صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






شاخص برنامه‌ریزی‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اجرای منویات رهبر معظم انقلاب است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه شاخص برنامه‌ریزی‌های شورا در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری است، ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پاسداشت ارزش‌های انقلاب ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد. حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، ۱۱ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه و تجلیل فعالان مناسبت های انقلاب اسلامی استان […]

کد خبر : 22321 | 2:40 ب.ظ | ۱۱ مرداد , ۱۳۹۵

IMG_0474

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه شاخص برنامه‌ریزی‌های شورا در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری است، ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پاسداشت ارزش‌های انقلاب ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، ۱۱ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه و تجلیل فعالان مناسبت های انقلاب اسلامی استان به مناسبت ۱۲ مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان اظهار کرد: مردمی بودن،‌اسلامی بودن و استکبارستیز بودن سه ویژگی اساسی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه این سه ویژگی موجب شده انقلاب از همان روزهای نخستین پیروزی مورد هجوم دشمنان با تبلیغات مسموم قرار بگیرد، افزود:‌  بدون تردید راه مقابله با تبلیغات مسموم رساندن اندیشه های زلال و معارف اسلام ناب محمدی(ص) با ابزار هنر است.

این مقام مسئول با اشاره به دیدار روسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با معمار کبیر انقلاب اسلامی در سال ۵۹، عنوان کرد: از دیدگاه امام راحل، مسئله تبلیغات یک امر مهم است که در دنیا در راس همه امور قرار گرفته لذا بنابر فرمایش امام(ره)، تبلیغات صحیح برای صدور انقلاب اسلامی ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری تبلیغات را ارتباط با مخاطب دانست و تصریح کرد: لازمه ارتباط با مخاطب، شناخت مخاطب است. در واقع تا زمانی که ما مخاطبان خودمان را نشناسیم و زبان آنها را درک نکنیم، نمی‌توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع روسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال ۶۱،‌ گفت: رهبر انقلاب، جلب کردن نظرها به یک چیز را تعریف تبلیغات در عرف دنیا دانستند و فرمودند «این مفهوم تبلیغات در دنیای امروز چیزی را که نیست هست جلوه می‌دهد و چیزی را که هست، صدها یا هزاران برابر بزرگ می‌کند و شکل بزک کرده به آن می‌بخشد، اما ماهیت کار ما غیر این است که حقیقت درخشنده‌ای به نام توحید و اسلام داریم که در زیر ابرهای جهالت، عناد، دشمنی و خصومت پنهان است».

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تاکید بر لزوم رساندن این حقیقت به ذهن و مغز انسان‌ها به عنوان رسالت این نهاد، اضافه کرد: با توجه به اهمیت ساماندهی مناسبت‌های انقلاب در ۱۲ مردادماه سال ۱۳۵۹ با تایید معمار کبیر انقلاب اسلامی، شورایی با نام «شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی» شکل گرفت.

وی ایجاد بستر مناسب جهت تعظیم شعایر و ایام‌الله، تعمیق باورها، ارزش‌ها و ترویج فرهنگ انقلابی و افزایش انگیزه مشارکت مردم در برگزاری مراسم انقلاب را یکی از اهداف این شورا حسب ماده ۴ اساسنامه دانست و گفت: زنده نگه داشتن و نکوداشت مناسبت‌های انقلاب اسلامی به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی و تثبیت و تعمیق آن در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان از طریق برگزاری مراسم و استفاده بهینه از ظرفیت‌های آن از دیگر اهداف است.

IMG_0396

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری برگزاری مراسم عمومی در داخل و خارج از کشور به منظور بزرگداشت مناسبت‌های جهان اسلام با همکاری مراجع ذی ربط همانند وزارت خارجه را یکی دیگر از وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دانست و عنوان کرد: تقویت و تحکیم ارزش‌ها و ارکان انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق آرمان‌های امام راحل و رهبری نظام یکی از مهمترین اهداف این نهاد مولود انقلاب است.

این مقام مسئول با بیان اینکه نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد عمومی و غیر دولتی، برآمده از متن انقلاب و برای صیانت از آرمان‌های نظام است، خاطرنشان کرد: عموم دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی و سازمان‌های مردم‌نهاد یاری‌رسان شورا در پاسداشت مناسبت‌های انقلاب اسلامی هستند. تایید رهبر انقلاب بر شناسایی لحظه‌ها، مسیر درست و صراط مستقیم این نهاد نشان افتخاری است که مایه دلگرمی همه کارکنان آن می‌باشد.

وی با بیان اینکه شاخص برنامه‌ریزی‌های شورا در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری است، ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پاسداشت ارزش‌های انقلاب ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد. رصد توطئه‌های استکبار جهانی و عوامل داخلی آن و بی اثر نمودن توطئه ها با بصیرت‌افزایی و حضور مردم از اساسی‌ترین وظایف این شوراست.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری خنثی نمودن توطئه فتنه‌گران در سال‌های ۷۸ و ۸۸ را یکی از بارزترین موفقیت‌های شورا دانست که با فراخوان عمومی و لبیک‌گویی مردم بصیر ریشه انقلاب مستحکم شد و تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سکان‌دار حرکت‌های انقلابی می‌باشد که با محوریت آیت‌الله جنتی به عنوان زبان گویای ولایت و عمار انقلاب در تمامی صحنه‌های مبارزه با استکبار حضور تعیین‌کننده‌ای داشته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه جوانان انقلابی امت هرگز نخواهند گذاشت که جریان باطل فتنه دوباره احیا شود، تاکید کرد: امت حزب‌الهی گیلان نیز هر زمان که احساس خطر کنند، ۸ دی دیگری را رقم خواهند زد. مردم گیلان همواره ثابت کرده‌اند که شایسته تمجید هستند و هیچگاه از پیمان خودشان با ولایت دست بر نخواهند داشت.

وی عطرآگین شدن فضای کشور به عطر معطر پیکرهای مطهر شهدای مدافع حرم را نشان‌دهنده بالندگی و سرزندگی انقلاب اسلامی دانست و گفت: آنانی که به وعده‌های فریب‌کارانه آمریکا دل خوش داشته‌اند، از مسیر انقلاب و راه امام فاصله گرفته‌اند و ندامت و پشیمانی گریبان‌گیرشان خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با تصریح بر اینکه طنین شعار «مرگ بر آمریکا» در ۱۳ آبان امسال پرشورتر از هرسال در خیابان‌های شهرمان نواخته خواهد شد، عنوان کرد: فعال بودن و سرزنده بودن عامل رضایت رئیس شورای هماهنگی از واحد گیلان می‌باشد و این رضایتمندی در سی‌وششمین سالروز تاسیس این نهاد براساس کار جمعی دستگاه‌های فرهنگی، ‌اصحاب رسانه و همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در یاری‌رسانی به شورای هماهنگی تبلیغات استان محقق شده است.

وی دریافت مدال بصیرت از جانب رهبر انقلاب را مایه افتخار گیلانیان دانست و بیان کرد: مردم در همه مناسبت‌های انقلاب با شور و شوق و شعف ویژه‌ای به میدان می‌آیند و با مشت‌های گره کرده، خشم خودشان را از دشمنان و حمایت خودشان را از انقلاب به نمایش می‌گذارند. در واقع مردم به نظام، رهبری و خدمتگزاران صادق علاقمند هستند و برای صیانت، حراست و حفاظت از اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب در هر کجای عالم از عراق گرفته تا سوریه از حریم ولایت دفاع می‌کنند.

IMG_0365

IMG_0371

IMG_0383

IMG_0388

IMG_0402

IMG_0416

IMG_0426

IMG_0409

IMG_0432

IMG_0465

IMG_0438

IMG_0558

IMG_0569

IMG_0578

IMG_0573

 

IMG_05815

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد