صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مصادیق روسیاهی‌های آل‌سعود در پیام حج مقام معظم رهبری

یک سال از وقوع حادثه منا می گذرد اما سعودی ها که بنا بر اظهار بسیاری از ناظران و تحلیلگران، مقصر این حادثه بودند٬ نه تنها به جبران این صدمه روحی روانی که به بسیاری از خانواده های مسلمان حجاج جان باخته وارد شد، نپرداخته اند بلکه حجاج ایرانی را نیز با بهانه های واهی […]

کد خبر : 22773 | 2:09 ب.ظ | ۱۶ شهریور , ۱۳۹۵

آل سعود ۴۵

یک سال از وقوع حادثه منا می گذرد اما سعودی ها که بنا بر اظهار بسیاری از ناظران و تحلیلگران، مقصر این حادثه بودند٬ نه تنها به جبران این صدمه روحی روانی که به بسیاری از خانواده های مسلمان حجاج جان باخته وارد شد، نپرداخته اند بلکه حجاج ایرانی را نیز با بهانه های واهی از حج امسال محروم کردند.

مقام معظم رهبری در بخشی از پیام خود به ملت های مسلمان به مناسبت ایام حج ابراهیمی فرمودند: حجّ ابراهیمی که اسلام به مسلمانان هدیه کرده است، مظهر عزّت و معنویّت و وحدت و شُکوه است’.

اما از طرف دیگر سعودی ها خواهان حجی هستند آمریکایی پسند و ناقص که می بایست با رضایت ابرقدرت ها صورت پذیرد؛ به ویژه اینکه سعودی ها که از تامین امنیت حجاج عاجز و ناتوانند٬ در مراسم حج امسال که به عنوان عظیم ترین شعار اسلامی در مقدس ترین مکان روی زمین صورت می گیرد٬ در قالب حفظ امنیت حجاج ، عملیات جاسوسی از حجاج را نیز به شرکتی امنیتی و اطلاعاتی وابسته به رژیم صهیونیستی واگذار کرده اند.

برای اثبات ذلت و عجز سعودی های وهابی همین بس که تمام حاجیانی که از ۱۶۰ کشور مسلمان که بیش از یک میلیارد جمعیت جهان را تشکیل می دهند و برای مناسک حج به این کشور سفر کرده اند٬ می بایست دستبند الکترونیکی امنیتی – جاسوسی ارائه شده توسط شرکت صهیونیستی G4S را بر دستان خود ببندند!

آیت الله سید علی خامنه ای هبر معظم انقلاب به بهانه واهی سعودی ها در ممانعت از حجاج ایرانی در حج امسال اشاره کرده و فرمودند: ‘آنان که حج را به یک سفر زیارتی ـ سیاحتی فروکاسته و دشمنی و کینه ی خود با ملّت مؤمن و انقلابی ایران را در زیر عنوان «سیاسی کردن حج» پنهان ساخته اند، شیطان هایی خُرد و حقیرند که از به خطر افتادنِ مطامع شیطان بزرگ، آمریکا به خود می لرزند. حکّام سعودی که امسال صدّ عن سبیل اللّه و مسجد الحرام کرده و راه حجّاج غیور و مؤمن ایرانی به خانه محبوب را بسته اند، گمراهانی روسیاهند که بقای خود بر اریکه قدرت ظالمانه را در دفاع از مستکبران جهانی و هم پیمانی با صهیونیسم و آمریکا و تلاش برای برآوردن خواسته ی آنان می دانند و در این راه از هیچ خیانتی روی گردان نیستند’.

سعودی ها نه تنها مانع حج ایرانی ها شدند بلکه اعزام حاجیان از بعضی کشورهای دیگر مثل یمن و سوریه را نیز منع یا با مشکل روبرو کرده اند و این در حالی است که بنا به گفته اندیشمندان و تاریخ نویسان عرب، اصل نژاد عرب متعلق به یمنی ها است که سعودی ها بیش از ۱۸ ماه است آنها را در وطن خود به خاک و خون می کشند.

ایشان در پیام خود، سعودی ها را ‘حکّام فتنه انگیزی خواندند که با تشکیل و تجهیز گروه های تکفیری و شرور، دنیای اسلام را گرفتار جنگ های داخلی و قتل و جرح بی گناهان کرده اند و یمن و عراق و شام و لیبی و برخی دیگر از کشورها را به خون آغشته اند؛ سیاست بازانِ از خدا بی خبری که دست دوستی به رژیم اشغالگر صهیونیست داده و چشم بر رنج و مصیبت جانکاه فلسطینیان بسته اند و دامنه ظلم و خیانت خود را تا شهر و روستاهای بحرین گسترده اند؛ حاکمان بی دین و بی وجدانی که فاجعه ی بزرگ منا را پدید آورده و با نام خادمان حرمین، حریم حرم امن الهی را شکسته و میهمانان خدای رحمان را در روز عید در منا و پیش از آن در مسجدالحرام قربانی کرده اند، اکنون از سیاسی نشدن حج دَم می زنند و دیگران را به گناهان بزرگی که خود مرتکب شده اند، متّهم می کنند’.

حمایت مالی، سیاسی و نظامی حاکمان سعودی با پشتوانه فتواهای وهابیت و با حمایت مقام های آمریکایی از گروه های تروریستی داعش، القاعده، النصره و جیش الاسلام که دستشان به خون همه فرقه های اسلامی و حتی مسیحی در کشورهای اسلامی آغشته است٬ برکسی پوشیده نیست.

تحلیلگران سیاسی و مذهبی جهان با توجه به سابقه فتنه انگیزی و جنگ افروزی که سعودی ها در سال های گذشته در کشورهایی مثل یمن، سوریه و عراق از خود نشان داده اند، شأن و توانایی سعودی ها در مدیریت مناسک مهمی مثل فریضه حج را که میلیون ها نفر از دهها کشور اسلامی در آن شرکت دارند ٬ زیر سوال برده و معتقدند که وهابی ها لیاقت و توانایی برگزاری چنین مراسم با شکوهی را ندارند.

تکرار حوادث ناگواری که در سال های گذشته در مراسم حج به کشته شدن هزاران حاجی انجامیده و نیز ضربه هایی که در این سال ها با فتواهای مفتی های وهابی بر پیکره اسلام در اذهان وافکار عمومی ملت های جهان وارد شده، باعث شد که حتی علمای اهل سنت بخصوص موسسه الازهر مصر در اجتماعی که اخیرا در چچن برگزار شد٬ فرقه تکفیری وهابیت را فرقه ای جدا از اسلام ناب محمدی معرفی کنند که از افکار محمد عبدالوهاب نشات گرفته نه دین پاک محمد رسول الله (ص).

کنفرانس اخیر گروزنی در کشور چچن باعث تشدید فشارها برای خارج کردن مرجعیت اهل سنت از دست عربستان سعودی و افزایش انزوای این کشور در جهان اسلام و اثبات اتهام مرتبط بودن تفکر وهابیت با تروریسم شد، موضوعی که باعث خشم علمای رسمی و غیر رسمی سعودی و حتی هم پیمانان آنان شده است.

مقام معظم رهبری برهمین اساس به دولت ها و ملت های مسلمان گوشزد می کنند که ‘باید حاکمان سعودی را بشناسند و واقعیت هتّاک و بی ایمان و وابسته و مادّی آنان را بدرستی درک کنند؛ باید به خاطر جنایت هایی که در گستره جهان اسلام به بار آورده اند، گریبان آنها را رها نکنند؛ باید به خاطر رفتار ظالمانه آنان با ضیوف الرّحمان، فکری اساسی برای مدیریّت حرمین شریفین و مسئله حج بکنند. کوتاهی در این وظیفه، آینده امّت اسلامی را با مشکلات بزرگ تری مواجه خواهد ساخت’.

ابراز نگرانی مقام معظم رهبری نسبت به حجاج کشورهای اسلامی که امسال در مناسک حج حضور دارند٬ همراه باخالی کردن جای حجاج ایرانی در بین آنها و دعا برای سلامتی آنها از تکرار حوادثی مانند آنچه که در سال های قبل از روی عمد یا سوء مدیریت سعودی ها رخ داده ، بخشی دیگر از پیام ایشان بود که از رأفت اسلامی و دلسوزی چنین رهبری برای امت اسلام سرچشمه می گیرد.

ایشان در این پیام افزودند: ‘برادران و خواهران مسلمان، امسال جای حجّاج مشتاق و بااخلاص ایرانی در مراسم حج خالی است ولی آنان با قلب های خود حاضر و در کنار حاجیان از سراسر جهان و نگران حال آنان هستند، و دعا می کنند که شجره ی ملعونه ی طواغیت نتوانند گزندی به آنان برسانند، برادران و خواهران ایرانیِ خود را در دعاها و عبادت ها و مناجات های خود یاد کنید و برای رفع گرفتاری ها از جوامع اسلامی و کوتاه شدن دست مستکبران و صهیونیست ها و سرسپردگان آنها از امّت اسلامی دعا کنید’.

مسلما می بایست مردم عربستان را از گروه تکفیری وهابی که پشتوانه حکومت آل سعود هستند ٬جدا کرد، شاهزادگان سعودی که در ۳۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی از فضای ایران هراسی و محاصره همه جانبه استعمارگرانی مثل آمریکا و انگلیس بیشترین استفاده را در ذخیره کردن دلارهای حاصل از فروش نفت کرده اند٬ اکنون بشدت نگران افزایش نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران و ورود آن به صحنه های منطقه ای و بین المللی هستند تا مبادا موقعیتی را که قبلا به دلیل شرایط خاص ایران بدست آورده بوند٬ از دست بدهند ضمن اینکه همان دلارهای بادآورده را نیز اکنون صرف جنگ افروزی در کشورهایی مثل یمن، عراق و سوریه یا فتنه انگیزی در این کشورها و دامن زدن به تفرقه های قومی – مذهبی در شهرهای سنی مذهب ایران می کنند تا چند صباحی بر بحران های منطقه و دوام سلطنت خود بیافزایند.

آل سعود همواره به جنایت های خود در حق کشورهای منطقه به شکل های مختلف جنگ افروزی، فتنه انگیزی، تفرقه افکنی، کشتار کودکان و زنان در یمن و سوریه، سوء مدیریت در مناسک حج مسلمانان و حمایت همه جانبه مالی و نظامی از گروه های تروریستی امثال داعش در منطقه ادامه داده و رمز بقای خود را در تداوم حیات این گروهک ها می داند که البته در سایه همکاری منطقه ای کشورهایی مثل روسیه، ایران، سوریه و عراق رنگ باخته و کارآیی خود را از دست داده است.

برخی جنایت ها و خیانت های رژیم آل سعود در حق مسلمانان و کشورهای همسایه و همراهی آنها با آمریکایی ها و صهیونیست ها را می توان به شرح ذیل برشمرد:

۱-شکستن حریم حرم امن الهی در حادثه جان باختن مظلومانه چند هزار نفر در روز عید و در لباس احرام در فاجعه منا.
۲-شکستن حریم حرم امن الهی در حادثه قربانی کردن عده ای در حال عبادت در مسجد الحرام.
۳-کوتاهی در نجات مجروحان نیمه جان فاجعه منا و به شهادت رساندن آنان با محبوس کردن در کانتینرهای دربسته، درمان نکردن و حتی نرساندن آب.
۴-خودداری از تشکیل هیأت حقیقت یاب بین الملل اسلامی و تعقیب قضایی مقصران فاجعه منا.
۵-متهم کردن دیگران به گناهانی که خود در فاجعه منا و حادثه مسجد الحرام مرتکب شده اند.
۶-دشمنی آشکار با جمهوری اسلامی و با هر پرچم برافراشته اسلام در مقابله با کفر و استکبار.
۷-تلاش در جهت مقصر نشان دادن جمهوری اسلامی در محروم کردن حجاج ایرانی از حج امسال.
۸-تشکیل و تجهیز گروه های تکفیری و گرفتار کردن دنیای اسلام به جنگ های داخلی در یمن، عراق، شام و لیبی.
۹-چشم پوشی از مصیبت فلسطینیان و دوستی با رژیم اشغالگر صهیونیستی.
۱۰-گسترش دامنه ظلم و خیانت خود تا شهرها و روستاهای بحرین.
۱۱-ناامن کردن خانه امن الهی در حج امسال با قرار دادن حجاج در محدوده کنترل های دستگاه های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی.

منبع: ایرنا






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد