صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی بهجت فومنی

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت فرا رسیدن هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره): عالمان و فرزانگان، وارثان انبیای الهی اند. ارزشمندی عالمان دینی، عارفان فرهیخته و فقیهان سرآمد برای بشریت پوشیده نیست چرا که همچون انبیای الهی هدایت و شایستگی را برای بشریت به ارمغان آورده اند و برای تکامل عقلانی […]

کد خبر : 21131 | 7:59 ق.ظ | ۲۰ اردیبهشت , ۱۳۹۵

آیت الله بهجت ۵۶

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت فرا رسیدن هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره):

عالمان و فرزانگان، وارثان انبیای الهی اند. ارزشمندی عالمان دینی، عارفان فرهیخته و فقیهان سرآمد برای بشریت پوشیده نیست چرا که همچون انبیای الهی هدایت و شایستگی را برای بشریت به ارمغان آورده اند و برای تکامل عقلانی بشر کوشیده اند و انسان را به سوی تعالی و جاودانگی هدایت کرده اند و همچون خورشیدِ امید از پس ابرهای فریبنده لذات دنیوی و غبارهای سیاه فقدان اخلاق و معنویت درخشیده اند تا روشنگر حیات تاریک بشریت شوند. آنان چکادهای ایمان و فضیلت اند که هرگز با گذر زمان، مُهر مرگ و پایان بر وجود شان نخواهد خورد. چنانکه حضرت امیرالمومنین (ع) فرمودند: «مات خزّان المال و هم احیاء و العلماء باقون ما بقی الدهر» ثروت اندوزان و مال پرستان در حالی که زنده‌اند در حکم مردگانند، اما علماء تا زمانی که دنیا باقی است، زنده‌اند.

آیت الله العظمی محمد تقی بهجت فومنی(ره) به دور از زندگی های مادی معمول و خودنمائی های نفسانی و سرگرمی های روزمره با پرورش اندیشه های درخشان خود و مبارزه با لذات زودگذر دنیوی، خود را به قله رفیع تعالی انسانی، اخلاقی و معنوی رساند و تنها خویش را در آئینه ارزشها دید و هرگز اجازه فرود گرد و غبار تن آسایی، ضعف و زبونی را بر وجود مبارک خویش نداد. ایشان در زمره فرزندان قبیله ابرار بود و اصحاب الصادقین؛ همواره دلش به کرامت الهی و انسانی روشن بود. انسانی به درخشندگی خورشید، به عمق اقیانوس، به آرامش مهتاب و به سخاوت دریا…

بیست و هفتم اردیبهشت، سالروز رحلت فقیه عارف، معلم اخلاق، مجاهد نستوه، عالم فرزانه و دلباخته چشمه زلال معارف قرآن و ولایت، آیت الله العظمی محمد تقی بهجت فومنی(ره) است. شخصیتی نفوذ ناپذیر و عزتمند که معلمی بزرگ برای دوستداران عرفان و سلوک، پشتوانه ای برای انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و عبد صالح خدا بود. عالم و عارفی که همه وجودش خدا بود و پروردگار متعال از جمال و جلالش به ایشان هدیه کرده بود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره آن سالک واصل از مردم شریف و همیشه در صحنه استان دعوت می نماید تا با شرکت در مراسم هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی فقیه عالیقدر آیت الله العظمی محمد تقی بهجت فومنی(ره) که با سخنرانی آیت الله جنتی (دبیر محترم شورای نگهبان) راس ساعت ۱۷ پنج شنبه ۲۳ اردیبهشت در مسجد حضرت ولی عصر (عج) بالامحله شهر فومن برگزار می شود؛ یاد و خاطره آن عالم جلیل القدر را زنده نگه دارند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد