صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






حضرت امام(ره) موسی وار وارد صحنه شد و جامعه را از ظلمات به نور هدایت کرد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه ایام الله برای انسان های شکیبا، پرتحمل، پراستقامت و شکرگزار آیات و نشانه های فراوانی دارد، گفت: قرآن بیان می کند که انسان های اهل ایمان کسانی هستند که در مشکلات و نابه سامانی ها دچار بحران نمی شوند. آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در مراسم پایانی […]

کد خبر : 29420 | 4:55 ب.ظ | ۲۲ بهمن , ۱۳۹۶

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه ایام الله برای انسان های شکیبا، پرتحمل، پراستقامت و شکرگزار آیات و نشانه های فراوانی دارد، گفت: قرآن بیان می کند که انسان های اهل ایمان کسانی هستند که در مشکلات و نابه سامانی ها دچار بحران نمی شوند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در مراسم پایانی راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در میدان شهدای ذهاب رشت، ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم گیلان، اظهار کرد: درود خداوند بر شما ملت رشید، قهرمان، خستگی ناپذیر و همیشه در صحنه انقلاب اسلامی که از میان شما ستاره های علم و فضیلت برخاستند.

وی استان گیلان را زادگاه شخصیتی بزرگ، علمی و معنوی همچون آیت الله بهجت(ه) دانست و افزود: ۱۰ ها و صدها عالم فرهیخته و بزرگ از افتخارات شهر رشت و استان گیلان هستند.

امام جمعه موقت قم، با اشاره به آیه «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ…»، تصریح کرد: خداوند متعال حضرت موسی(ع) را با آیات و معجزات گوناگون فرستاد و دو ماموریت ویژه برای پیامبرش تعیین کرد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: خداوند به موسی فرمان داد قوم، ملت و جامعه اش را از ظلمت به نور هدایت کند. بی تردید بدی ها، زشتی ها، ستم ها، ظلم ها، انحراف ها و از بین رفتن هویت ملی و فرهنگی جامعه به عنوان ظلمت و ایمان، توحید، تقوا، آزادی، آزادگی و استقلال برای یک جامعه نور تلقی می شود لذا حضرت موسی مردمش را از وادی ظلمات به وادی نور هدایت کرد و به ایمان و تقوا و عدالت و استقلال و آزادی فراخواند.

وی ماموریت دوم حضرت موسی را «وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ» دانست و اضافه کرد: براساس قرآن، خداوند در حق موسی و ملتش نعمت های فراوانی عنایت کرد و آنان را از زیر بار ظلم و ستم فرعونیان نجات داد و اینها ایام الهی است لذا خداوند از حضرت موسی می خواهد روزهای خدایی را به یاد مردم بیاورد تا مردم ظلمت ها را فراموش نکنند و بدانند چه نعمتی نصیب آنان شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه ایام الله برای انسان های شکیبا، پرتحمل، پراستقامت و شکرگزار آیات و نشانه های فراوانی دارد، گفت: قرآن بیان می کند که انسان های اهل ایمان کسانی هستند که در مشکلات و نابه سامانی ها دچار بحران نمی شوند و خود را نمی بازند و هنگامی که پیروزی به سراغ آنان می آید مغرور و غافل نمی شوند و همواره شکرگزارند.

امام جمعه موقت قم، با تصریح بر اینکه آیات قرآن زمان و مکان خاص نمی شناسد، عنوان کرد: پیام آیات قرآن برای هر دوره و زمانی است و لذا امروز ۲۲ بهمن به عنوان یوم الله بزرگ است، زیرا سابقه کشور و شرایط گذشته به ما می گوید که جامعه در ظلمات و بدی ها و زشتی ها بود و بیگانگان بر سرنوشت کشور ما مسلط بودند، اما به برکت پیروزی انقلاب و رهبری امام راحل که موسی وار وارد صحنه شد، شرایط تغییر کرد و همان فرمانی را که خداوند به موسی داده بود، روح الله در عصر ما آن فرمان را عملیاتی و جامعه را از ظلمات به نور هدایت کرد.

وی متذکر شد: امروز در فضای معطر و پر خیر و برکت اسلام و انقلاب به سر می بریم، اما نباید فقط به برگزاری هرساله مراسم گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن بسنده کنیم، بلکه باید گذشته را مرور و به حال نگاه کنیم. امام علی(ع) فرمود «خداوند رحمت کند کسی را که نسبت به گذشته خود بررسی و مطالعه جامع داشته و زمان شناس باشد و برای آینده ای که هنوز نیامده برنامه ریزی کند».

آیت الله حسینی بوشهری، خطاب به مردم و مسئولان، یادآور شد: امروز ۳۹ سال از پیروزی انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم و وارد چهلمین سالگرد انقلاب شدیم. ۳۹ سال زمان و تجربه کمی نیست و در طی این سال ها فراز و فرودهای فراوانی داشتیم، زیرا دشمنان علیه انقلاب توطئه و ما را تحریم شدید نظامی و اقتصادی کردند، هشت سال جنگ سخت بر ما تحمیل شد و در حال حاضر نسل جوان ما در معرض جنگ نرم فرهنگی دشمنان قرار دارد، اما تا چشم کار می کند سیل جمعیت را در سراسر کشور بزرگ جمهوری اسلامی ایران می بینیم که برای بزرگداشت جشن انقلابشان آمده اند.

این کارشناس دینی، با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و برخی گلایه ها از وضع موجود، اظهار کرد: حاضر نیستیم به خاطر مشکلات مادی نسبت به انقلاب و نظام پشت کنیم. امروز روزی است که مردم به ویژه مسئولان و کارگزاران نظام باید اهداف و شعارهای انقلاب را مرور کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حاکمیت احکام الهی و ارزش های اسلامی، بازگشت عزت و مجد گذشته و رفع فقر و محرومیت در جامعه را از جمله مهمترین اهداف انقلاب دانست و گفت: انقلاب کردیم تا فرهنگ و اقتصاد جامعه براساس دستورات اسلام بالنده و شکوفا شود و ستم دیدگان احساس امنیت کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب با همراهی مردم با امام به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: انقلاب کردیم تا جامعه آرامش داشته باشد و احساس تنهایی نکند؛ گرچه دشمنان در این مسیر سنگ اندازی کردند. بخش قابل توجهی از انرژی مسئولان صرف مبارزه با توطئه های دشمنان شده و در هشت سال جنگ تحمیلی توان کشور گرفته شد. استان گیلان هشت هزار و کشور هزاران شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری، مدافعان حرم را تجلی ایثار و فداکاری این ملت در دفاع از انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز جوانان شما جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و برای دفاع از حریم اسلام رفتند لذا این انقلاب جوشش و خروش دارد.

امام جمعه موقت قم اضافه کرد: امروز تعداد کمی ممکن است احساس کنند آمریکا، اروپا، منافقین و بازماندگان پهلوی برای ما منجی و مایه امید باشند لذا از نسل جوان می خواهیم کارنامه سیاه دوران پهلوی را مطالعه کنند که امروز به دروغ برای ملت غیور و بزرگوار ما دایه دلسوزتر از مادر شدند. کسی دلسوزتر از ما برای خودمان نیست.

وی مقام معظم رهبری را دلسوزترین فرد برای انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در هر عرصه ای فریاد و به دشمن نهیب می زنند و مسئولان را توصیه و نصیحت می کنند. امروز تاکید رهبری بر اقتصاد است و لذا اقتصاد مقاومتی مد نظر ایشان ما را از بیگانگان رهایی خواهد بخشید.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به نقش آفرینی امام در پیروزی انقلاب به عنوان پدر امت، تاکید کرد: امروز این بار سنگین بر دوش رهبر انقلاب است. مسئولان نیز به مردم خدمت می کنند، اما مشکلات، نارسایی ها و تحریم های دشمن به آنها اجازه نمی دهد که خدمتگزار شایسته ملت باشند. دشمن گاهی یک مسئله کوچک را بزرگنمایی می کند تا پیشرفت های علمی و دستاوردهای سیاسی ما را نبیند.

آیت الله حسینی بوشهری، با بیان اینکه جامعه ما به ویژه جوانان در مسائل معنوی رشد کرده اند، متذکر شد: امروز در دستاوردهای علمی جزو پنج کشور مطرح دنیا هستیم و در نانوتکنولوژی حرف های زیادی برای گفتن داریم. ایران اسلامی در حال تبدیل شدن به قطب بزرگ پزشکی غرب آسیاست.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ویژگی های بارز فراوانی دارد، اما دشمن در حال سانسور کردن این ویژگی ها از طریق شبکه های اجتماعی است و چهره دیگری از انقلاب را به مردم نشان می دهد.

امام جمعه موقت قم، چرخه سوخت هسته ای جمهوری اسلامی ایران را عامل بازدارنده دشمن دانست و اضافه کرد: امروز پیشرفت های دفاعی و نظامی و برد موشک های ما دشمن را وادار به عقب نشینی کرده و اگر بخواهد قدمی بردارد، برای همیشه پشیمان می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، انقلاب اسلامی را در مواجهه با تهدیدات داخلی و خارجی دانست و گفت: هرگاه که در داخل وحدت صفوف بین مردم و مسئولان داشته باشیم، از تهدیدات خارجی نمی ترسیم. در واقع اگر مسئولان و قوای سه گانه علیه هم حرف نزنند و دل مردم را خالی نکنند، مردم به سخنان دشمن گوش نمی دهند. دشمن می خواهد مردم به کارگزاران نظام بدبین شوند و احساس سرخوردگی کنند که یک تهدید داخلی محسوب می شود.

وی فاصله گرفتن نسل جوان از آرمان های انقلاب را به عنوان دومین تهدید داخلی دانست و عنوان کرد: اگر مردم آرام آرام نسبت به انقلاب عکس العمل نشان ندهند و بی تفاوت شوند، یک تهدید داخلی است، اما به فضل الهی جمعیتی که امروز در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن شرکت کرده مالامال از حضور نسل جوان است. همین جوانان بسیجی بودند که در دفاع مقدس در کنار ارتش و سپاه جانانه جنگیدند و امروز نیز همین جوانان اگر کشور را در تهدید ببینند با بدرقه پدران و مادرانشان وارد میدان کارزار خواهند شد.

آیت الله حسینی بوشهری، نفوذ را سومین تهدید داخلی برای انقلاب دانست و یادآور شد: نفوذ لازم نیست از جانب آمریکا و ایادی آن باشد، بلکه نفوذی به کسی گفته می شود که با کارشکنی در یک اداره و سازمان آنچنان مردم را خسته کند تا از انقلابشان پشیمان شوند لذا مسئولان خدمتگزاران ملت هستند و باید دست به سینه مقابل مردم بایستند و عاشقانه به آنان خدمت کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه وظیفه امروز ما وحدت است، خاطرنشان کرد: اگر دشمن بداند مردم و مسئولان با هم و در کنار هم هستند، می فهمد که سخنش خریدار ندارد و همه شبکه هایی را که علیه ما بسیج کرده، تعطیل می کند لذا باید با هوشیاری بیشتر در هر خانه و کوچه و خیابان و محله با چشمانی بیدار برای انقلاب دیده بانی کنیم./ ایسنا






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد