صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






فریاد «هیهات من الذله» امام حسین(ع) امروز از زبان رهبر و مردم ایران شنیده می شود

  حجت الاسلام پروایی گفت: همانگونه که در سال ۵۷ فرزندان این ملت در مقابل ظلم و ظالم و استکبار ایستادگی و دنیای استکبار را مفتضح کردند، ما نیز می خواهیم ادامه دهنده راه شهدای دانش آموز و دانشجو باشیم. حجت الاسلام والمسلمین احمد پروایی، نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان […]

کد خبر : 27200 | 7:30 ب.ظ | ۱۳ آبان , ۱۳۹۶

 

حجت الاسلام پروایی گفت: همانگونه که در سال ۵۷ فرزندان این ملت در مقابل ظلم و ظالم و استکبار ایستادگی و دنیای استکبار را مفتضح کردند، ما نیز می خواهیم ادامه دهنده راه شهدای دانش آموز و دانشجو باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمد پروایی، نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان که در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد، با بیان اینکه این مراسم به نیت تقویت انقلاب اسلامی و مشت زدن بر دهان استکبار جهانی و یاوه گویان برگزار شده است، اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب اسلامی، شهدای دانشجو و دانش آموز ۱۳ آبان و هشت هزار شهید سرافراز گیلان به ویژه شهدای مدافعین حرم و انقلاب را گرامی می داریم.

وی با اشاره به چرایی حضور در مراسم یوم الله ۱۳ آبان، افزود: ما با حضور خودمان به دنیا اثبات می کنیم، همان طوری که در سال ۵۷ فرزندان این ملت در مقابل ظلم و ظالم و استکبار ایستادگی و دنیای استکبار را مفتضح کردند، ما نیز می خواهیم ادامه دهنده راه شهدای دانش آموز و دانشجو باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما می خواهیم با زبان و مشت های خود یک تودهنی به استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار که به تعبیر امام راحل مصداق شیطان بزرگ است، بزنیم.

حجت الاسلام پروایی با بیان اینکه مهمترین علتی که ما را در مراسم یوم الله ۱۳ آبان گرد هم آورده اعلام حمایت از انقلاب اسلامی، ولایت مطلقه فقیه و رهبری عظیم الشان است، عنوان کرد: ما حمایت خود را از اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام می داریم.

وی روز ۱۳ آبان را مصداقی از مصادیق آیه «وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ…» دانست و اضافه کرد: کسانی که به عنوان رهبر و الگو در راس جامعه قرار گرفته اند و مردم به آنان اقتدا می کنند، مردم را نسبت به ایام الله متوجه سازند. در واقع هر روزی که در آن دین خدا، قرآن، اسلام و احکام اسلامی تقویت شود و مصداق آیه «فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقی‏» باشد، ایام الله است.

این کارشناس دینی بیان کرد: ایام الله به ایامی گفته می شود که یک ملت بصیر استکبار را زیر پاهای خودش نابود کند و با صلابت طاغوت را به زباله دان تاریخ بفرستد. در ۱۳ آبان سه حادثه بزرگ اتفاق افتاد که اولین حادثه در سال ۱۳۴۳ بود. آن زمانی که دولت خودفروخته شاهنشاهی زیر بار ننگ تعهدنامه کاپیتولاسیون رفت و یک نوع امنیت قضایی برای آمریکایی ها و تبعه آنان در این کشور را پذیرفت، امام راحل به عنوان مرجع عظیم الشان ما یک سخنرانی کرد و دستگاه حکومتی را رسوا ساخت.

حجت الاسلام پروایی با بیان اینکه امام بعد از سخنرانی دستگیر و با هواپیمای نظامی به ترکیه تبعید شد، خاطرنشان کرد: جرقه انقلاب اسلامی از ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ زده شد؛ انقلابی که در پایان هم به رهبری امام دل ها و با بصیرت، حمایت و حضور در صحنه ملت شریف ایران در بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید.

وی حادثه دوم را ۱۳ آبان سال ۵۷ دانست و گفت: آن روز دانش آموزان به همراه دانشجویان در مقابل حکومت ظالم ایستادند و سینه های خودشان را در دفاع از اسلام، مرجعیت و آرمان های شهدا سپر کردند. در واقع دانش آموزان با روحیه انقلابی احساس تعهد و مسئولیت کردند و منشاء این مسئولیت، آن روشن بینی و بصیرتی بود که از طریق رهبری امام، روحانیت مبارز، مساجد و منابر به مردم به ویژه جوانان و نوجوانان منتقل شده و جامعه بصیرت پیدا کرده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دانش آموزان جوانان و نوجوانانی بودند که آمال و آرزو داشتند اما در برابر ظلم ایستادگی کردند، متذکر شد: اگر می خواهیم به قله های رفیع برسیم و در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید به آیه «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَهُ…» عمل کنیم، همانگونه که شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم به آن عمل کردند.

حجت الاسلام پروایی با بیان اینکه ملت ایران با اقتدا به امام حسین(ع) استقامت و پایداری کردند، افزود: درس فداکاری و از جان گذشتن، درس احلی من العسل و درس ما رایت الا جمیلا در راه تقویت اسلام و قرآن برگرفته از مکتب عاشوراست. فریاد «هیهات من الذله» امام حسین(ع) امروز از زبان مردم ما به ویژه جوانان و رهبری عظیم الشان شنیده می شود.

وی ضمن قدردانی از مواضع خوب و انقلابی رئیس جمهور در برابر اظهارات سران استکباری، یادآور شد: از رئیس جمهور کشور اسلامی ایران که تحت ولایت رهبری فرزانه مشروعیت پیدا کرده انتظار می رود در مقابل استکبار بماند و این روحیه انقلابی تا آخر ادامه پیدا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سومین و مهمترین حادثه یوم الله ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸، خاطرنشان کرد: جوانان و دانشجویان در خط امام و رهبری لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند لذا ما به یاد همه شهدای آن روز ۱۳ آبان را گرامی می داریم، زیرا این حرکت براساس غیرت دینی شکل گرفت.

وی اضافه کرد: اگر امروز ما در دنیا در مقابل استکبار و هجمه های دشمنان اسلام و انقلاب با قدرت و قوت ایستاده ایم، منشاء آن غیرت دینی ماست که از امام علی(ع)، فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) آموختیم. خداوند غیور است و غیرتمندی را دوست دارند و غیرت دینی یعنی اینکه انسان نسبت به برخی مسائل از جمله اسلام، قرآن، حجاب، نماز، ولایت، دین و دستاوردهای شهدا حساس باشد.

حجت الاسلام پروایی استان گیلان را در خط مقدم اهدای شهدای مدافع حرم دانست و عنوان کرد: افتخار می کنیم به فرزندان گیلان که در دامان پاک مادران ما شهدایی همچون اتابه ها، حججی ها و عشوری ها پرورش یافتند. در واقع کار بزرگ شهدای مدافع حرم به غیرت دینی و احساس مسئولیت آنان برمی گردد.

وی با اشاره به تاکید امام راحل مبنی بر لزوم انقراض مستکبران عالم به عنوان فصل الخطاب، یادآور شد: آمریکای جهانخوار به عنوان راس استکبار جهانی از زمانی که نام اسلام و پرچم ولایت در این کشور به اهتزار درآمده به مخالفت، تحریم و جنگ با ملت مسلمان ایران برخاسته است، اما به کوری چشم دشمنان «وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا».

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام با آمدن خود حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را نابود کرد، متذکر شد: روزی حکومت جهانی امام عصر(عج) برپا خواهد شد که از آن اسلام و پیروان ولایت است.

حجت الاسلام پروایی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مشکل استکبار با ایران، انقلاب و مسئله هسته ای و موشکی نیست، اگرچه از ما هراس دارند، خاطرنشان کرد: انقلاب ما با نام اسلام، امام علی(ع) و امام حسین(ع) گره خورده است و دشمن با اسلامی که رهبر آن علی و حسین باشد، مخالف است و با اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی مشکل ندارد، بلکه با اسلام ناب، قرآن حقیقی و ولایت مطلقه فقیه مشکل دارد، زیرا مقابل مطامع و زورگویی های دنیای آنان ایستاده است.

وی با بیان اینکه سید حسن نصرالله با شاگردی مکتب امام حسین(ع) توانسته اسرائیل را در لبنان ذلیل کند، گفت: امام و رهبری با پیروی از مکتب حسین ابن علی بر مبارزه علیه مستکبران جهان تاکید فرمودند لذا اگر بگوییم نباید در مسائل سوریه و بحرین دخالت کنیم، حرف باطلی است، زیرا آنان مسلمان و مظلوم هستند و استکبار در حال رشد کردن در کشور آنان است لذا هر کجا ظلم و ظالم و استکبار ببینیم باید با زبان، قلم، مال و جان خود در راه خدا جهاد کنیم و هر چه فریاد داریم بر سر آمریکا بکشیم.

این کارشناس دینی آمریکا را نماد طاغوت دانست و بیان کرد: اگر نماد کفر و طاغوت باشد، این دستور اسلام و همه انبیای الهی است که با نماد کفر، ظلم و طاغوت مبارزه کنیم. شعار «مرگ بر آمریکا» را از مکتب امام حسین(ع) یاد گرفتیم که در برابر استکبار زمان ایستاد و ما نیز تا آخرین نفس در برابر آمریکا ایستادگی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امام راحل خطر آمریکا را به حدی می دانست که کوچک‌ترین غفلت موجب نابودی ما می شود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری دانش آموزان را آینده این مملکت معرفی فرمودند لذا شما دانش آموزان امیدهای رهبری هستید و اگر در راه تحصیل علم، معارف و اخلاق تلاش کنید قطعا به قله های بالا خواهید رسید.

حجت الاسلام پروایی با اشاره به رویارویی آمریکا با انقلاب و نهضت بیداری اسلامی، خاطرنشان کرد: باید همواره در صحنه های دفاع از انقلاب حضور پررنگ داشته باشیم. مسئولان نیز باید خادم و قدردان ملت باشند که همواره در ایام الله ۲۲ بهمن، روز قدس، ۱۳ آبان و پای صندوق های رای با مشت های گره کرده خود همه توطئه های استکباری را نقش بر آب می کند و ۹ دی می آفرینند. مردم ولایتمدار، با اصالت و نجیب گیلان نیز ۸ دی را رقم زدند و فتنه و فتنه گران را با قدم های خود محکوم کردند./ ایکنا

 

گزارش تصویری راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان شهر رشت






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد