صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






دشمن به دنبال نفوذ فرهنگی، اقتصادی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نوع نفوذ دشمن تغییر کرده است افزود: آنها به دنبال نفوذ فرهنگی، اقتصادی و رسانه‌ای شکل که ماموریت آن دستکاری و تغییر در فکر و فرهنگ مردم و به خصوص جوانان می‌باشد، هستند. محمدحسین صفارهرندی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۶ اردیبهشت در نشست بصیرتی (نفوذ  […]

کد خبر : 21246 | 1:59 ب.ظ | ۲۷ اردیبهشت , ۱۳۹۵

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نوع نفوذ دشمن تغییر کرده است افزود: آنها به دنبال نفوذ فرهنگی، اقتصادی و رسانه‌ای شکل که ماموریت آن دستکاری و تغییر در فکر و فرهنگ مردم و به خصوص جوانان می‌باشد، هستند.

محمدحسین صفارهرندی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۶ اردیبهشت در نشست بصیرتی (نفوذ  فرهنگی) که در مسجد شهرک امام خمینی (ره) شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: پروژه نفوذ دشمن در گذشته در ابعاد نظامی، امنیتی، و به دلیل نو پا بودن انقلاب اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه نمونه بارز نفوذ دشمن در گذشته به واقعه ۷ تیر بر می‌گردد، افزود: این تجربیات تلخ به دست آمده سرمایه ای در مقابل اشکال نظامی و امنیتی نفوذ شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در ابتدای انقلاب عناصری با نگرش‌های متفاوت که بعضا اهل مبارزه با رژیم شاه هم بودند با تمایلات متنوع وارد انقلاب شدند و به نوعی نفوذ کردند، گفت: منتظری کسی که قائم مقام رهبری و مورد اعتماد مردم بود، با رخنه و نفوذ در بیت رهبر در کمین انقلاب و نظام بود.

صفارهرندی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در صحیفه خویش تعبیرات تندی نسبت به منتظری داشته است، تصریح کرد: بنی‌صدر، رئیس جمهور ایران که مردم به آن اعتماد کامل داشتند قبل از انقلاب در فرانسه برای آمریکا کارگزاری می‌کرد.

وی با اشاره به ترور شهید باهنر و رجایی، خاطرنشان کرد: شهادت این دو مرد بزرگ نوع دیگر نفوذ برای ایجاد آشوب و فتنه در مملکت بود که با وجود شخصیت الهی همچون امام خمینی(ره) و یاران نزدیکشان و هوشیاری ملت، این عملیات دشمن هم به ثمر ننشست و مهمترین ضربه به انقلاب از دست دادن این دو مرد مجاهد بود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بعد از بسته شدن راه‌های نفوذ دشمن در صدد ایجاد معابر جدید نفوذ برآمد، اظهار کرد: دشمن مانند ما نیست که وقتی به در بسته‌ای می‌خوریم مأیوس شود، بلکه با همان مسیر و با طرح جدیدتر هدفش را دنبال می کند.

صفارهرندی افزود: نوع نفوذ دشمن تغییر کرده و به دنبال نفوذ فرهنگی، اقتصادی و رسانه‌ای شکل که ماموریت آن دستکاری و تغییر در فکر و فرهنگ مردم و به خصوص جوانان می‌باشد، هستند.

وی با بیان اینکه مهمترین روش نفوذ، نفوذ بر فکر مسئولین و مردم در حوزه افکار عمومی است، گفت: این نفوذ یعنی القا باور اینکه اگر مسیر مد نظر دشمنان را عملی کنیم، مشکلات حل می شود.

مشاور کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در نفوذ نظامی عناصر مخرب اگر شناسایی شوند می‌توان آن را خنثی کرد تا عملیات مورد نظر دشمن انجام نشود، تصریح کرد: در نوفذ فردی، فرد اعتباراتی را در بین ملت کسب کرده و نمی‌توان مدرکی علیه وی پیدا کرد تا چهره‌اش مشخص گردد.

صفار هرندی با بیان اینکه اصل هدف مبارزه سلطنت طلبان با نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که این نظام را به وسیله عناصر نظام ویران کنند، خاطرنشان کرد: آنها با نوشتن کتاب‌های تارخ انقلاب ایران، ذهن جوانان را تخریب می‌کنند و در زمینه ایجاد انقلاب شبهه افکنی می‌نمایند.

وی با بیان اینکه نفوذ فرهنگی یعنی تاثیرگذاشتن بر روی افرادی که روزی تا مرز شهادت پیش رفتند، اظهار کرد:  امروز دشمن به جای ترور اشخاص، افرادی را به آنها نزدیک می‌کند که بررویشان اثر بگذارد و آن اشخاص سخنانی را به گوش مردم می‌رسانند که سبب شبهه می‌شود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، قرار گرفتن اسرار محرمانه نظام در اختیار دشمنان قسم خورده کشور را از جمله خطرات نفوذ بیگانگان به داخل کشور دانست و افزود: شورای نگهبان مهم‌ترین جایگاه و نهاد برای مقابله با حضور نفوذی‌ها در بدنه سیاسی کشور اعم از مجلس و دولت است.

صفارهرندی گفت: شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد افراد مرتبط با بیگانگان به دولت و مجلس راه یابند که ما باید این جایگاه را عزیز بشماریم چراکه مانع نفوذ سیاسی و امنیتی می‌شود.

وی تصریح کرد: بعضی افراد امروز به‌دنبال این هستند که نشان دهند پیشرفت صورت نمی‌گیرد مگر به‌واسط ارتباط با آمریکا که این نوعی از نفوذ فرهنگی است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد