزام یک‌هزار و ۵۰۰ کامیون کمک‌های مردم گیلان به جبهه‌های جنگ زبانزد بود.

عبدالله‌پور گیلان را دارای هشت هزار شهید، ۲۴ هزار آزاده و ۲۱ هزار جانباز دانست و گفت: گیلان ۱۶۰ شهید اهل تسنن، ۱۵۶ شهید روحانی و ۳۳ شهیده زن دارد.

وی با اشاره به اینکه لقب قهرمان توسط مقام معظم رهبری به شهید املاکی اهدا شده است، خاطرنشان کرد: گیلان مقام نخست برگزاری یادواره شهدا در کشور را کسب کرده است.

این مسئول یادآور شد: گیلان ۱۲ شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد