صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






دهه فجر، تجسم نقش آفرینی امام خمینی(ره) در احیای اسلام است

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه سال آینده چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور همه ارکان نظام برگزار می‌شود، اظهار داشت: دهه فجر، تجسم عظمت نقش آفرینی امام خمینی(ره) در احیای اسلام ناب است. نصرت الله لطفی در سومین نشست فصلی رؤسای کانون مداحان و شعرای آئینی استانها با بیان […]

کد خبر : 27810 | 12:57 ب.ظ | ۲۱ آذر , ۱۳۹۶

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه سال آینده چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور همه ارکان نظام برگزار می‌شود، اظهار داشت: دهه فجر، تجسم عظمت نقش آفرینی امام خمینی(ره) در احیای اسلام ناب است.

نصرت الله لطفی در سومین نشست فصلی رؤسای کانون مداحان و شعرای آئینی استانها با بیان اینکه دهه فجر انقلاب اسلامی ریشه در تاسوعا و عاشورا و حرکت هیئات مذهبی دارد، گفت: گرداننده اصلی هیئات شما عزیزان هستید آن شعارهایی که همیشه مردم پسند بود و در پیروزی انقلاب و بعد از انقلاب تاثیرگذار بود و امروز هم در عرصه استکبارستیزی تاثیرگذار است همین شعارهای شما سروران و همکاران شماست.

وی ادامه داد: سال ۸۸ یک فتنه صد در صد آمریکایی و استکباری شکل گرفت که نظام را هدف قرار گرفته بود. کجا کمر فتنه شکست؟ روز نهم دی که هیئات مذهبی به صحنه آمدند. خوراک محتوایی هیئات مذهبی را شما عزیزان مهیا می‌کنید.

لطفی در ادامه سخنانش یادآور شد: حضرت امام (ره) به‌عنوان مرجع تقلید جامع الشرایط و اعلم مراجع با همه آشنایی به فقه و فقاهت می فرمایند حفظ جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است. یعنی حفظ نظام از نماز هم واجب تر است. کتابها باید نوشت که به چه دلیل یک فقیه بزرگ به این جمع بندی می رسد. اگر می فرمایند یوم الله ۲۲ بهمن در حد عید غدیر است. این جمله برای من و شما پیام دارد.تکمیل نعمت الهی برای مردم ایران در چنین روزی محقق شده است.

لطفی تاکید کرد: بنابراین دهه فجر را از این منظر باید دید نه به‌عنوان یک مراسم تشریفاتی یا فرصت افتتاح پروژه های عمرانی که یک حکومت غیر اسلامی هم وظیفه اش این است که چنین خدمات رسانی هایی را به مردمش داشته باشد. برویم به این سمت که در بزرگداشت دهه فجر چه چیزهایی را باید تکریم کنیم که به جامعه منتقل شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: طبق آخرین سرشماری انجام شده قریب ۸۵ درصد جمعیت کشور در ایام انقلاب یا به دنیا نیامده بودند یا کودکان چهار، پنج ساله بوده اند. ۵۱و نیم جمعیت کشور ما در سنین زیر ۳۰ سال هستند یعنی حتی دوران دفاع مقدس را هم لمس نکرده اند. این جمعیت را فضای مجازی مورد هدف خود قرار داده است.

وی به تلاش دشمن برای تطهیر نظام طاغوتی در فضای مجازی اشاره کرد و افزود:‌در بزرگداشت دهه فجر است که باید ثابت کنیم چه فسادهایی در رژیم گذشته وجود داشته است نه از زبان خودمان بلکه کافی است اعترافات خود مسئولان وقت نظام طاغوت را پخش کنیم.میلیونها دلار فقط برای یک جشن آن چنانی در آن زمان هزینه شد و به اعتراف خودشان تیم آشپزی با هواپیمای اختصاصی از خارج کشور برای این جشن به ایران می آوردند. ۶۴ میلیون دلار فقط هزینه بخشی از آن جشن می‌شود.

لطفی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری دشمن می خواهد کاری کند که انقلاب به فراموشی سپرده شود. دهه فجر می خواهد انقلاب را یادآوری کند. دهه فجر تجسم عظمت امام خمینی است که این احیا گر اسلام ناب چگونه نقش آفرینی کرد. سال آینده با حضور همه ارکان نظام، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که بهترین فضا برای تبیین دستاوردهای انقلاب است.

وی یادآوری، تبیین، بسط و گسترش آرمانهای انقلاب اسلامی را از اهداف بزرگداشت دهه فجر برشمرد و گفت: ایا واقعا وضعیت امروز ما با گذشته قابل مقایسه است؟ باید به جوانهای خودمان بگوییم که آن دوره چه خفقانی وجود داشت.

لطفی در پایان اسلامی بودن، مردمی بودن و استکبارستیزی را سه ویژگی مهم انقلاب برشمرد و تصریح کرد:انقلاب یک نعمت الهی است باید شاکر این نعمت الهی باشیم. یکی از راه های شکرگزاری این نعمت حضور فعال در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی است برای ایجاد شور و نشاط و امیدواری در مردم.

گفتنی است، سومین نشست فصلی رؤسای کانون مداحان و شعرای آئینی استانها در سال جاری روز گذشته در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ برگزار شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد