صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






روایت نمایش «شال ترس ممد» از استکبارستیزی مردم گیلان

نمایش قدیمی و خاطره‌انگیز «شال ترس ممد» پس از گذشت سه دهه از ٢٨ مرداد لغایت ۸ شهریورماه در آستانه اشرفیه برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، نمایش گیلکی و خاطره‌انگیز «شال ترس ممد» با نویسندگی سید امیر فخرموسوی و کارگردانی سید وحید فخرموسوی بعد از گذشت سی سال از تاریخ ۲۸ مرداد لغایت ۸ شهریور […]

کد خبر : 22539 | 11:47 ق.ظ | ۳۱ مرداد , ۱۳۹۵

شال ترس ممد ۱۱

نمایش قدیمی و خاطره‌انگیز «شال ترس ممد» پس از گذشت سه دهه از ٢٨ مرداد لغایت ۸ شهریورماه در آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، نمایش گیلکی و خاطره‌انگیز «شال ترس ممد» با نویسندگی سید امیر فخرموسوی و کارگردانی سید وحید فخرموسوی بعد از گذشت سی سال از تاریخ ۲۸ مرداد لغایت ۸ شهریور با بازیگران قدیمی و پیشکسوت خود به روی صحنه می‌رود.

نمایش مذکور روزانه بعد از اذان مغرب و عشاء در آرامگاه دکتر محمد معین اجرا می‌گردد.

حسین مسافرآستانه(کاس آقا)،میرمحمود فخرموسوی(شال ترس ممد)،عباس فخرموسوی(شغال)، مهدی فخرموسوی(اسماعیل)، غلام شکوهی(خارجی)،حسن شیرین‌کام(حسن‌خان)، کاظم فخرموسوی(مشتی تقی)، میرهاشم جلیلی، شهرام یساری، مسیح فخرموسوی و مجید لطفی‌نژاد(طناب داران) به ایفای نقش خواهند پرداخت.

«شال ترس ممد» نماد استکبارستیزی یک ملت است

سید وحید فخرموسوی، معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نمایش مذکور را نوستالژی ۳۰ ساله مردم خوب و هنردوست آستانه ‌اشرفیه عنوان کرد و گفت:مردم آستانه ‌اشرفیه خاطرات بسیاری با ۱۶ دور اجرای نمایش مذکور دارند.

کارگردان نمایش «شال ترس ممد» اجرای این دوره نمایش را متفاوت با دوره‌های گذشته عنوان کرد و افزود: همه بازیگران از اعضای گروهی که در سال ۵۸ نمایش مذکور را اجرا کردند در این دوره اجرا حضور دارند و فقط یک بازیگر جدید به گروه اضافه شده است.

وی با بیان اینکه «شال ترس ممد» بیشتر در اذهان تداعی‌گر قصه‌های فولکلور گیلان است، تصریح کرد: اجرای جدید نمایش مذکور با روایت سید محمود فخرموسوی در مجموع روحیه استکبارستیزی دارد و نماد یک ملت است.

این مسئول هنری نقش «شغال» در نمایش «شال ترس ممد» را نماد آمریکا و بیگانگان مهاجم خواند و اضافه کرد: مهاجمان مذکور در حال حمله به طرف فرهنگ کشور ما هستند و «شال ترس ممد» هشداری برای شبیخون فرهنگی نسبت به فرهنگ بومی و سنتی جامعه محسوب می‌شود که به مرور در حال از بین رفتن است.

فخرموسوی با اشاره به حمایت  شورای اسلامی شهر و شهرداری آستانه ‌اشرفیه از اجرای این نمایش،‌گفت: نمایش «شال ترس ممد» در کنار آرامگاه محمد معین اجرا می‌شود و لذا این مکان باید تبدیل به پردیس فرهنگی هنری گردد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد