صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






موفقیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در بهره‌گیری از هنر در راه تبلیغ گفتمان انقلاب

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به ظرفیت های بسیار هنر، استفاده از این ابزار برای تبلیغ گفتمان انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرار داد. رسول جلایی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به تعدد مراسم انقلابی در سالهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: از سال های […]

کد خبر : 26418 | 11:00 ق.ظ | ۱۲ مرداد , ۱۳۹۶

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به ظرفیت های بسیار هنر، استفاده از این ابزار برای تبلیغ گفتمان انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرار داد.

رسول جلایی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به تعدد مراسم انقلابی در سالهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: از سال های ابتدایی انقلاب تا به امروز تغییرات زیادی در نحوه برگزاری مراسم انقلابی رخ داده و بسیاری از مناسبت هایی که در آن زمان گرامی داشته می شد امروز تنها در تقویم رسمی کشور یک روز را به خود اختصاص داده است.

وی مناسبت ۱۷ شهریور را یکی از این مراسم دانست و گفت: در سال های ابتدای انقلاب، این روز با برپایی راهپیمایی گرامی داشته می شد اما امروز فقط در تقویم این مناسبت وجود دارد و عموما برنامه خاصی برای گرامیداشت آن برگزار نمی شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: اما آنچه که در طول این مدت زمان تغییری پیدا نکرده، حضور حداکثری مردم در مراسم انقلابی است.

جلایی کیفیت برگزاری مراسم انقلابی در سال های اخیر را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: در سال های گذشته برگزاری این مناسبت ها با رشد چشمگیری در کیفیت برگزاری روبرو بوده است.

وی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را عامل ایجاد این ارتقای کیفیت دانست و افزود: استفاده از همه ظرفیت های دستگاه های اجرایی در کنار ظرفیت های مردمی و ایجاد هماهنگی بین این دو، وظیفه خطیری است که برعهده نهاد انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بوده و نتیجه کارها نشان از موفقیت در عملکرد این نهاد انقلابی است.

کارهای فرهنگی سطحی، جدی ترین آسیب در حوزه تبیین اهداف نظام

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گیلان در ادامه با تأکید بر ضرورت تبیین آرمان های انقلاب برای مردم و مسئولان گفت: هرچند در همه مناسبت ها درباره لزوم تبیین آرمان ها و اهداف انقلاب گفته می شود اما متأسفانه در عمل با آنچه که شایسته نظام است، فاصله داریم و بسیاری از عملکردها در این راستا صورت نگرفته است.

جلایی تصریح کرد: بسیاری از دستگاه های فرهنگی عادت کرده اند تا بیشتر از آنکه به انجام فعالیت های عمقی و مغز پر کن بپردازند، فعالیت های سطحی و چشم پر کن را مدنظر قرار داده و این امر بزرگترین آسیب در حوزه تبیین اهداف نظام است.

وی با تأکید بر لزوم تعمیق فعالیت هایی که منجر به تبیین هرچه بیشتر آرمان های انقلاب اسلامی و گفتمان نظام جمهوری اسلامی می شوند، خاطرنشان کرد: متولی این مهم در کشور شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است اما باید فراموش نکنیم که عملکرد خوب این نهاد به تنهایی برای تبیین گفتمان نظام کافی نیست و این امر، همکاری همه دستگاه ها و نهاد های مرتبط را می طلبد.

هشت دی حماسه ای خودجوش و به هنگام

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خلق حماسه هشتم دی ماه در گیلان، به هنگام عمل کردن در برخورد با پدیده ها را یکی از خصوصیات بارز افراد انقلابی دانست و گفت: افراد انقلابی همواره در برخورد با پدیده های مختلف، سریع، به موقع و از روی بصیرت تصمیم می گیرنده به همین دلیل است که همواره حرکت های پیشگامانه در تاریخ ثبت شده و اثرگذار بوده است.

جلایی ادامه داد: حماسه هشتم دی ماه نیز حرکتی پیشگامانه بود که از بصیرت و آگاهی مردم و همچنین هدایت درست ظرفیت های مردمی توسط جریان ها و افراد انقلابی برخاست و همین امر باعث افتخار آفرینی در کشور شد.

وی افزود: حماسه هشت دی حرکتی خودجوش، به هنگام و ماندنی بود که به رغم حضور میلیونی مردم کشور در صحنه و برچیدن بساط فتنه تنها پس از یک روز در گیلان، افتخار پیشگامی را نصیب مردم این خطه کرد.

هنر غنی ترین زبان برای تبلیغ گفتمان انقلاب

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گیلان در ادامه دوام انقلاب را منفک از زمان و مکان دانست و گفت: بزرگترین اشتباه دشمنان انقلاب از همان سال های نخست این بود که انقلاب را محدود به زمان می دانستند و همواره از نابودی آن صحبت می کردند اما مردم ایران با حضور همیشگی و پرشور خود در صحنه همیشه خط بطلانی بر یاوه گویی های دشمنان کشیده اند.

جلایی تصریح کرد: هرچند پشتوانه مردمی انقلاب هر روز قوی تر می شود اما باید در راستای تبیین گفتمان انقلاب، حرکت های خلاقانه و رو به جلو داشته باشیم تا بتوان از تمام ظرفیت ها به طور حداکثری برای این هدف مهم استفاده کرد.

وی زبان هنر را یکی از قوی ترین و غنی ترین زبان ها برای تبلیغ گفتمان انقلاب دانست و اظهار کرد: اگر نتوانیم از قابلیت های هنر به طور عام و هنرمندان به طور خاص برای تبلیغ گفتمان انقلاب بهره ببریم،بدون شک طی سال های آتی با افت کیفیت مراسم انقلابی خواهیم بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گیلان تأکید کرد: باید از تجربه و خلاقیت در کنار هم بهره برد و نسل جوان خوشفکر باید به کمک نسل با تجربه بیاید.

جلایی گفت: هرچند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طی سال های اخیر تمام توان خود را برای بهره گیری از این ظرفیت به کار برده اما استفاده حداکثری نیازمند تعامل بیشتر سایر ارگان ها و نهاد ها با شورا بود تا بتوان به بهترین شکل از ظرفیت هنر استفاده کرد.

وی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان را یکی از موفق ترین شوراهای کشور در بهره گیری از هنر و هنرمندان در راه تبلیغ گفتمان انقلاب و همچنین برگزاری خلاقانه مراسم انقلابی دانست و تصریح کرد: بدون شک اگر دستگاه های مربوطه به ویژه در حوزه فرهنگ همکاری های بیشتری با این نهاد انقلابی داشته باشند، عملکردها بسیار موفق تر از این خواهد بود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد