صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






شورای هماهنگی نقش پر رنگی در خنثی سازی اهداف شبکه‌های ضد انقلاب دارد

معاون امور استانهای صداوسیما با بیان اینکه امروز نسل جوان و نوجوان ما نیازمند بصیرت و آگاهی است، گفت: شبکه های مجازی و ماهواره های فارسی زیان بیگانه، اعتقادات جوانان را نشانه گرفته اند. علی دارابی معاون امور استانهای صداوسیمای جمهوری اسلامی پنجشنبه ۶ اردیبهشت در جمع رؤسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مشهد اظهار […]

کد خبر : 30351 | 8:08 ق.ظ | ۸ اردیبهشت , ۱۳۹۷

معاون امور استانهای صداوسیما با بیان اینکه امروز نسل جوان و نوجوان ما نیازمند بصیرت و آگاهی است، گفت: شبکه های مجازی و ماهواره های فارسی زیان بیگانه، اعتقادات جوانان را نشانه گرفته اند.

علی دارابی معاون امور استانهای صداوسیمای جمهوری اسلامی پنجشنبه ۶ اردیبهشت در جمع رؤسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مشهد اظهار داشت: شبکه های ماهواره‌ای فارسی زبان اعتقادات جوانان ما را نشانه گرفته اند.

وی ادامه داد: سازمان‌های فرهنگی از جمله رسانه ملی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقش پر رنگی در خنثی سازی اهداف این شبکه‌های ضد انقلاب دارند، البته به شرطی که تصمیمات درست و کارآمدی در حوزه تبلیغات و معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی اخذ و اجرایی کنند.

معاون اموراستان‌های سازمان صداوسیما افزود: خوشبختانه انقلاب اسلامی در طول عمر چهل ساله خود دستاورد‌های زیادی داشته است که پایان دادن به استبداد ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ایران، اسقرار جمهوری اسلامی، حاکمیت اسلام بر پایه خدا، مردم سالاری دینی، کسب استقلال و آزادی واقعی، احیای هویت دینی و بیداری اسلامی و سازندگی و پیشرفت از جمله این دستاورد‌های مهم بوده است.

دارابی اضافه کرد: ما باید با استفاده از هنر و ظرافت های خاصی که برای مخاطب جذاب و باور پذیر باشد، دستاورد‌های انقلاب اسلامی را برای نسل جوان معرفی و تبیین کنیم.

دارابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع جنگ نرم تصریح: یکی از اقدمات مهمی که ما باید در شرایط کنونی به صورت ویژه انجام دهیم، مقابله با جنگ نرم است و برای این مهم باید حداکثر توان و ظرفیت جامعه استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های کشور برای خنثی سازی تلاش دشمن در هدایت افکار عمومی، اقدام هوشیارانه و هدفمند با استفاده از هنر متعهد و خلاق در مقابل تهاجم نرم دشمن و حمایت از تولیدات مختلف و آثار ارزنده از جمله فعالیت‌هایی است که باید برای مقابله با جنگ نرم انجام دهیم.

دارابی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران با حماسه سازی مردم به پیروزی رسید، تاکید کرد: باید میان دستاوردهای انقلاب اسلامی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی تفاوت قائل شد. کارنامه نظام عملکرد مسئولان در این سال ها می باشد، اما دستاورد ها مبتنی بر حوزه اهداف کلان و راهبرها است که باید آن را برای جوانان توضیح داد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه نسل جوان و نوجوان ما بسیار نیازمند آگاهی است. شبکه های ماهواره ای و به خصوص فضای مجازی امروز مخاطبان جوان را احاطه کرده اند، به همین منظور در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طبق فرمایشات رهبری باید به سه نکته توجه بکنیم. نخست از تمرکز برنامه ها در یک مقطع زمانی خودداری کرده و در طول سال افکار عمومی را آگاهی دهیم، دوم اینکه اقدامات صورت گرفته به صورت مستدل و باور پذیر باشد و سوم اینکه تا می توانیم غیر مستقیم و از زبان هنر و نمایش برای انتقال مفاهیم استفاده نمائیم.

وی تصریح کرد شعار انقلاب اسلامی افتخار به گذشته و امید به آینده است بنابراین اصول حاکم بر تمامی برنامه ها باید همین شعار باشد.

معاون امور استانهای صداوسیما با اشاره به اینکه برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب، توفیقی است که باید برای برگزاری آن شبانه روز کار کنیم، تاکید کرد: گفتمان انقلابی گری، افزایش آگاهی و بصیرت، امید بخشی، حفظ اعتماد مردم، دشمن شناسی ، افزایش احساس تعلق اجتماعی و گسترش ارزشهای انقلاب و همچنین تاکید بر نقش مردم در اعتلا و حفظ نظام از مفاهیمی است که تبیین و تشریح آن در ۴۰ سالگی انقلاب کاری بزرگ و مهم است.

وی در ادامه در خصوص راهبردهای برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب نیز اظهار داشت: بازخوانی اهداف و ریشه ها و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی، تبیین نقش رهبری عالمانه مقام معظم رهبری و بازنمایی چشم انداز امیدآفرین آینده و افق های روشن پیش رو و ارائه تصویری صحیح و منظقی از دشمنی ها بر علیه نظام و ملت ایران از راهبردهای مهمی است که در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد