صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت «فرارسیدن سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد: یوم الله ۱۵ خرداد یادآور نخستین حرکت منسجم ملت ایران علیه حکومت ستمشاهی پهلوی و نقطه عطف نهضت دینی حضرت امام خمینی(ره) و سرآغاز طراحی و تدوین چشم انداز انقلاب اسلامی است. گارد شاهنشاهی، ساواک و مزدوران رژیم دست نشاندۀ […]

کد خبر : 21450 | 9:03 ق.ظ | ۱۲ خرداد , ۱۳۹۵

شورا ۶۸

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت «فرارسیدن سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد:

یوم الله ۱۵ خرداد یادآور نخستین حرکت منسجم ملت ایران علیه حکومت ستمشاهی پهلوی و نقطه عطف نهضت دینی حضرت امام خمینی(ره) و سرآغاز طراحی و تدوین چشم انداز انقلاب اسلامی است. گارد شاهنشاهی، ساواک و مزدوران رژیم دست نشاندۀ آمریکا با حمله به حوزه علمیه قم که تنها جرمشان حق‌طلبی و حمایت از مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت امام خمینی(ره) بود و سپس کشتار بی رحمانه مردم نتوانستند شور و شوق انقلابیان و آزادی طلبان ایران را خاموش کنند و این اشتباه تاریخی دشمنان اسلام به حرکت یکپارچه ملت ایران به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی کمک کرد و محوریت حضرت امام خمینی(ره) به عنوان رهبری مقتدر و اسلامی را تثبیت و مستحکم نمود. علی‌رغم دستگیری و تبعید ایشان از ایران پیوند مستحکم امت با امام همچنان استمرار یافت و ملت مسلمان و به ویژه روشنفکران متعهد و روحانیت مبارز راه خود را در برزخ تبعید و زندان، شکنجه و اعدام ادامه دادند تا یوم الله ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ که خون شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد به ثمر نشست و ابرهای تیره استبداد کنار زده شد و خورشید انقلاب اسلامی در سرزمین ایران طلوع کرد. یوم الله ۱۵ خرداد ضمن افشای چهرۀ کریه رژیم دست نشانده پهلوی، تبلور پیوند دیرینه‌ ملت و روحانیت شد؛ وحدتی که زمینه ساز پیروزی تاریخی انقلاب اسلامی گردید تا امروز الگوی بسیاری از کشورهای منطقه برای مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان اسلام شود.

همراهی حجت الاسلام والمسلمین «شهید سیدیونس حسینی رودباری» با نهضت امام خمینی(ره) به عنوان روحانیِ پیشتازی که با شهادت خود علمدار نهضت بزرگ ۱۵ خرداد شد، گواهی بر طلایه‌داری مردم بصیر استان گیلان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطرۀ معمار کبیر انقلاب اسلامی و شهیدان والامقام قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، از عموم مردم ولایی و همیشه در صحنه استان دعوت می نماید تا در مراسم ویژه این روز که با سخنرانی آیت الله کعبی (عضو محترم مجلس خبرگان رهبری) در روز شنبه ۱۵ خرداد، پس از نماز مغرب و عشاء در حسینه حضرت اباالفضل(ع) شهدای گمنام شهر رشت برگزار می‌گردد و همچنین سایر مراسم برنامه‌ریزی‌شده در سطح شهرستان‌ها، حضوری فعال و گسترده داشته باشند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد