صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






پاسداشت ایام الله باید با جدیدترین روش تبلیغی در عمق باور عمومی مردم نهادینه شود

استاد رحیم پور ازغدی گفت: با توجه به هجمه فرهنگی، تبلیغاتی و رسانه ای دشمن علیه مقدسات و ارزشهای نظام جمهوری اسلامی، شیوه های تبلیغ باید متناسب با ذائقه مخاطب و تغییر نسل به روز و کارآمد شود. حسن رحیم پور ازغدی پنجشنبه ۶ اردیبهشت در دومین روز از همایش رؤسای دفاتر استانی شورای هماهنگی […]

کد خبر : 30359 | 8:19 ق.ظ | ۸ اردیبهشت , ۱۳۹۷

استاد رحیم پور ازغدی گفت: با توجه به هجمه فرهنگی، تبلیغاتی و رسانه ای دشمن علیه مقدسات و ارزشهای نظام جمهوری اسلامی، شیوه های تبلیغ باید متناسب با ذائقه مخاطب و تغییر نسل به روز و کارآمد شود.

حسن رحیم پور ازغدی پنجشنبه ۶ اردیبهشت در دومین روز از همایش رؤسای دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به هجمه فرهنگی، تبلیغاتی و رسانه ای دشمن علیه مقدسات و ارزشهای نظام جمهوری اسلامی، شیوه های تبلیغ باید متناسب با ذائقه مخاطب و تغییر نسل به روز و کارآمد شود.

وی با بیان این که نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در فعالیت های فرهنگی و مذهبی کشور نقش بسیار مهمی بر عهده دارد افزود: با توجه به اینکه دشمن از راه های مختلف در صدد از بین بردن ارزش های انقلاب اسلامی است، باید با تحقیق و پژوهش و با توجه به نیاز امروز کشور، برای مقابله با این هجمه ها و تهاجمات به نحوه مطلوب برنامه ریزی گردد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: امروز ارزش های نسل جوان کشور تغییر پیدا کرده و ما نباید در برنامه کاری خود از این تغییرات غافل شویم، در غیر این صورت جوانان به سمت دنیای غرب و تغییر ارزشها و باورها حرکت خواهند کرد.

رحیم پور ازغدی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و سایر نهادهای تبلیغاتی باید این تغییرات و ارزش های نسل جدید را شناسایی کند و برای خنثی کردن ضد ارزشها و عاداتی که با فرهنگ و مذهب ما منافات و مغایرت دارد با استفاده از ظرافت های موجود و با تکیه بر ارزشهای مذهبی و بومی متناسب با فرهنگ جامعه گام های اساسی برداشته و اقدام نماید.

این استاد برجسته با اشاره به اهمیت شیوه های تبلیغ نوین و استفاده از ابزارهای مناسب اضافه کرد: باید شیوه تبلیغات عوض شود و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با ورود به عرصه تبلیغات جدید از تبلبغات سنتی فاصله بگیرد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی کشور با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اظهار داشت: در عمر چهل ساله انقلاب دستاوردهای زیادی به دست آمده که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید این دستاوردها را تبیین و تشریح کند و از تبلیغ این دستاوردها در بخش های مختلف با استفاده از زبان و شیوه های جدید و جذاب برای نسل جوان غافل نشود.

وی با اشاره به گسترش رسانه های مختلف و تعدد و تکثر آنها در جهان معاصرافزود: دشمن برای تغییر ذهنیت مخاطب و اثرگذاری بر افکار عمومی برنامه ریزی دارد و انحصار رسانه ای به شدت ضعیف شده است، بنابراین مردم با حجم گسترده ای از اطلاعات مواجه هستند و همین امر بر اهمیت اثربخشی، کارآمدی و کارایی امر تبلیغ و ضرورت کار فرهنگی و رسانه ای و هدفمند کردن آن، می افزاید.

رحیم پور ازغدی در ادامه، فصاحت، بلاغت و مخاطب شناسی را از خصوصیات رسانه تاثیرگذار توصیف کرد و افزود: ائمه و قرآن کریم در بحث تبلیغ، شرایط جامعه و مخاطب شناسی را رعایت می کردند و لذا باید با توجه به شرایط موجود و نیاز مخاطب امروز، باید شیوه تبلیغ را تغییر داد.

وی با اشاره به تغییر شرایط نسل جدید خاطر نشان کرد: نسل های جدید سال به سال و دهه به دهه با سئوالات و چالش های جدیدی روبرو هستند و باید با توجه به مقتضیات زمان آنها برای کار فرهنگی و تبلیغاتی متناسب با نسل نوین برنامه ریزی شود.

این استاد برجسته با بیان این که تبلیغ باید با رفع ابهام، پاسخ به شبهات، حل مشکل و قانع سازی همراه باشد، گفت: بعضی از ما و مبلغان با ادبیات و قلم جدید آشنا نیستیم و در فضای ۳۰ سال پیش تبلیغ می کنیم در حالی که جامعه عوض شده و نسل تغییر کرده است.

وی با اشاره به این که شعائر تعمیق باورهاست گفت: پاسداشت ایام الله باید با زنده ترین و جدیدترین روش تبلیغی در عمق وجود و باور عمومی مردم نهادینه شود.

ازغدی با تاکید بر اینکه حرف بدون عمل اثرگذار نیست، اظهار داشت: در چهل سال گذشته حرفهای حق بسیاری گفته شده اما حرف حق باید با عمل همراه باشد و تنها در این صورت است که مردم به آن اعتماد می کنند و اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به دستاوردها و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: در چهل سالگی انقلاب باید این دستاوردها به نسل جدید منتقل و تبیین شود.

عضور شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: بالاترین سطح امنیت، پیشرفت و دموکراسی واقعی در جمهوری اسلامی ایران تحقق یافته و ما قدر این دستاوردها و امتیازات و افتخارات را نمی دانیم.

ازغدی خاطرنشان کرد: این دستاوردها که با سیاه نمایی و فضاسازی رسانه های ضد انقلاب، کمرنگ شده است، نیازمند تبیین و تشریح در سطح جامعه است که باید در چهل سالگی انقلاب بیش از گذشته با مقایسه و ارائه مصادیق و اسناد تشریح و بازخوانی شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد