صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






استراتژی ما در تبلیغ باید بیان حقایق باشد

رئیس موسسه پژوهشی امام خمینی(ره)گفت: استراتژی ما در تبلیغ باید بیان حقایق و دستاوردهایی باشد که مردم را در مقابل حوادث تلخ و تهاجم دشمنان امیدوار و دلگرم کند. آیت الله محمدتقی مصباح یزدی پیش از ظهر جمعه ۷ اردیبهشت در همایش رؤسا و سرپرستان دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور در مشهد […]

کد خبر : 30405 | 2:02 ب.ظ | ۸ اردیبهشت , ۱۳۹۷


رئیس موسسه پژوهشی امام خمینی(ره)گفت: استراتژی ما در تبلیغ باید بیان حقایق و دستاوردهایی باشد که مردم را در مقابل حوادث تلخ و تهاجم دشمنان امیدوار و دلگرم کند.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی پیش از ظهر جمعه ۷ اردیبهشت در همایش رؤسا و سرپرستان دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور در مشهد افزو: طی ۴۰ سالی که از عمر نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد، همان‌گونه که پیروزی‌های شیرین، امیدبخش و لذت‌آفرین داشته‌ایم، پدیده‌های تلخ، سختی‌آفرین و رنج‌آور نیز داشته‌ایم که این آمیختگی خوشی‌ها و ناخوشی‌ها زمینه را برای انتخاب آگاهانه و به تعبیر قرآن آزمایش فراهم می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: یکی از شیوه‌های تربیتی قرآن این است که حوادث گذشته را به یاد شنوندگان و مخاطبان می‌آورد که از نقاط قوت آن استفاده و از نقاط ضعف آن پند گیرند. اگر امروز آیه‌ای نازل می‌شد، می‌توان حدس زد که لحن آیه آگاهانه و بشارت دهنده‌تر از گذشته بود.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: در چهل سال گذشته سختی‌ها و خوشی‌ها با یکدیگر و در کنار هم گذشتند و این آمیختگی خوشی‌ها و ناخوشی‌ها زمینه را برای انتخاب آگاهانه و آزمایش فراهم کرده، ما آمده‌ایم تا با انتخاب صریح و اطاعت از خداوند متعال راه سعادت را در پیش گیریم.

رئیس موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: ما برای اینکه در مقام جهاد ناامید نباشیم نباید کوتاهی کنیم و تلاش خود را حتی با وجود سختی‌های فراوان ادامه دهیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در زمینه‌های مختلف به ویژه زمینه اقتصادی حوادث و رویدادهای بسیاری برای مسئولان ما به وجود آمده اظهار داشت: دشمن از ضعف ها و مشکلات به طرز باور نکردنی سوء استفاده می کند و آنها را بزرگ جلوه می دهد.

وی اضافه کرد: ضعف دشمن نباید ما را امیدوار و قدرت آنها نباید ما را ناامید کند بلکه باید ما با قدرتی یکنواخت در مسیر پیشبرد اهداف خود قدم برداریم.

آیت الله مصباح یزدی گفت: در چهل سال گذشته سلسله اموری رخ داد که در بعضی مواقع سبب رشد و یا ضعف ما شده و همین امر سبب شده است تا از ضعف‌ها و نقاط قدرت خود درس بگیریم و آنها را بهبود بخشیم.

رئیس موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: ما باید در مقابل دشمن از داشته ها و عزت خود به درستی دفاع کنیم، این را بدانیم که سعادت ما در همین مقاومت و دفاع از عزتمان است.

وی افزود: چیزی که می‌تواند ما را از خودباختگی و تبلیغات سوء نجات دهد، توکل و ایمان به خدا است، به طور قطع اگر ما به وظیفه خود عمل کنیم و تنبلی را کنار بگذاریم در هر امری موفق می‌شویم.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: بنا به فرموده امام راحل و مقام معظم رهبری سرمایه اصلی این کشور و نظام ایمان است و این نقشه راه ما در مواجهه با مشکلات و مقابله با رفتار و کردار خود مان و دیگران است.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی نباید ضعف‌ها ما را ناامید کند و پیشرفت‌ها ما را مغرور نماید ، یادآور شد: بعد از انقلاب تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفتیم. حتی سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند و در مقابل آنها پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را داشتند و همه دنیا به آنها کمک می‌کردند.

این استاد فلسفه اسلامی در خاتمه با تأکید بر ضرورت تقویت پایه‌های فکری و اعتقادی نسل آینده، اظهار کرد: باید تلاش کنیم با مهربانی و صمیمیت با جوانان ارتباط برقرار کرده و آنها را انحرافات رفتاری دور کنیم.

وی در ادامه با اشاره به رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدای دفاع مقدس، ابراز کرد: زمان جنگ آمریکا در کنار صدام بود و مردم ما به جز خدا امید دیگری نداشتند اما همه دیدند که چه صحنه‌هایی در جبهه‌ها خلق شد و این شور و انگیزه در جوانان امروز هم ‌وجود دارد.

مدیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: آنچه که ما را در مقابل همه این تبلیغات و از خودباختگی نجات می‌دهد، ایمان به خداست که می‌تواند بر همه نیروهای دیگر پیروز شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد