صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر شهرستان رشت+تصاویر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پس از گذشت ۳۷ سال علی رغم همه توطئه‌ها، جمهوری اسلامی ایران در صحنه جهانی با اقتدار ایستاده است و پیروزمندتر از گذشته رو به جلو حرکت می‌کند. دکتر علی جنتی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در مصلی امام خمینی شهر رشت اظهار کرد:ر […]

کد خبر : 22621 | 7:54 ق.ظ | ۸ شهریور , ۱۳۹۵

photo_2016-08-29_07-19-44

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پس از گذشت ۳۷ سال علی رغم همه توطئه‌ها، جمهوری اسلامی ایران در صحنه جهانی با اقتدار ایستاده است و پیروزمندتر از گذشته رو به جلو حرکت می‌کند.

دکتر علی جنتی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در مصلی امام خمینی شهر رشت اظهار کرد:ر جایی و باهنر دو تن از شخصیت‌های برجسته و فداکار انقلاب بودند و زندگی آنان الگویی برای مدیران و کارکنان نظام است.

وی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر با داشتن روحیه اخلاص در وجودشان به عنوان اسوه و نمونه معرفی می‌شوند،افزود:‌ این بزرگواران در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی به جز برای خدا کار نکردند و لذا کار برای خدا زود به نتیجه می‌رسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد:‌دشمنان نظام و بدخواهان کشور بر این تصور بودند که با از میان برداشتن یاران صادق امام جمهوری اسلامی را با شکست مواجه می‌کنند، اما نفس قدسی امام این کشور را هدایت و مردم را با خودش همراه کرد. امروز پس از ۳۷ سال علی رغم همه توطئه‌ها، جمهوری اسلامی ایران در صحنه جهانی با اقتدار ایستاده است و پیروزمندتر از گذشته رو به جلو حرکت می‌کند.

جنتی امنیت حاکم بر کشور را یک امنیت آهنین دانست و عنوان کرد:‌ این امنیت مرهون تلاش‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام و کارگزاران نظام است. کشورهای منطقه ما که بعضا مورد هجوم و توطئه قرار گرفته‌اند، دست استمداد به سوی ایران دراز می‌کنند لذا اگر ایران نبود،داعش بغداد را اشغال و شهرهای مقدس آن را تخریب کرده بود.

photo_2016-08-29_07-19-09

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم عراق ایستاده است، گفت:‌ امروز ۱۸ هزار نیروی بسیجی عراق فلوجه را آزاد کردند و در صدد آزادسازی موصل هستند. حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه به عنوان پایگاه مقاومت منطقه در برابر صهیونیسم نیز موجب ایستادگی این کشور شده است،زیرا کشورهای فرامنطقه‌ای و اروپایی به کمک ترکیه و دلارهای عربی جریان داعش را به راه انداختند تا سوریه را تسلیم کنند، اما قدرت نظام در سایه رهبری این جریان را با شکست مواجه ساخت.

وزیر ارشاد حمایت تدارکاتی دولت یازدهم از مقاومت سوریه را بیش از همه دولت‌ها دانست و خاطرنشان کرد:این حمایت و کمک باعث شده حزب‌الله در منطقه محفوظ بماند.

وی مصلحت‌گرایی،تشریفات،شهرت‌طلبی،دنیاطلبی،غوغاسالاری و زیر پا گذاشتن ارزش‌ها را مخالف اخلاص دانست که نتیجه‌ای جز شکست ندارد و افزود:اگر خودمان را با اخلاص نگه داریم و برای خدا کار کنیم، قطعا عمل ما مثمرثمر خواهد بود،اما اگر کاری برای غیر خدا انجام دادیم،نتیجه را نیز باید به غیر خدا واگذار کنیم.

جنتی با اشاره به سرمایه‌های انسانی،فرهنگی،اجتماعی،علمی و فقهی گیلان، یادآور شد: هیچ استانی در سراسر کشور به اندازه گیلان از مفاخر و شخصیت‌های برجسته دینی و علمی و فرهنگی و ادبی برخوردار نیست. آیت‌الله بهجت(ره) نمونه یک انسان عارف پاکباخته از دیار سرسبز گیلان است.

وی با بیان اینکه چهره‌های علمی گیلان برای کشور در دنیا افتخارآفرین هستند،گفت: امروز همدلی و هماهنگی خوبی در گیلان وجود دارد که این همدلی و هماهنگی اساس توسعه است.در حوزه آبرسانی،گازرسانی و کشاورزی نیز پیشرفت‌های چشمگیری صورت گرفته است.

وزیر ارشاد با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»عنوان کرد‌:مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در سال ۹۲ ابلاغ فرمودند و لذا دولت تدبیر و امید از ابتدای سال ۹۳ اقدام به تشکیل ستاد برنامه‌ریزی اقتصاد مقاومتی مشتمل بر ۱۱ کارگروه کرد تا این سیاست‌ها پیگیری و اجرا شود. رهبر انقلاب ستاد برنامه‌ریزی اقتصاد مقاومتی را به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تغییر دادند،زیرا زمان اقدام و عمل است.

 photo_2016-08-29_07-19-51

photo_2016-08-29_07-19-03

photo_2016-08-29_07-19-35

photo_2016-08-29_07-19-06

photo_2016-08-29_07-18-29

photo_2016-08-29_07-19-48

photo_2016-08-29_07-20-16

photo_2016-08-29_07-19-39

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد