صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






آیت‌الله بهجت یک شخصیت شاخص جهانی است/ ویژگی فقهی ایشان مغفول مانده است

عضو مجلس خبرگان رهبری فقیهان را امینان پیامبران دربین مردم دانست و گفت: فقها دژ محکم اسلام در برابر فتنه های فتنه گران هستند و از آن در برابر فتنه انگیزی های عصر غیبت محافظت می کنند. آیت الله سید احمد حسینی خراسانی عصر پنج شنبه در مراسم بزرگداشت «آیت الله محمد تقی بهجت فومنی» […]

کد خبر : 25461 | 10:05 ق.ظ | ۱۶ اردیبهشت , ۱۳۹۶

عضو مجلس خبرگان رهبری فقیهان را امینان پیامبران دربین مردم دانست و گفت: فقها دژ محکم اسلام در برابر فتنه های فتنه گران هستند و از آن در برابر فتنه انگیزی های عصر غیبت محافظت می کنند.

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی عصر پنج شنبه در مراسم بزرگداشت «آیت الله محمد تقی بهجت فومنی» که در مسجد بالا محله شهرستان فومن برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بهجت ، اظهار کرد:این زمان  در روزگار غیبت امام زمان (عج) عصر خدعه بوده و زمان غربت اسلام و مظلومیت مسلمانان است.

وی با بیان اینکه این دوران زمان فتنه انگیزی فتنه گران و آتش افروزی ادم های زورگو است، افزود: مدیریت جامعه اسلام برعهده عالمان ربانی و روحانیت راستین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در این دوران ظلمانی و جهالت و ستم و زورگویی حصن اسلام فقها هستند، گفت: حصن به معنای دژ بوده که به مفهوم دفاع تمام و کمال از دین است.

آیت الله حسینی خراسانی فقیهان را امینان پیامبران در میان مردم دانست و خاطرنشان کرد: در این مقطع جهان گرفتار حوادث سیاسی فرهنگی و حاکمیتی است و مردم علوم و معارف ناب و احکام و معارف اصلی دین را از علمای ربانی دین دریافت کنند.

عضو جامعه مدرسین قم تصریح کرد: درطول دوران غیبت امام زمان (عج) فقه ها و مرجعیتی همانند «آیت الله بهجت فومنی» از مکتب اسلام و تمامیت آب و خاک و ملت صیانت کردند.

وی با بیان اینکه حفاظت از اسلام همیشه برعهده فقه ها بوده است، اظهار کرد: اگر فقه ها نبودند براساس روایاتی از امام باقر(ع) و امام صادق (ع) شریعت، نبوت، امامت و همه اصول راستین دین و دیانت دستخوش تغییر می شد.

به گفته این مسئول اگر امروز شاهد اسلام زنده و پویا در جهان هستیم به سبب محافظت فقه ها از دین خدا بوده که تا زمان ظهور امام زمان (عج) نیز ادامه دارد.

 ویژگی فقهی آیت الله بهجت مغفول مانده است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش تأثیرگذار فقه، فقیه و فقهات  در سطح جامعه، افزود: آیت الله بهجت فومنی یکی از این فقه ها بوده که نه تنها یک چهره شهرستانی، استانی، کشوری و منطقه ای است بلکه به عنوان یک شخصیت شاخص جهانی از وی یاد می شود.

وی در ادامه به آثار منتشر شده آیت الله بهجت اشاره کرد و گفت : ایشان شخصیتی است که به عنوان یک عارف، زاهد، معلم اخلاق و مربی نفوس و انسان صاحب کرامت شناخته می شود.

عضو جامعه مدرسین قم با بیان اینکه این چهره شاخص جهان اسلام قبل از تمام ویژگی های گفته شده یک فقیه بودند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های گذشته برای معرفی این روحانی جلیل القدر توازنی برای بیان ابعاد مختلف شخصیتی ایشان وجود نداشته و تنها یک بعداز شخصیت آیت الله بهجت تبیین شده است.

آیت الله حسینی خراسانی با تأکید بر مغفول مانده ویژگی فقهی ایشان، تصریح کرد: باید درکنار معرفی ویژگی های همچون عرفان، اخلاق، ادب و زهد و دنیاگریزی این شخصبت به ویژگی فقه این عالم جهان اسلام نیز توجه شود.

وی شناخت آیت الله بهجت را منوط به شناخت صحیح از ویژگی فقه ایشان عنوان و تآکید کرد:  باید دید که آیت الله بهجت در عرصه فقهات دارای چه شخصیتی است.

ضرورت توجه مسئولان به حضور جوانان در حوزه های علمیه برای کسب معارف اسلامی

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهرستان فومن دارای شخصیت های بزرگ و شناخته شده در حوزه های علمی، مذهبی، فرهنگی و سیاسی است، اظهار کرد: این شخصیت ها محصول فرهنگ ناب محمد (ص) و آل محمد(ص) هستند.

وی با اشاره به اینکه این فرهنگ توسط علمای بزرگی همانند آیت الله بهجت در طول سال هاحفظ شده است، ادامه داد: از این نظر استان گیلان و شهرستان فومن دارای پیشینه غنی است.

وی با بیان اینکه امروز فومن با نام فقیه عالیقدر «آیت الله بهجت» شناخته می شود، افزود: باید راه، فکر و اخلاق او نیز رعایت شده و این شهرستان باید دارای یک حوزه علمیه پر رونق شود.

عضو جامعه مدرسین قم در ادامه ترغیب جوانان به حضور در حوزه های علمیه و کسب معارف اسلامی را از وظایف مهم مسئولان شهرستان فومن برشمرد و گفت : این منطقه پتانسیل  این را داشته که علمای بزرگی همانند «آیت الله بهجت» تربیت کند.

انتخابات آزمون بزرگ ملت ایران

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: امروز همه ملت ایران در معرض آزمون بزرگی هستند که نتیجه آن در بخش های زیادی از داخل و خارج تأثیرگذار است.

آیت الله حسینی خراسانی با بیان اینکه همه چه در داخل و چه خارج  چشم به انتخابات ایران دوخته اند، خاطرنشان کرد: انتخاب نادرست و حضور نیافتن در صحنه انتظاری است که دشمن از انتخابات ایران دارد و دوستان داخلی نیز می خواهند با حضور حداکثری مردم دل شهدا، خانواده شهدا، امام راحل، رهبری را شاد و در صحنه بین المللی سرافراز شوند.

به گفته این مسئول همه ما موظف هستیم به این وظیفه شرعی خود به گونه ای عمل کنیم که سبب شادی شهدا، امام شهدا و رهبری شویم.

گزارش تصویری مراسم هشتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره)






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد