صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






هفتم دی سال ۸۸ در رشت چه خبر بود؟

نویسنده: حسن کربلایی انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ عرصه بزرگ آزمون مردم ایران زمین بود. علی رغم حضور چهل میلیونی مردم ایران در این رفراندوم بزرگ، جمعی نادان خواسته یا ناخواسته در پی تمایلات و خواسته های شیطانی خویش بودند.آنان با هماهنگی و تحریک دشمن بی رحم، بنای مقابله با مردم و آراء بی نظیرشان […]

کد خبر : 24029 | 7:09 ب.ظ | ۷ دی , ۱۳۹۵

نویسنده: حسن کربلایی

انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ عرصه بزرگ آزمون مردم ایران زمین بود. علی رغم حضور چهل میلیونی مردم ایران در این رفراندوم بزرگ، جمعی نادان خواسته یا ناخواسته در پی تمایلات و خواسته های شیطانی خویش بودند.آنان با هماهنگی و تحریک دشمن بی رحم، بنای مقابله با مردم و آراء بی نظیرشان را داشته و با بهانه هایی واهی، به تدریج مسیر مقابله با نظام را انتخاب نموده و عملاً خط خود را از مردم جدا ساخته و مشکلات را برای خود و نظام اسلامی ایران پدید آوردند. در این روزگارِ حاکمیت شیطان بر دل های مریضِ فتنه گران و سران آن ها، به تدریج جریان خبیث منافقین و سلطنت طلب ها و معاندین نیز از داخل و خارج از کشور زمینه را برای اهانت و مقابله با نظام فراهم دیده و با شعارهای ساختار شکنانه و اقدامات خلافِ شئوناتِ اسلامی، عملاً به مقابله با نظام ایران اسلامی پرداخته و بدین وسیله نقشه های استکبار با مِتُد و سیستم جنگ نرم در ایران آزمایش شد.

روز ششم دی ماه سال ۱۳۸۸ که روز عاشورای حسینی نیز بود، جمعی نالایق و بی بهره از شعور سیاسی در تهران با برپایی یک تجمّع اعتراضی به شادی و هلهله پرداخته و ضمن وارد کردن خساراتی مادی به بعضی اماکن دولتی و حمله به خیمه عزاداری امام حسین(ع)، شعارهایی را علیه ارزش ها و اصول مسلّم قانون اساسی سرداده و عملاً خود را مقابل این نظام الهی قرار دادند. آنان فکر می کردند با این شیوۀ برخورد و مقابله با نظام، حامیان و طرفداران نظام یارای مقابله ندارند و به دنبال تسلیم سران نظام در برابر اراده های شیطانی خویش بودند.

خبر این اهانت ها، بدعت ها و اعمال وحشیانه به گوش مردم ایران زمین رسید و نوعی احساس تکلیف و وظیفه برای مقابله با این نوع حرکات را در امّت حزب الله و مردم ولایتمدار ایجاد کرد.آنان سکوت مردم ایران که ریشه در تبعیت محض از رهبری بود را تعبیر به رضایت در برابر اعمال وحشیانه خویش می پنداشتند، در حالی که این چنین نبود و همه اراده ها در مقابله با این جماعت هتاک، گرد هم آمده و آغازی شد بر پایان دادن به این فتنه ها.

اینجانب به عنوان دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان گیلان در صبح روز هفتم دی ماه با تنظیم یک پیامک و دعوت از دوستان و نیروهای انقلابی و علاقه مندان به نظام، از آنان خواستم تا در پاسخ به وحشی گری ها و اهانت های فتنه جویان، رأس ساعت چهار همان روز یعنی هفتم دی ماه ۸۸ در مقابل بیت نماینده ولی فقیه در استان گرد هم آیند تا ضمن عرض ارادت به پیشگاه حضرت ولی عصر و نایب برحق ایشان حضرت امام خامنه ای، انزجار خود را از اعمال ننگین فتنه گران به جهانیان اعلان دارند.

خوشبختانه این دعوت خوش واقع شد و جمعیت قابل توجهی گرد آمدند اگر چه به بهانه مراسم دهه دوم محرم در بیت آیت الله قربانی، جمعی مایل بودند چنین تجمعی در این مکان برگزار نشود، لیکن هیچ بهانه و موضوعی قادر به جلوگیری از این تجمع نبود و اتفاقاً حضرت آیت الله قربانی با قبول دعوت حضّار به این جمع پیوسته و با سخنانی دلگرم کننده عملاً موضع خویش را ابراز داشته و همراهی خویش با تجمع کنندگان را رسماً اعلان داشتند.

حقیر که دعوت کننده اصلی این تجمع بودم با استقرار روی یک صندلی و پوشیدن کفن به ایراد سخنرانی پرداختم و ضمن قرائت نامه حضرت امام خمینی(ره) خطاب به آقای منتظری (نامه معروف عزل آقای منتظری از سمت ها و مسئولیت های نظام) به تشریح فجایع و اهانت های فتنه گران در روزهای گذشته پرداختم و خطاب به نماینده ولی فقیه ابراز داشتم: «نماینده محترم امام خامنه ای سلام این جمع را به محضر حضرت آقا ابلاغ کنید و به ایشان بفرمایید حزب الله گیلان و مردم ولایت مدار این سامان تا آخرین لحظه و آخرین قطره خون خویش از این نظام و ارزش های آن دفاع خواهند نمود و در برابر همه فتنه گری ها و اهانت ها خواهند ایستاد. ما جان ناقابلی داریم که تقدیم نظام و رهبری خواهیم نمود» و از آیت الله قربانی دعوت کردم تا در بین این جمع به ایراد سخن بپردازند.

نماینده ولی فقیه در گیلان نیز روی مواضع محکم نظام پافشاری نموده و در مقابله با فتنه گران، نظر جمع را تایید نموده و بر اصول و ارزش ها پافشاری کردند. این سخنرانی حدود ۷ دقیقه به طول انجامید و حضار پس از تایید سخنان وی، از این حضور با طرح شعار «امام جمعه ما، تشکر، تشکر» وی را بدرقه کردند.

در این تجمع شعارهایی مثل مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و مرگ بر منافق سرداده شد و با شعار لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است، بدون هرگونه حاشیه ای به تجمع خود پایان دادند و رسماً اعلان داشتند چنانچه فتنه گران از حرکات دشمن پسند خود دست برندارند، در آینده تجمعاتی وسیع تر در نقطه نقطه استان برپا خواهد شد و هرگز اجازه نخواهند داد با خون شهداء و قانون اساسی و دستاوردهای نظام بازی شود.

این تجمع روز ۷ دی، برای مدیران فرهنگی و فعالان سیاسی، انگیزه و زمینه ای شد تا طی یک برنامه ریزی در همان روز، مقدمات حرکتی بزرگ تر و با اطلاع رسانی بیشتر یعنی تجمع در میدان شهدای ذهاب شکل گیرد که این تجمع همان تجمع ارزشمند ۸ دی ماه سال ۸۸ نام گرفت و جناب حجت الاسلام و المسلمین اشکوری به ایراد سخن پرداخت و سخنان افشاگرانه در مقابله با استکبار و ایادی فتنه گر داخلی آن ها بیان داشت.

تجمع ۸ دی سند افتخاری شد برای مردم گیلان، همان تجمعی که مقام معظم رهبری در بیانات شان اظهار داشتند مردم گیلان یک روز جلوتر از سایر استان ها به میدان آمدند.

اتفاقاً روز ۹ دی ماه نیز راهپیمایی سراسری شکل گرفت و در این روز نیز مردم ولایت مدار گیلان حضوری چشمگیر داشته و انزجار خویش را از فتنه گران اعلان داشتند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد