صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






هفته دفاع مقدس فرصتی برای تأکید بر نقش قدرت دفاعی است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای تأکید بر نقش قدرت دفاعی و همبستگی نیروهای مسلح است. رسول جلائی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فرا رسیدن سی‌وششمین سالروز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای تجلیل و پاسداشت ترویج فرهنگ […]

کد خبر : 22924 | 12:40 ب.ظ | ۳۱ شهریور , ۱۳۹۵

جلایی رسول

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای تأکید بر نقش قدرت دفاعی و همبستگی نیروهای مسلح است.

رسول جلائی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فرا رسیدن سی‌وششمین سالروز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای تجلیل و پاسداشت ترویج فرهنگ ولایتمداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری است.

وی، هفته دفاع مقدس را فرصتی برای تبیین نقش الهی امام (ره) در حیات معنوی کشور و خلق حماسه‌ها و پیروزی‌ها عنوان کرد و افزود: هفته دفاع مقدس فرصتی برای تأکید بر نقش قدرت دفاعی و همبستگی نیروهای مسلح است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه بصیرت، مقاومت، وحدت، همگرایی اقوام، ادیان، مذاهب و اقشار مختلف جامعه در مقابله با استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌المللی و ایادی منطقه‌ای آنها مانند وهابیت و تکفیری‌ها تاثیرگذار است، تصریح کرد: باید باور داشته باشیم نهادینه کردن روحیه ولایتمداری، ایثار و شهادت و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی تا چه اندازه می‌تواند نه‌تنها در داخل کشور بلکه در بیداری  اسلامی کشورهای دیگر و نهضت‌های مقاومت در نقاط مختلف جهان موثر باشد.

جلائی، شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال را «ما آماده‌ایم» خواند و بیان کرد: امسال هفته دفاع مقدس با مجموعه برنامه‌های فرهنگی، هنری، نظامی، سیاسی و اجتماعی به منظور مرور افتخارهای آن دوران بزرگ در گیلان برگزار می‌شود.

وی بر توجه به نقش افراد در مسیر انتقال فرهنگ دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: امروز با نگاه منطقی، منصفانه و همه‌جانبه می‌توانیم مشاهده کنیم فاصله ما برای نهادینه کردن دستاوردهای دفاع مقدس در جامعه تا چه اندازه تحقق پیدا کرده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه دفاع مقدس مسیر طولانی است که می‌تواند منشأ بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی در سال‌های متمادی در کشور باشد، خاطرنشان کرد: امسال توجه ویژه‌ای به نقش اقشار جامعه به دفاع مقدس با اولویت هنرمندان در عرصه فیلم، تئاتر، هنرهای تجسمی، ادبی و نویسندگان و همچنین نقش جامعه بزرگ هنرمندان در تهییج، ترغیب و تقویت روحیه رزمندگان شده است.

جلائی، موضوع فعالیت‌های هفته دفاع مقدس امسال را در زمینه‌های ادبی، هنری، تبلیغی، رسانه‌ای، مراسم، مسابقه‌ها، همایش‌ها، تجلیل، نمایشگاه‌ها، نشست‌های بصیرتی، دیدار با ایثارگران و فعالیت‌های نمادین و خدمات عمومی به‌ویژه در مجموعه نیروهای مسلح عنوان کرد.

وی به آغاز هفته دفاع مقدس با عنوان روز« اقتدار و صلابت نیروهای مسلح» از سی‌ویکم شهریورماه جاری اشاره کرد و یادآور شد: روز نخست مهرماه امسال «شهیدان، ایثارگران، سربازان، فخرآفرینان» نامگذاری شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه روز دوم مهرماه امسال «معنویت، وحدت ملی، خانواده و سلامت» نامگذاری شده است، اظهار کرد: سوم مهرماه امسال روز «دانش‌پژوهان، نخبگان و هنرمندان» نامگذاری شده است.

جلائی به روز چهارم مهرماه امسال با عنوان روز «اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی، مردم و اصناف، آمادگی دفاعی» اشاره کرد و افزود: پنجم مهرماه امسال روز «پیشکسوتان، رزمندگان، عزت‌مداران» نامگذاری شده است.

وی، «بصیرت‌افزایی، بیداری اسلامی، دشمن‌شناسی، استکبارستیزی» را نامگذاری هفته دفاع مقدس در ششم مهرماه امسال خواند و بیان کرد: هفتم مهرماه امسال روز «فرماندهان، مسؤولان، حماسه‌آفرینان و ولایتمداران نامگذاری شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه روز فرماندهان تازه به تقویم هفته دفاع مقدس اضافه شده است، تصریح کرد: روز هفتم مهرماه در واقع سالروز حادثه هوایی است که فلاحی، فکوری، جهان‌آرا و کلاهدوز و جمعی از فرماندهان به شهادت رسیدند و این روز به عنوان فرماندهان شهید نامگذاری شده است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد