صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






حفظ نظام اوجب واجبات است

دادستان کل کشور گفت: حفظ نظام از اوجب واجبات است و این موضوع مورد تأکید امام (ره) بود. حجت‌الاسلام والمسلیمن غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان رشت با بیان اینکه در این برهه و مسئولیت‌ها می‌توانیم به مردم خدمت کنیم، اظهار کرد: در مسئولیت خود می‌توانیم قانونی از قوانین الهی را محقق […]

کد خبر : 2866 | 9:25 ب.ظ | ۱۰ خرداد , ۱۳۹۲

اژه ای11

دادستان کل کشور گفت: حفظ نظام از اوجب واجبات است و این موضوع مورد تأکید امام (ره) بود.

حجت‌الاسلام والمسلیمن غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان رشت با بیان اینکه در این برهه و مسئولیت‌ها می‌توانیم به مردم خدمت کنیم، اظهار کرد: در مسئولیت خود می‌توانیم قانونی از قوانین الهی را محقق کنیم و از این بابت خدا را سپاسگزار هستیم.

سخنگوی قوه قضائیه بر ضرورت خدمت برای رضای خدا و مردم تأکید کرد و گفت: اگر کسی در مسئولیتی که دارد به دنبال پست و مقام دنیوی باشد خسران می‌بیند.

وی ملاک موفقیت در دستگاه قضا را برشمرد و تصریح کرد: اگر خروجی کار ما در دستگاه قضا رضایت مردم و بسط و گسترش عدالت باشد موفق بوده ایم.

محسنی‌اژه‌ای، احقاق حق مظلوم از ظالم، اصلاح امور و جلوگیری از کج‌روی‌ها و خلاف قانونی‌ها را از جمله ملاک موفقیت کار در دستگاه قضا عنوان کرد و خروجی فعالیت ما در دستگاه قضا باید تحقق آرمان‌های الهی امام (ره) و نظام باشد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه کمیت در کار مهم است، ادامه داد: کیفیت کار بالاتر از کمیت آن است.

وی به امکانات کم دستگاه قضایی اشاره کرد و یادآور شد: با همین امکانات اندک می‌توان استفاده بهینه کرد.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اینکه امکانات، نیرو و تجهیزات امروز قابل مقایسه با 34 سال گذشته نیست، اذعان کرد: در آن زمان تجهیزات ما در مقابل ماموریت‌ها کفاف نمی‌کرد و اگر از زمان و نیروی خود استفاده بهینه کنیم خدا نیز به کار ما برکت می‌دهد.

وی به سالروز رحلت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی آیتی از آیات الهی است و به دلیل همین خصوصیات هر روز ماهیت و ابعاد ایشان جلوه بیشتری پیدا می‌کند.

سخنگوی قوه قضائیه قیام سال 42 را نقطه عطف در وقوع انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: از بهمن 57 که انقلاب به پیروزی رسید و در 12 فروردین سال 58 جمهوری اسلامی به صورت رسمی رأی‌گیری شد تاکنون ابعاد وجودی امام (ره) و انقلاب درخشان‌تر و مفیدتر با استقبال بهتری در تمام دنیا مواجه شده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی بنیادی را بنا نهادند که منجر به شناخت چهره اسلام شد، خاطرنشان کرد: امام (ره) کاربرد مغفول مانده اسلام را شناساند و ساختاری را بنا نهاد که جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم و متکی به اسلام بود.

محسنی‌اژه‌ای اضافه کرد: برداشتی که امام (ره) از اسلام ارائه داد می‌تواند به تمام ابعاد مورد نظر بشر بالاترین پاسخ‌ها را دهد.

وی ظهور انقلاب اسلامی را منجر به انزوای برخی مکتب‌های نوظهور دانست و افزود: ادعای کسانی که مدعی مبارزه با امپریالیسم بودند در مقابل ظلم ستیزی امام (ره) که نشأت گرفته از اسلام بود رنگ باختند.

دادستان کل کشور قانون اساسی را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: امام تاکید داشتند هر چه سریع‌تر قانون اساسی نوشته شود که پاسخگوی مسایل زمان مبتنی بر اسلام باشد.

وی به چند نکته کلیدی از سخنان امام (ره) اشاره کرد و گفت: جامعه امروز ما نیازمند این نکات کلیدی امام (ره) است.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: امام فرموده بودند اگر مردم پشتیبان ولایت فقیه باشند کشور مصون می‌ماند و وحدت کلمه داشته باشید و با هم باشید کشور آسیب نمی‌بیند و یا در جایی فرمودند روحانیت را از دست ندهید و اسلام منهای روحانیت معنا ندارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از نقاط انحرافی جدایی از روحانیت بود، خاطرنشان کرد: امام (ره) فرمودند نیروهای پایدار نظام و اطلاعاتی ما همه مردم هستند و بر همین اساس ایشان بسیج 20 میلیونی را بنا گذاشتند و از ارتش و سپاه حمایت کردند.

سخنگوی قوه قضائیه متذکر شد: امام (ره) به لحاظ اتکایش به پروردگار چشمه‌های کمک به طرف او باز شد و با هوشیاری نظامی را پایه‌گذاری و معماری کرد.

وی حفظ اصل نظام را از نگاه امام (ره) موجب واجبات دانست و تصریح کرد: امام (ره) به خاطر حفظ نظام از منتظری که انحرافی در بیت او آغاز شده و تأثیرگذار بود، گذشت.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد