صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نهضت اسلامی امام خمینی(ره)، رستاخیزی بزرگ بود

اولین نشست هماهنگی بزرگداشت بیست‌ونهمین سالروز عروج عارفانه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) استان گیلان روز چهارشنبه ۲۲ فروردین در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در این نشست ضمن تسلیت سالروز شهادت هفتمین ستاره آسمان ولایت امام موسی کاظم(ع) و تبریک فرارسیدن […]

کد خبر : 30089 | 3:09 ب.ظ | ۲۲ فروردین , ۱۳۹۷

اولین نشست هماهنگی بزرگداشت بیست‌ونهمین سالروز عروج عارفانه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) استان گیلان روز چهارشنبه ۲۲ فروردین در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در این نشست ضمن تسلیت سالروز شهادت هفتمین ستاره آسمان ولایت امام موسی کاظم(ع) و تبریک فرارسیدن مبعث نبی گرامی اسلام حضرت محمد(ص)، گفت: امام خمینی(ره) با الهام از مبانی دین مبین‌ اسلام و سیرۀ رسول اکرم، کشتی انقلاب اسلامی را به ساحل پیروزی رساند و با احیاء دین اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بنیان گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی اشجری با تاکید بر لزوم تبیین شخصیت والای حضرت امام(ره) برای نسل جوان، تصریح کرد: نهضت اسلامی امام خمینی(ره) چنان عظیم بود که تحلیل‌گران بزرگ جهان را از توصیف شخصیت و تبیین شئون گوناگون زندگی ایشان عاجز کرد.

وی تبیین و تحلیل شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مرجع بزرگ دینی و رهبر انقلابی مردمی، کار سختی دانست و افزود: علم و عمل، سلوک عرفانی، شجاعت، روشن‌بینی و زمان‌شناسی، خداشناسی و باوری استوار از خصوصیات برجستۀ امام خمینی(ره) بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه نهضت کم‌نظیری را که امام خمینی(ره) به بهترین نحو رهبری کرد و به پیروزی رساند رستاخیزی بزرگ بود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران اذهان جامعۀ بشری را متوجه خود و ملت آزاده ایران کرد.

حجت الاسلام و المسلمین اشجری با بیان اینکه امام خمینی(ره) نگهبان بزرگ دین و زنده‌نگه دارنده اصول و ارزش‌های اسلامی بود، گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی از دین مبین اسلام در برابر تندباد شبهه‌ها و طوفان تردیدها پاسداری کرد.

وی با اشاره به بزرگانی که در طول تاریخ اسلام، احیای دین را وجهۀ همت خود قرار دادند، تصریح کرد: نهضت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از حیث عمق و گستردگی و آثار با هیچ جریانی قابل مقایسه نیست.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تبیین شخصیت جامع، الهی و آسمانی امام خمینی(ره) را بر همگان فرض و لازم دانست و افزود: پس از عروج عارفانۀ معمار کبیر انقلاب اسلامی جانشینی وارسته و خلفی صالح سکان انقلاب اسلامی ایران را به دست گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین اشجری با تبیین دوران زعامت حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، اظهار کرد: مقام معظم رهبری کشور را با خط و مشی ترسیمی امام خمینی(ره) در مسیر تعالی و پیشرفت هدایت کردند.

وی با بیان اینکه ۲۹ سال از ارتحال جانسوز امام راحل(ره) و آغاز زعامت رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی می‌گذرد، اظهار کرد: امروز ایران اسلامی بالنده، شکوفا و استوار در مسیر تعالی و پیشرفت در حرکت است و همگان در برابر عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی سر تعظیم فرود آورده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تقارن ایام ارتحال امام خمینی(ره) با شبهای پربرکت قدر، گفت: می‌توان از ظرفیت این ایام با سخنرانی و روشنگری علما، روحانیون و مبلغین در مساجد و بقاع متبرکه نهایت بهره را برد.

حجت الاسلام و المسلمین اشجری نقش نهادهای تبلیغی همچون صدا و سیما، اداره کل اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای بهره‌بردن از فضای معنوی ماه مبارک رمضان در جهت تبیین شخصیت امام خمینی(ره) و معرفی نهضت انقلاب اسلامی برای جوانان مهم دانست و تصریح کرد: غفلت از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی موجب ازدست‌دادن فرصت‌ها خواهد شد.

وی پاسخگویی به شبهات جوانان را امری ضروری خواند و اظهار کرد: کسانی علی‌رغم حضور در کنار امام خمینی(ره) و درک آن روزها نتوانستند پاسدار خوبی برای انقلاب اسلامی باشند و بالعکس جوانانی که امام(ره) را ندیدند و زمان ایشان را درک نکردند همچون شهید حججی‌ها سر خود را برای پاسداری از میراث گرانبهای معمار کبیر انقلاب اسلامی فدا کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه برای پاسداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی تنها به برگزاری مراسم اکتفا نخواهد شد، گفت: همگان مدیون میراث گرانبهای حضرت امام خمینی(ره) هستیم و باید از تمام توان و ظرفیت نهادها و سازمان‌ها برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی و پاسداری از انقلاب اسلامی این یادگار ماندگار ایشان استفاده کرد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد