صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله العظمی بهجت در فومن + تصاویر

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: مذاکره با آمریکا به معنای بندگی دوباره ملت ایران به این کشور است. آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی 26 اردیبهشت در مراسم چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی در مسجد ولیعصر (عج) این شهرستان به بیان تفسیر «بسم‌الله‌الرحمان‌الرحیم» پرداخت. وی اظهار کرد: تمام انبیا و اوصیا در این آیه نقش دارند […]

کد خبر : 2574 | 6:36 ق.ظ | ۲۸ اردیبهشت , ۱۳۹۲

SONY DSC

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: مذاکره با آمریکا به معنای بندگی دوباره ملت ایران به این کشور است.

آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی 26 اردیبهشت در مراسم چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی در مسجد ولیعصر (عج) این شهرستان به بیان تفسیر «بسم‌الله‌الرحمان‌الرحیم» پرداخت.

وی اظهار کرد: تمام انبیا و اوصیا در این آیه نقش دارند و آیت‌الله بهجت نیز در وسط این جمله قرآنی نقش دارد و دارای جایگاه است و کتاب‌های آسمانی نیز در وسط این آیه هستند و 124 هزار پیامبر نیز در وسط آن قرار دارند که از اعجاب این کلمه است.

حائری شیرازی ادامه داد: امام زمام (عج) که هزار سال عالم در انتظار اوست و غیبت او را تجربه می‌کند نیز در وسط این آیه قرار دارد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، در تفسیر کلمه رحمان و رحیم گفت: «رحمان و رحیم» در بسیاری از موارد مترادف همدیگر هستند و هر جا جدا از هم مطرح شوند هر دو معنا در آنها یکی است اما اگر با هم ذکر شوند حتماً باید متفاوت معنا شوند.

وی تصریح کرد: رحمتی که در رحمان است همان امانت الهی معنا می‌دهد و عمر، توان، قدرت و پیچیدگی که ابلیس دارد رحمت رحمانی است و همه جا از رحمت رحمانی پر است و خود انسان نیز هرچه دارد از جمله فکر، اندیشه، عمر، توان، ثروت و … همه امانت الهی و از نوع رحمت رحمانی است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، «رحمت رحیمی» را جدا از امانت و به معنای پاداش الهی عنوان کرد و افزود: در رحمت رحیمی هر کسی که به او امانت الهی سپرده شده و آن را به درستی استفاده کند مشمول رحمت رحیمی می‌شود و پاداش الهی شامل حال او است.

حائری شیرازی اضافه کرد: هراس مسئولیتی که به او محول شده با احساس مسئولیت و تعهد انجام دهد مستحق رحمت الهی می‌شود بنابراین رحمت رحمانی برای همه است و رحمت رحیمی برای کسانی است که عملشان موجب رضای الهی شود و رحمت رحمانی را در جای خود به‌کار برده باشد.

*جایگاه آیت‌الله بهجت کسب رحمت‌رحیمی است

وی با بیان اینکه جایگاه آیت‌الله بهجت فومنی کسب رحمت رحیمی است، اذعان کرد: استاد اخلاق به شاگردانش می‌آموزد که چگونه امانت چشم، زبان، گوش، عزت و هوش خود را در جایی به کار ببرند تا رضای خداوند در آن باشد و خداوند به آنها رحمت‌رحیمی پاداش دهد و آیت‌الله بهجت چنین استادی بود و مراجع نیز کارشان راهنمایی مردم در کسب رضای خداوند است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، متذکر شد: سیر و سلوک عالم بزرگ جهان اسلام سیر از رحمان تا رحیم است که از مبدأ رحمان عازم مقصد رحیم بودند و راه عبور بین رحمان تا رحیم را برای شاگردان خود ترسیم می‌کردند.

وی با بیان اینکه معاویه با گرفتن خلافت از امیرالمومنین (ع) شرک را جای توحید در بین مردم ایجاد کرد، گفت: کسانی که در دوران امام علی (ع) حق را از او گرفتند رحمت‌رحمانی را به جای اینکه به رحمت‌رحیمی تبدیل کنند به غضب الهی تبدیل کردند و مردم را به جای اینکه به خدا امیدوار کنند به معاویه امیدوار کردند و شرک جای توحید را گرفت.

حائری‌شیرازی، امام خمینی (ره) را در تاریخ ایران موجب بیداری مردم و امیدواری آنها به خداوند خواند و یادآور شد: زمانی که امام خمینی (ره) آمدند مردم به جای امیدواری به شاه به خداوند امیدوار شدند و به جای ترس از شاه از خدا ترسیدند و از بندگی آمریکا آزاد شدند و به بندگی الهی رسیدند.

*مذاکره با آمریکا بندگی دوباره ملت ایران به این کشور است

وی اضافه کرد: مذاکره با آمریکا به معنای بندگی دوباره ملت ایران است و آمریکا قصد دارد دوباره ایران را به بندگی خود درآورد و همه اینها کارکرد بین رحمان به رحیم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی امتحان بزرگی را پس دادند، خاطرنشان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی ملت ایران به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفتند و جوانان خود را به میدان جنگ فرستادند و ایثار کردند و اطاعت از امام راحل را اطاعت از امام زمان (عج) دانستند.

وی اذعان کرد: امتیاز ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی با پشتیبانی از ولایت، یکی است.

*جنگ نرم شکار بصیرت ملت ایران است

حائری‌شیرازی با بیان اینکه جنگ تحمیلی امتحان صبر بود، افزود: امتحان پشتیبانی از ولایت امتحان بصیرت است و دشمن نیز به دنبال بصیرت ملت ایران است.

وی متذکر شد: جنگ سخت برای تمام کردن صبر و استقامت ملت ایران بود اما جنگ نرم شکار بصیرت ملت ایران است و در شرایط کنونی ثواب ملت ایران در اطاعت از رهبری بسیار بیشتر از ثواب در دوران جنگ تحمیلی است.

11

12

DSC05881

13

DSC05888

14

15

DSC05894

DSC05912

DSC05918

DSC05955

DSC05962

DSC05973

DSC05978

 

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد