صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






آموزه‌های دینی باید در قالب هنر انتقال یابد

مدیرکل صدا و سیمای گیلان هنر را بهترین روش در انتقال مفاهیم و آموزه های دینی به نسل جدید دانست و گفت: باید از این ابزار به شکل های مختلف چون فیلم، موسیقی، نقاشی، خط و غیره بهره گرفت. حسن ظهیری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان در گفتگو با شبستان با تاکید بر ضرورت […]

کد خبر : 22961 | 2:25 ب.ظ | ۵ مهر , ۱۳۹۵

%d8%ad%d8%b3%d9%86-%d8%b8%d9%87%db%8c%d8%b1%db%8c-11

مدیرکل صدا و سیمای گیلان هنر را بهترین روش در انتقال مفاهیم و آموزه های دینی به نسل جدید دانست و گفت: باید از این ابزار به شکل های مختلف چون فیلم، موسیقی، نقاشی، خط و غیره بهره گرفت.

حسن ظهیری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان در گفتگو با شبستان با تاکید بر ضرورت انتقال مفاهیم و آموزه های اسلامی با روش های نوین اظهار کرد: امروزه هنر تاثیرگذاری بسیاری در انتقال مفاهیم و فرهنگ بر مخاطب دارد.

وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ابزار هنر در انتقال مفاهیم دینی تصریح کرد: هنر بهترین روش در انتقال مفاهیم و آموزه های دینی به نسل جدید است و باید از این ابزار به شکل های مختلف چون فیلم، موسیقی، نقاشی، خط و غیره بهره گرفت.

ظهیری ادامه داد: زبان هنر تاثیرگذاری بسیاری در ترویج مبانی دینی دارد و استفاده از ظرافت و طروات هنر می تواند حلقه جذب جوانان با آموزه های دینی و قرآنی باشد.

وی با بیان اینکه در استفاده از ابزار هنر باید دقت شود تاکید کرد: گاهی دچار عدم شناخت و غفلت از حلال و حرام بوده و ممکن است از ابزار هنر در جهت نادرست بهره گیریم و همین غفلت و کوتاهی موجب سوء استفاده دشمن شود.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان با تاکید بر حفظ شأنیت مکان در بهره گیری از هنر تصریح کرد: ترویج مبانی دینی در قالب هنری باید با حفظ شأنیت همراه باشد و در مکان مقدس مسجد از هر هنری نمی توان بهره گرفت.

وی با بیان اینکه دشمن از ابزار هنر جهت تحمیل فرهنگ غربی بر جوامع اسلامی نهایت بهره را برده است اظهار کرد: هنر نقش مهمی در انتقال مفاهیم دینی دارد و باید محتوای دینی را در قالب هنر به مخاطب عرضه کرد.

ظهیری خواستار توجه به ابزار هنری در شیوه های نوین معارف دین شد و گفت: باید این ابزارها و چگونگی بهره گیری از آن مورد توجه قرار گرفته و نکات ضعف و قوت آن بررسی شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد