صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نشست ستاد گرامیداشت یوم الله 15 خرداد استان گیلان + تصاویر

نشست ستاد گرامیداشت یوم الله 15 خرداد استان گیلان، با حضور اعضای این ستاد، 14 اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی آموزشی شاهد و ایثار شهر رشت برگزار گردید. رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در این نشست گفت: قیام پانزده خرداد 42 اصیل ترین جنبش مذهبی و مردمی در تاریخ معاصر ایران است. […]

کد خبر : 2198 | 1:15 ب.ظ | ۱۵ اردیبهشت , ۱۳۹۲

نشست ستاد گرامیداشت یوم الله 15 خرداد استان گیلان، با حضور اعضای این ستاد، 14 اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی آموزشی شاهد و ایثار شهر رشت برگزار گردید.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در این نشست گفت: قیام پانزده خرداد 42 اصیل ترین جنبش مذهبی و مردمی در تاریخ معاصر ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین ‘مجتبی اشجری’ افزود: یوم الله پانزده خرداد 42 یكی از رویدادها برجسته این روز است كه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران هرگز فراموش نمی شود.

وی ادامه داد: هویت و شناسنامه انقلاب اسلامی ایران از پانزدهم خرداد 42 صادر شد و سرآغاز نهضت اسلامی ایران به رهبری معمار كبیر انقلاب امام راحل است.

وی اظهار كرد: پانزدهم خرداد، پیوند معنوی توده های مردمی با مرجعیت دینی است كه رابطه مستحكمی بین امت و امام ایجاد كرد ، اگرچه در این روز خون های زیادی به زمین ریخته شد اما لاله هایی روئید كه رابطه امام و امت را محكمتر كرد و نتیجه پانزده خرداد در 22 بهمن 57 با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشست.

وی خاطرنشان كرد: امام راحل نیز خواستار شناسایی روز پانزدهم خرداد و عواملی كه موجب بوجود آمدن آن است، شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینكه این روز بزرگ باوجود گذشت نیم قرن از آن برای نسل جوان كشور ناشناخته است، یادآور شد: مراسم گرامیداشت این روز باید پررنگتر از سال های گذشته برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین اشجری افزود: عمق فاجعه روز پانزدهم خرداد 42 و خون هایی كه به ناحق به زمین ریخته شده و امام راحل آن را عزای عمومی اعلام كردند، باید برای نسل جوان كشور تبیین و آشكار شود.

وی، سالگرد پانزده خرداد 42 امسال را همزمان با روز شهادت هفتمین اختر تابناك آسمان امامت و ولایت دانست و افزود: باید از فضای مطبوعات، مجازی و رسانه برای تبیین این روز در مناطق مختلف استان بهره گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین اشجری ادامه داد: مراسم سالگرد شهادت حجت الاسلام و المسلمین شهید سید یونس رودباری همزمان با پانزده خرداد در استان و شهرستان رودبار برگزار می شود و دبیرخانه و ستاد این شهید در بیناد شهید و ایثارگران تشكیل می شود.

وی خاطر نشان كرد: در حق این شهید قصور و كوتاهی شده و در حد و مرتبه ایشان، به جامعه معرفی و شناسانده نشده است.

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار گیلان نیز در این نشست ریشه پیروزی انقلاب اسلامی را 15خرداد 42 دانست و افزود: اكنون این نهضت به یك نظام الهی تبدیل و با 34 سال عمر مسیر خود را طی می كند.

عزیز پور عزیزی با بیان اینكه باید چنین مناسبت هایی با تعامل و برنامه ریزی دقیق تری اجرا شود، افزود: حوزه اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز وظیفه برقراری تعامل ، تعادل و پشتیبانی از همه برنامه های دستگاه های متولی استان را به عهده دارد.

امام جمعه رودبار نیز در ادامه این نشست با تاكید بر اینكه نباید در گرامیداشت شخصیت های مهم استان غفلت كنیم، بیان كرد: باید برای گرامیداشت شهید سید یونس رودباری تلاش بیشتری شود.

حجت الاسلام و المسلمین داودی افزود: بایستی زندگی و راه و روش شهدای والامقام برای معرفی فرهنگ و هویت انقلاب اسلامی به نسل آینده استفاده كرد.

وی ادامه داد: شهید یونس رودبار سرمایه كشوری است كه باید برجستگی های او را به نسل جوان كشور معرفی كرد و از ابزارهای هنری در این راه بهره برد.

وی خواستار نصب عكس شهید سید یونس رودباری در ورودی استان و شهرستان رودبار شد .

حجت الاسلام و المسلمین سید یونس رودباری در دوم فروردین سال 42 در اثر حمله ساواك به مدرسه فیضه قم از پشت بام به پایین پرتاب شد كه وی به خانه پدری خود در روستای آغوزبن رودبار آمد اما بعد از دو روز براثر جراحت وارده به شهادت رسید.

1

 

4

5

62

3

7

8

9

10

11

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد