صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری همایش «بیت عتیق شهدای منا» در شهرستان لنگرود +تصاویر

همایش «بیت عتیق شهدای منا» با حضور خانواده‌های شهدای منا در لنگرود برگزار شد. نخستین سالگرد شهادت جمعی از زائران بیت‌الله‌الحرام با عنوان «بیت عتیق شهدای منا» عصر امروز در این شهرستان برگزار شد. معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در جریان مراسم مذکور اظهار کرد: برنامه بیت عتیق با […]

کد خبر : 22683 | 11:16 ق.ظ | ۱۳ شهریور , ۱۳۹۵

۴۵۴۵۴۵۱

همایش «بیت عتیق شهدای منا» با حضور خانواده‌های شهدای منا در لنگرود برگزار شد.

نخستین سالگرد شهادت جمعی از زائران بیت‌الله‌الحرام با عنوان «بیت عتیق شهدای منا» عصر امروز در این شهرستان برگزار شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در جریان مراسم مذکور اظهار کرد: برنامه بیت عتیق با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند؛ نگذارید فاجعه منا به فراموشی و سکوت سپرده شود، برگزار شده است.

محمدرضا داوطلب به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تأکید کرد و افزود: کاروان بیت عتیق با حضور هنرمندان و خانواده شهدای شاخص کشور در شهرهایی که شهید منا دارند، برگزار می‌شود.

به گفته وی، کاروان بیت عتیق در استان‌های کردستان شهر مهاباد، گیلان شهر لنگرود، مازندران شهر قائم‌شهر، گلستان شهرهای بندر ترکمن و گنبد کاووس، استان خراسان رضوی نیشابور و تهران برگزار می‌شود.

داوطلب با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی مانند خاطره‌گویی از شهدای منا برای ترویج فرهنگ حج ابراهیمی، تصریح کرد: از بین سه شهر لنگرود، رودسر و املش که ۱۶ شهید والامقام منا دارند، لنگرود برای حضور کاروان عتیق انتخاب شده است.

امام جمعه لنگرود نیز در مراسم مذکور گفت: خون شهدای منا موجی برای نابودی آل‌سعود ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام مهدی صدیق افزود: خون شهدای منا مانند شهدای هشت سال دفاع مقدس موجی علیه آل‌سعود و ستمگر به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌هایی مانند بیت عتیق یاد و خاطره شهدای منا را زنده نگه می‌دارد، خاطرنشان کرد: بیت عتیق یعنی خانه‌ای که تاکنون هیچ قدرتمند و سلطه‌گری نتوانسته است مالکیت آنجا را به دست آورد و خانه خدا متعلق به تمام مسلمانان است.

امام جمعه لنگرود خاطرنشان کرد: آل‌سعود وهابی و جنایتکاران باید بدانند خون شهدای حج منا مانند خون شهدای هشت سال دفاع مقدس موجی علیه نابودی ستمگر و آل‌سعود ایجاد می‌کند.

به گزارش فارس، کاروان بیت عتیق سفر خود را از استان کردستان شهر مهاباد آغاز کرده و لنگرود دومین مقصد این کاروان است، همچنین هدف مهم کاروان عتیق نشان دادن مظلومیت شهدای منا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهدا است.

لنگرود دارای ۱۱ شهید حج منا، رودسر سه شهید و املش نیز دو شهید بوده و مراسم مذکور با خاطره‌گویی خانواده شهدای منا، شعرخوانی، اجرای نمایش و تقدیم تندیس معراج به خانواده‌های شهدا همراه بود./ فارس

۵۰۹۳۴۰۶_۲۰۸

۵۰۹۳۴۰۷_۳۴۲

۴۵۴۵۴۵۲

۴۵۴۵۴۵۳

۴۵۴۵۴۵۴

۴۵۴۵۴۵۵

۴۵۴۵۴۵۶

۴۵۴۵۴۵۷






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد