صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






روحیه انقلابی از ضروریات فعالان فرهنگی است

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان، روحیه انقلابی را ضامن غنا و اثر گذاری فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه دانست و گفت: داشتن روحیه انقلابی از ضروریات فعالان فرهنگی بقاع متبرکه است. حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان امروز (۲۶ شهریور) در نشست کارشناسان فرهنگی ادارات اوقاف گیلان در […]

کد خبر : 26758 | 10:24 ق.ظ | ۲۷ شهریور , ۱۳۹۶

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان، روحیه انقلابی را ضامن غنا و اثر گذاری فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه دانست و گفت: داشتن روحیه انقلابی از ضروریات فعالان فرهنگی بقاع متبرکه است.

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان امروز (۲۶ شهریور) در نشست کارشناسان فرهنگی ادارات اوقاف گیلان در رشت، اظهار داشت: کارشناسان فرهنگی ادارات اوقاف باید در حیطه کاری و فعالیت خود متخصص بوده و به رئیس اداره مشورت‌های فنی و علمی ارائه بدهند.

 وی افزود: ارائه مشورت‌های علمی از سوی کارشناسان فرهنگی منجر به اتخاذ تصمیمات انقلابی و درست در ادارات اوقاف خواهد شد.

علیزاده تاکید کرد: کارشناس فرهنگی اداره اوقاف باید جایگاه خود را بشناسد و به حیطه وظایف خود و دستورالعمل‌های سازمان اشراف داشته باشد.

 وی با بیان اینکه دستور حجت الاسلام محمدی، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف دستور رهبر معظم انقلاب است، گفت: حساسیت نماینده ولی فقیه در اوقاف متمرکز بر فعالیت فرهنگی است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان اذعان داشت: کار فرهنگی با بدنه جامعه ارتباط و بیشترین اثر گذاری را در جامعه هدف داشته و بهترین راه برای معرفی سازمان اوقاف و اهداف و برنامه‌های این سازمان است.

 وی به اولویت‌های کاری سازمان اوقاف در حوزه فرهنگی اشاره و اظهار کرد: برگزاری نماز جماعت سه گانه، بیان احکام، تفسیر قرآن و ادعیه و مشاوره دینی در بقاع متبرکه باید در بقاع متبرکه دارای ظرفیت برقرار باشد.

 علیزاده یادآور شد: اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه تاکید رهبر معظم انقلاب است.

 وی بر داشتن روحیه انقلابی از سوی کارشناسان فرهنگی اشاره و خاطرنشان ساخت: کارشناسان و فعالان فرهنگی در سازمان اوقاف مخاطب جدی بیانات رهبر معظم انقلاب در بحث‌های فرهنگی هستند و یکی از مهمترین توصیه‌های ایشان داشتن روحیه انقلابی است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان، داشتن روحیه انقلابی را از ضروریات فعالان فرهنگی بقاع متبرکه برشمرد و گفت: روحیه انقلابی به فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه غنا و اثرگذاری بیشتری می‌بخشد.

 وی در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار تشکیل شبکه فعال خدام افتخاری در بقاع متبرکه گیلان شد و گفت: جذب خادمان افتخاری در اولویت کاری کارشناسان فرهنگی ادارات اوقاف گیلان باشد.

علیزاده همچنین بر جوان گرایی در انتخاب هیئت امنا تاکید کرد و گفت: کارشناسان فرهنگی ادارات اوقاف با هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های مقاومت بسیج در شهرستان‌ها تعامل و همکاری داشته باشند.

 وی اضافه کرد: باید از ظرفیت هیئت امنای بقاع متبرکه به ویژه بقاع شاخص برای وقف‌های جدید استفاده شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان، مدیریت حجاب در بقاع متبرکه، استفاده از ظرفیت خیرین در بازسازی و بهسازی بقاع و فعالیت در فضای مجازی با رعایت ضوابط را از دیگر فعالیت‌های کارشناسان فرهنگی ادارات اوقاف گیلان دانست و گفت: بقاع متبرکه باید برنامه مدون برای جذب نوجوانان به برنامه‌های مذهبی و فرهنگی داشته باشند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد