صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






تعرض به حرم صحابه پیامبر تجاوزی آشکار به مقدسات اسلامی

در دو روز اخیر واکنش‌ها به تخریب و نبش قبر حجر بن عدی آغاز شده و تمام علمای جهان اسلام این اقدام را محکوم کرده‌اند. جنایتکاران کوردل به سزای اعمالشان می‌رسند بر اساس این گزارش، آیت‌الله العظمی مکارم ‌شیرازی مرجع عالی‌قدر شیعه با صدور بیانیه‌ای ویران کردن مقبره صحابی بزرگ حُجر بن عَدی به دست […]

کد خبر : 2169 | 9:17 ب.ظ | ۱۴ اردیبهشت , ۱۳۹۲

38306_orig
در دو روز اخیر واکنش‌ها به تخریب و نبش قبر حجر بن عدی آغاز شده و تمام علمای جهان اسلام این اقدام را محکوم کرده‌اند.

جنایتکاران کوردل به سزای اعمالشان می‌رسند

بر اساس این گزارش، آیت‌الله العظمی مکارم ‌شیرازی مرجع عالی‌قدر شیعه با صدور بیانیه‌ای ویران کردن مقبره صحابی بزرگ حُجر بن عَدی به دست تروریست‌های تکفیری را محکوم کرد.

در بیانیه آیت الله مکارم شیرازی آمده است: بار دیگر فاجعه‌ای در جهان اسلام رخ داد و تروریست‌های تکفیری به قبه و بارگاه صحابی بزرگ پیغمبر اکرم(ص) و یار وفادار امیرمؤمنان علی(ع)، حُجر بن عَدی آن مرد زاهد و عابد و شجاع که در برابر طغیان‌گران زمان خود از بنی‌امیه قیام کرد و در نقطه‌ای نزدیک دمشق به نام «مَرجِ العَذراء» به دست حاکمان بنی امیه شهید و در همانجا به خاک سپرده شد، حمله کرده و بارگاه او را ویران کردند و حتی قبر او را نیز نبش کردند.

در این بیانیه اضافه شده است: این وحشیان آدم‌نما که در تاریخ نمونه‌ای ندارند نه بر زندگان رحم می‌کنند نه بر شهیدان به خاک خفته و به یقین اگر قدرت پیدا کنند، گنبد و بارگاه ملکوتی پیغمبر خدا(ص) را نیز ویران خواهند کرد، همان‌گونه که بارها تلویحآ یا تصریحآ گفته‌اند ولی از هجوم افکار عمومی مسلمانان وحشت دارند.

در این بیانیه تاکید شده است: ما این جنایت بزرگ را شدیدا محکوم می‌کنیم و هرگز جامعه اسلامی به ویژه شیعیان جهان آن را فراموش نخواهند کرد و قطعا این جنایتکاران کوردل به سزای اعمالشان به زودی خواهند رسید.

در این بیانیه آمده است: به حامیان آنها از دولتمردان ترکیه و عربستان سعودی و قطر گرفته تا آمریکا و اسرائیل می‌گوییم «شرمتان باد از این جنایات زشت و ضد بشری کسانی که شما از آنها حمایت می‌کنید که با هیچ یک از معیارهای انسانیت سازگار نیست».

در پایان این بیانیه تصریح شده است: می‌دانیم دشمنان اسلام و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل می‌خواهند با تشویق کردن این جنایات، جنگ مذهبی و فرقه‌ای در میان مسلمین ایجاد کنند، ولی به یقین با بیداری اسلامی هرگز موفق نخواهند شد.

تعرض به حرم صحابه پیامبر تجاوزی آشکار به مقدسات اسلامی

همچنین آیت الله سبحانی، در بیانیه‌ای جنایت هولناک گروهک وهابی و تکفیری در نبش قبر و ربودن پیکر مطهر حجر بن عدی، صحابی حضرت رسول الله(ص) و یار امیرالمومنین(ع) در سوریه را محکوم کرد، در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تبارک وتعالی: قل هل ننبئکم بالاخسرین اعمالا الذین ضل سعیهم فی الحیاه الدنیا وهم یحسبون انهم یحسنون صنعا.

اما بعد ؛ باخبر شدیم که اعضای یک گروهک وهابی و تکفیری و کسانی که حرمتی برای خداوند، پیامبر اکرم(ص) و اصحاب آن حضرت قائل نیستند، به مرقد صحابی جلیل حجربن عدی تعدی کرده و با بازیچه قراردادن قبر شریف وی ، این مکان را نبش کردند ، این کار تجاوزی آشکار به مقدسات اسلامی محسوب می‏شود.

این بیانیه می‌افزاید: ما از علمای اسلام در تمامی جهان اسلام می‏خواهیم که به شدت در مقابل این جنایتکاران بایستند ؛ جنایتکارانی که در مقام حرف، مدعی تلاش برای اعتلای کلمه توحید ، مبارزه با شرک و دفاع از صحابه هستند؛ اما در مقام عمل، به خود جرأت می دهند که به هتک حرمت و کرامت پیامبر اکرم(ص) و صحابه کرام آن حضرت ـ که خون خود را در راه نشر توحید و ریشه کن کردن شرک تقدیم کردند ـ بپردازند.

در این بیانیه آمده است: این جنایت و جنایاتی از این دست که پیش از این رخ داده است اقدامی خطرناک است که خدای ناکرده با اقداماتی خطرناک‏تر ادامه خواهد یافت؛ پس بر حکومت‏های اسلامی، علماء بزرگ مسلمان و امامان جمعه و جماعات واجب است که با بسیج توده های مسلمان، در مقابل این موج کینه توز و خطرناک بایستند.

تعرض به مقدسات مسلمانان با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست 

همچنین مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی امروز ( شنبه ۱۴ اردیبهشت ) به مناسبت هتک حرمت و جسارت به مرقد مطهر حجر بن عدی صحابه جلیل القدر رسول اکرم (ص) و یار خاص امیر المؤمنین (ع) پیامی را صادر کردند، که متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلاَ تَحْسَبَنَّ اللّهَ غَافِلًا عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ

هتک حرمت مرقد مطهر صحابی جلیل القدر حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و یاور باوفای حضرت امیر المؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام جناب حجر بن عدی سلام الله علیه و یاران عظیم القدر ایشان در سوریه توسط جنایتکاران و دژخیمان موجب تأثر و تأسف شدید مسلمانان جهان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام گردید.

در ادامه بیانیه آمده است: تعرّض به مقدسات مسلمانان و قبور مطهر بزرگان اسلام و بدن‌های پاکی که نشانه‌ی بزرگی از حقانیت اسلام و مکتب اهل البیت علیهم السلام است،‌ با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست و در نزد همه‌ی مسلمانان محکوم و مطرود است.

این بیانیه می‌افزاید: چطور می‌توان باور کرد که عده‌ای که چهره‌ی اسلام عزیز را در جهان با خشونت معرفی نموده و بوئی از اسلام و انسانیت نبرده‌اند، و خود را موحّد و متعبّد معرفی نموده، خون صدها نفر از انسان‌های بی‌گناه، کودک و بزرگ و مرد و زن را با وحشیانه‌ترین وسایل وحشی‌گری به زمین بریزند و گردن حتّی نوجوانان را با شمشیر قطع نموده و آنها را در شبکه‌های ماهواره‌ای نشان دهند.

در پایان بیانیه آمده است: گروه های تروریستی سوریه روز پنجشنبه درتازه ترین اقدام، قبر «حجر بن عدی» از اصحاب حضرت علی علیه السلام را نبش کرده و پیکر وی را که هنوز سالم مانده بود ربودند.

از طرف دیگر در پی اقدام تروریست‌های مسلح در سوریه در نبش قبر «حجر بن عدی الکندی» از صحابه بزرگوار حوزه های علمیه نجف تعطیل شد.

همچنین حوزه علمیه قم، امروز شنبه را تعطیل و به همین مناسبت تجمعی اعتراض آمیز در مدرسه فیضیه با سخنرانی آیت‌الله رضا استادی برگزار شد.

بنابر این گزارش، بعد از واکنش‌های مراجع به هتک حرمت و جسارت به مرقد مطهر حجر بن عدی و بسته شدن حوزه‌های علمیه قم و نجف در لبنان نیز حزب‌الله لبنان و تجمع علمای جبل عامل و همچنین نخست وزیر عراق، صالح الحیدری رئیس دیوان وقف شیعی عراق و سامی المسعودی معاون سازمان اوقاف شیعی عراق این اقدام را محکوم کردند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد