صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نکوداشت نام و یاد حضرت امام(ره) به معنای ارج نهادن به دین مداری، عدالت خواهی و حقیقت طلبی است

حجت الاسلام والمسلمین اشجری، نکوداشت نام و یاد امام راحل را به معنای ارج نهادن به دین مداری، عدالت خواهی و حقیقت طلبی دانست و متذکر شد: نام بلند امام هیچگاه از اذهان و خاطره ها محو نخواهد شد. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان، نهم اردیبهشت در نشست بیست وهشتمین سالروز بزرگداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) که […]

کد خبر : 25402 | 7:08 ب.ظ | ۹ اردیبهشت , ۱۳۹۶

حجت الاسلام والمسلمین اشجری، نکوداشت نام و یاد امام راحل را به معنای ارج نهادن به دین مداری، عدالت خواهی و حقیقت طلبی دانست و متذکر شد: نام بلند امام هیچگاه از اذهان و خاطره ها محو نخواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان، نهم اردیبهشت در نشست بیست وهشتمین سالروز بزرگداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) که در سالن جلسات این شورا برگزار شد، ضمن تبریک و تهنیت اعیاد شعبانیه، گفت: روز ولادت امام حسین(ع) روز پاسدار نامگذاری شده است لذا از خداوند می خواهیم توفیق پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی را نصیب همه ما بگرداند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ۱۴ خرداد، افزود: ۱۴ خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی یادآور عروج عارفانه معمار کبیر انقلاب اسلامی است. با گذشت ۲۸ سال از ارتحال آن رهبر آسمانی، همچنان شخصیت ایشان برای تمامی آزادی خواهان و عدالت طلبان مقدس و محبوب است.

وی امام خمینی(ره) را شمع فروزانی دانست که روشنای دل مسلمانان جهان شد و تصریح کرد: امام راحل با اتکال به خداوند و همراهی مردم مسیر تاریخ را تغییر داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه امام نماد پرهیزگاری، پارسایی، شجاعت، مردم داری، مبارزه و سازش ناپذیری است، گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی با اعتقاد عمیق به پروردگار و اخلاص کم نظیر خود توانست دل های آزادمردان جهان را فتح کند لذا هواپیمای وجودش در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷، در فرودگاه دل مردم نشست و روزی که رفت پیکر نازنینش در دل مردم قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری، هدف حضرت امام خمینی(ره) از تشکیل حکومت اسلامی را اجرای قوانین اسلام و احیای ارزش های اسلامی دانست و عنوان کرد: مجموعه ویژگی های سیاسی، فردی و اجتماعی امام، ایشان را به عنوان یک رهبر ممتاز و بی نظیر در عالم معرفی کرده است.

وی افزود: برخی از نظریه پردازان سیاسی معتقدند که هر رهبری سه دوره نفوذ، اقتدار و سقوط را با خود به همراه دارد، اما تداوم نفوذ در رهبری معمار کبیر انقلاب چه در قبل از پیروزی انقلاب، چه در بعد از پیروزی انقلاب و حتی پس از ارتحال ایشان کاملا مشهود و محسوس است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، نکوداشت نام و یاد امام راحل را به معنای ارج نهادن به دین مداری، عدالت خواهی و حقیقت طلبی دانست و متذکر شد: نام بلند امام(ره) هیچگاه از اذهان و خاطره ها محو نخواهد شد. سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در سال جاری مقارن با نهم ماه مبارک رمضان است لذا این تقارن فرصت مناسبی ایجاد می کند تا با استفاده از ظرفیت مساجد در این ماه به بازخوانی اندیشه های معمار کبیر انقلاب اسلامی پرداخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه وصیتنامه الهی – سیاسی امام منشور انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: باید زمینه مطالعه و آشنایی با اندیشه ژرف ایشان برای جوانان فراهم شود و وصایای امام همواره به عنوان نصب العین برای همه مردم به ویژه مدیران و مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز در کشور، یادآور شد: هیچگاه نباید این توصیه امام را از ذهن و خاطرمان کنار بزنیم که فرمودند «من در میان شما باشم یا نباشم به همه شما سفارش می کنم که نگذارید انقلاب به دست نامحرمان و نااهلان بیافتد» لذا مردم فهیم ایران اسلامی با مطالعه دقیق سخنان معمار کبیر انقلاب و با بصیرت دینی که دارند، ان شاءالله به انتخاب اصلح خواهند رسید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، فقدان امام(ره) را بسیار تلخ و ناگوار دانست و بیان کرد: اقدام پسندیده مجلس خبرگان رهبری در فرصت کوتاه پس از ارتحال امام برای تعیین مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نشان دهنده عنایت و لطف ویژه خداوند به میهن اسلامی است.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب رحلت امام(ره) را با مرگ نظام برابر و مساوی می دانستند، گفت: با انتخاب شایسته رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی همه توطئه ها خنثی و همه نقشه ها نقش بر آب شد. ستاد بزرگداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب باید از تمام ظرفیت ها برای معرفی چهره ماندگار امام استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری با اشاره به تقارن مراسم بزرگداشت حضرت امام(ره) و ماه مبارک رمضان و عدم امکان حضور زائران در حرم مطهر ایشان، خاطرنشان کرد: باید مراسم استان ها در سال جاری باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود تا عظمت و شکوه مراسم کمرنگ نشود و درسال جاری نیز همانند سال های گذشته بلکه بهتر از قبل تلاش خواهد شد تا برگزاری این مراسم علاوه بر مرکز استان و شهرستان ها به بخش ها، دهستان ها و روستاها نیز تسری پیدا کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بر لزوم استفاده از ظرفیت روحانیون برای فعال نمودن مساجد در روستاها تاکید کرد و متذکر شد: باید اندیشه امام(ره) بازخوانی و شخصیت ایشان برای مردم تبیین شود، زیرا کسانی عامدانه و یا جاهلانه در صدد تحریف اندیشه های امام راحل هستند و نباید اجازه داد که اندیشه های زلال معمار کبیر انقلاب دست خوش تحریف واقع شود.

 

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد