صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی؛ آینه حضور مردم در صحنه های بزرگداشت انقلاب

نشست خبری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت ۱۲ مرداد سالروز تاسیس این نهاد انقلابی صبح چهارشنبه در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری با گرامیداشت دهه کرامت و ولادت هشتمین گوهر آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، اظهار کرد: امیدوارم همه […]

کد خبر : 26371 | 3:49 ب.ظ | ۱۱ مرداد , ۱۳۹۶

نشست خبری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت ۱۲ مرداد سالروز تاسیس این نهاد انقلابی صبح چهارشنبه در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری با گرامیداشت دهه کرامت و ولادت هشتمین گوهر آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، اظهار کرد: امیدوارم همه ما از رهروان راستین آن امام همام قرار گرفته باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه برای همه اقوام و ملل روزها و مناسبت هایی وجود دارد که گرامیداشت آن روزها در زمره مسائل مهم فرهنگی و اجتماعی آنان قلمداد می شود، افزود: در میهن اسلامی ما نیز مناسبت هایی وجود دارد که دارای برجستگی، اهمیت ویژه و پیوند ناگسستنی با آرمان های انقلاب اسلامی است.

وی گرامیداشت مناسبت های دینی و ملی و برگزاری مراسم شایسته را امری ضروری دانست و تصریح کرد: نکوداشت مراسم و مناسبت های انقلاب اسلامی راهکاری برای پویایی و مانایی انقلاب است و لذا دست اندرکاران امور فرهنگی به ویژه نهادها و سازمان های تبلیغی در این رابطه مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه بزرگداشت مناسبت ها بر تنویر افکار عمومی موثر است، عنوان کرد: علاوه بر این، گرامیداشت مناسبت‌های دینی و ملی موجب می شود که نسل جوان از گذشته خود اطلاعات و آگاهی بیشتری داشته باشند و برای پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی همت بیشتری را به کار ببرند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تصریح اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی عهده دار سیاست گذاری، برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت و هماهنگی در برگزاری مراسم رسمی و عمومی کشور است، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به طور مستقیم تحت نظارت و هدایت نماینده مقام معظم رهبری اداره می شود.

وی حضور مبارک آیت الله جنتی در راس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را موجب اثرگذاری فراوان در بزنگاه های انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: گسترش کمی و کیفی مشارکت مردم در مراسم رسمی و عمومی نظام از طریق برانگیختن احساس مسئولیت عمومی و ملی به ویژه در نسل جوان و ایجاد تفاهم و هماهنگی در میان نهادها و ارگان ها جهت به کارگیری همه توان و تجربه هایشان در طراحی، برنامه ریزی و اجرای مراسم از اهداف مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری تبیین آموزه‌های انقلاب با گرامیداشت مناسبت‌های آن را وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد و افزود: هرجا اقتدار و حضور مردم در برابر هجمه دشمنان به چشم می آید نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به وضوح مشهود است.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهاد همدلی، همراهی و عزت مردم ایران در پاسداشت مناسبت های انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: این مجموعه آینه حضور مردم در صحنه های بزرگداشت انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان هویت این نهاد مقدس را در لحظه شناسی و رصد لحظه های حساس انقلاب دانست و افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول عمر گرانبهای خود که از سال ۱۳۵۹ و با تایید معمار کبیر انقلاب اسلامی آغاز شده، تاکنون سه دوره را طی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری دوره اول را دوره تثبیت ظرفیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دهه نخست انقلاب دانست و بیان کرد: دوره دوم، دوره رشد و گسترش این نهاد است که در آن زمینه نظام سازی و سازماندهی درون سازمانی فراهم شد. دوره سوم نیز، دوره بالندگی می باشد و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به دنبال استراتژی بهینه در تبلیغ معارف و مناسبت های انقلاب اسلامی است.

 

 

 

وی هم افزایی ملت ایران را موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: هرجا لحظه شناسی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پاسداشت مناسبت ها نشان داده شد، اقتدار و غیرت دینی مردم هم بیشتر نمایان گشت. این لحظه شناسی در راهپیمایی تیرماه سال ۷۸ و دی ماه سال ۸۸ برای همگان به وضوح مشهود بود.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول ۳۷ سال گذشته کارنامه ای درخشان در وحدت آحاد ملت ایران ایجاد کرده است، گفت: این نهاد مقدس در عمر بابرکت ۳۷ ساله خودش نشان داده که در سایه سار ولایت فقیه، علمدار حرکت های پوینده در صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان این نهاد را وجدان بیدار نیروهای مومن و انقلابی و ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی خواند و تصریح کرد: تاکید بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی به نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و قابلیت های آن نشان دهنده اهمیت این نهاد مولود انقلاب است.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در عرصه کارآمدی و بهره گیری از ظرفیت های تبلیغی یکی از نهادهای شاخص کشور است، ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نشان داده که اهداف و برنامه هایش وجه مصالحه هیچ حزب، گروه یا تشکل سیاسی نبوده و تداوم حرکت در مسیر انقلاب و ولایت عامل تعالی و رشد این نهاد انقلابی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه مردم استان گیلان در طول سال های پس از انقلاب نشان داده اند هر جا به حضور آنان نیاز باشد غیرتمندانه در صیانت از آرمان های انقلاب حضور گسترده خواهند داشت، گفت: ویژگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در جوان گرایی، به روز بودن برنامه و بهره گیری از ظرفیت های همه اعضای این نهاد انقلابی در استان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: حفظ روحیه انقلابی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، در مجموعه خدوم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان موجب بالندگی این نهاد انقلابی است و در اجرای برنامه های پاسداشت انقلاب اسلامی همه جوانب تاثیرگذار و ارتباط با مخاطبان در نظر گرفته می شود.

وی با تاکید بر اینکه همدلی و همراهی مردم با مسئولان نقش تعیین کننده ای در خنثی سازی توطئه دشمنان دارد، اظهار کرد: برای استان گیلان موجب افتخار است که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آن با کسب عنوان شورای نمونه در چندین سال متوالی نماینده مردم غیور گیلان در پاسداشت مناسبت های انقلاب اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری تصمیم گیری براساس مشورت و خرد جمعی را به عنوان یکی از ویژگی های مهم این نهاد برشمرد و خاطرنشان کرد: لازمه پاسداشت مناسبت های انقلاب اسلامی و جلوگیری از موازی کاری، هماهنگ کردن همه دستگاه های مرتبط است که توسط این نهاد صورت می گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان ارتباط با مخاطبان را از دیگر ویژگی‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دانست و افزود: واژه «تبلیغ» به معنای رساندن پیام و ارتباط با مخاطب می باشد؛ مادامی که مخاطبانمان را نشناسیم نمی توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم و لذا لازمه تبلیغات، شناختن مخاطبان آن است. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی علاوه بر رساندن پیام به مخاطبان خود، خواستار حضور آنان در صحنه هایی همانند راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان، روز جهانی قدس و یوم الله ۲۲ بهمن است.

وی با بیان اینکه مناسبت های ملی در نظام جمهوری اسلامی براساس آموزه های دینی، انقلابی و اسلامی برگزار می شود، عنوان کرد: تمام تلاش خدمتگزاران شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بر این است که مخاطبان از برنامه های ایجاد شده در مناسبت های انقلاب راضی باشند و با جذابیت های ایجاد شده بتوانند پیام آن مناسبت را به درستی درک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری، فتنه ۸۸ را بزرگترین بزنگاه انقلاب اسلامی در سال های اخیر دانست و بیان کرد: فراخوان عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در کنار حضور آگاهانه، هوشمندانه و توام با بصیرت مردم موجب خنثی شدن فتنه ۸۸ شد. برای گیلانیان این افتخار بس که در ۸ دی سال ۸۹ مدال بصیرت را از رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی دریافت کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، پیشتازی مردم این استان در یوم الله ۸ دی سال ۸۸ را نشان دهنده عمق بصیرت و آگاهی آنان نسبت به ارزش های انقلاب و پی بردن به فتنه های دشمنان عنوان کرد و گفت: گیلانیان نمایاندند که در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی با کسی تعارف ندارند.

وی ابراز امیدواری کرد: این رسالت خطیری که به عهده شورا نهاده شده و تاکنون این راه را با موفقیت و به درستی طی کرده، بتواند در سال های پیش رو با همتی والا و تلاشی مضاعف در راستای ارزش های انقلاب اسلامی انجام وظیفه کند.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری متذکر شد: بدون تردید فتنه های دیگری در پیش است که به هوشیاری و بصیرت مردم ایران نیاز دارد. ان شاءالله با فرمانبری از رهبر انقلاب همه فتنه ها خنثی و هر روزی که می گذرد اقتدار این نظام بیش از گذشته مشهود و محسوس می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در پایان با گرامیداشت فرارسیدن روز خبرنگار، خواستار پاسداری از قداست قلم شد و تاکید کرد: خبرنگاران وظیفه ابلاغ دردهای مردم، بیان واقعیت های جامعه و انتقال نقدهای دلسوزانه را با همتی والا و عزمی راسخ انجام دهند تا بتوانند یک پل واسط بین مردم و مسئولان باشند و خدمات مسئولان را به مردم و مشکلات مردم را به مسئولان انعکاس دهند.

در پایان این نشست از خبرنگاران برجسته و فعال در حوزه مناسبت‌های انقلاب اسلامی گیلان تقدیر شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد