صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برخی‌ها به دنبال پیاده کردن اهداف آمریکا در کشور هستند

رئیس بنیاد تاریخ پژوهش و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: کسانی که می‌خواهند رئیس جمهور کشور شوند نباید اندیشه‌های مسموم داشته باشند و در سخنرانی‌های خود حرف‌های آمریکا را تکرار ‌کنند. حجت‌الاسلام سید حمید روحانی  در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت درباره مواضع مختلف نامزدها در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: همچنان که […]

کد خبر : 3064 | 1:36 ب.ظ | ۲۱ خرداد , ۱۳۹۲

روحانی حمید

رئیس بنیاد تاریخ پژوهش و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: کسانی که می‌خواهند رئیس جمهور کشور شوند نباید اندیشه‌های مسموم داشته باشند و در سخنرانی‌های خود حرف‌های آمریکا را تکرار ‌کنند.

حجت‌الاسلام سید حمید روحانی  در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت درباره مواضع مختلف نامزدها در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: همچنان که در اطلاعیه روز گذشته خود ذکر کردم، دیرزمانی است که آمریکا و استکبار جهانی دریافتند که دیگر تبلیغات و سم‌پاشی و جوسازی‌های آنها در بین ملت ایران جایگاه و اعتباری ندارد و نمی‌تواند تأثیرگذار باشد.

*بیان سخنان دشمنان از زبان برخی کاندیداها

وی ادامه داد: به همین منظور آنها یک سری ترفندهایی را آغاز کردند که حرف‌های خود را از زبان خودی‌ها منعکس کنند و سم‌پاشی‌ها و جوسازی‌های خود را از زبان کسانی بازگو کنند که در بین مردم هنوز شناخته شده نیستند و یا نا‌آگاه هستند و فریب می‌خورند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهش و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به تبلیغات انتخاباتی کاندیداها اذعان کرد: در جریان تبلیغات انتخاباتی که در این چند روز اخیر دیده شده برخی سخنانی مطرح شد که نباید از زبان یک ایرانی متعهد و وفادار به ایران و انقلاب و اسلام بیان شود.

وی افزود: به طور مثال گفته شده که اگر «من رئیس جمهور شوم با دنیا آشتی می‌کنم»، ما که با دنیا قهر نیستیم و منظور از این سخن آمریکا و چند کشور زورمدار و ابرقدرت است در حالی که ما با تمام ملت‌ها و دولت‌های آزادیخواه جهان در ارتباط هستیم.

روحانی با بیان اینکه ایران با بیش از 120 کشور غیرمتعهدها در ارتباط است، اضافه کرد: آشتی با دنیا، سخنی دور از انتظار است که از خودی شنیده می‌شود.

وی اذعان کرد: کاندیدایی می‌گوید تا «قیامت نمی‌توانیم با آمریکا قهر باشیم»، آیا ملت ایران می‌خواهد تا قیامت با آمریکا قهر باشد یا آمریکا می‌خواهد تا قیامت با اسلام ناب محمدی (ص) سر ستیز داشته باشد.

*کرامت و غرور ملت ایران از انقلاب اسلامی است

این مسئول به جمله دیگری از تبلیغات انتخاباتی نامزدها اشاره کرد و گفت: کاندیدایی می‌گوید «غرور ملی ایرانیان را باز می‌گردانم»، ملت ایران از زمان پیروزی انقلاب به کرامت و فضیلت انسانی خود دست یافته است.

وی ادامه داد: زمانی در دوران ستم‌شاهی ملت ایران راه به بی‌هویتی و پوچی کشانده بودند و به گونه‌ای وانمود کرده بودند که ملت ایران بی‌عرضه است و این جمله بر زبان نخست وزیر و در کوچه و بازار رواج داشت.

روحانی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را بازگرداندن هویت و کرامت اسلامی به ایرانیان عنوان کرد و افزود: ملت ایران امروز در دنیا الگو است.

وی بیان کرد: این چه غروری است که ملت ایران ندارد و برخی‌ها وعده می‌دهند می‌خواهند غرور و عظمت ایرانیان را باز می‌گردانند.

*رئیس جمهور آینده نباید اندیشه‌های مسموم داشته باشد

رئیس بنیاد تاریخ پژوهش و دانشنامه انقلاب اسلامی با تصریح بر اینکه اینگونه سخنان جای تأمل دارد، متذکر شد: کسانی که می‌خواهند رئیس جمهور کشور شوند با اینگونه اندیشه‌های مسموم آیا قصد خدمت دارند و یا اینکه حرف‌های آمریکا را تکرار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه چنین سخنانی برای ملت ایران دردآور است، اذعان کرد: به طور مثال جریان روادید را مطرح می‌کنند و می‌گویند که زمانی در دنیا گذرنامه و روادید ایرانی اعتبار داشت و بدون ویزا وارد کشورهای مختلف می‌شدیم و اکنون شش ماه معطل می‌شویم.

روحانی اینگونه سخنان را ناشی از تنگ‌نظری‌ها خواند و یادآور شد: ما با پیروزی انقلاب اسلامی استقلال، شخصیت و کرامت به دست آوردیم و از نظر علمی پیشرفت‌های عظیم و چشمگیری داریم.

وی اضافه کرد: چرا باید این دستاوردها نادیده گرفته شود و چنین سخنانی را مطرح کنند.

*وحشت استکبار از آزادگی ملت ایران است

رئیس بنیاد تاریخ پژوهش و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه زمانی ایران در چنگ جهانخواران بود، گفت: اروپا و آمریکای جهانخوار منابع ایران را به یغما می‌برد و سرنوشت مردم را دستخوش عذاب قرار می‌داد و اجازه می‌داد گذرنامه ایرانی بدون ویزا پذیرفته شود و امروز ملت ایران یک ملت زنده است و به همین دلیل آنها از مردم و اسلام ناب محمدی (ص) وحشت دارند.

*اهانت دردآور برخی کاندیداها به نیروهای رزمنده اسلام

وی اهانت به نیروهای رزمنده در سخنرانی‌های تبلیغاتی برخی کاندیداها را دردآور خواند و افزود: به طور مثال برخی‌ها می‌گویند من پادگانی فکر نمی‌کنم، رزمندگان، جانبازان و آزادگان، نیروهای انتظامی و نظامی برای استقلال کشور و پیشبرد آرمان‌های ایرانی نقش بزرگی داشتند و چگونه اینگونه این عزیزان را که حیثیت و استقلال کشور را حفظ کردند و امنیت به برکت وجود آنهاست، اینگونه مورد تاخت و تاز قرار دهیم و اهانت کنیم.

روحانی، اذعان کرد: برخی‌ها می‌گویند «من فحش به دشمن را دوست ندارم و مرگ بر آمریکا گفتن را نادرست می‌دانم»، در حالی که اینها جزو اصول اسلام است و امام (ره) فرمودند هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید و یا امروز مرگ بر آمریکا عبادت است.

وی با بیان اینکه در قرآن ذکر شده است که خدا دوست ندارد کسی ناسزاگویی کند مگر اینکه مورد اهانت قرار گرفته باشد، خاطرنشان کرد: کسی که به او ظلم واقع شده و مظلوم است خداوند به او اجازه می‌دهد زبان به ناسزاگویی بلند کند و این فرمان قرآن است و حال چگونه برخی‌ها چنین سخنانی بر زبان می‌آورند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهش و دانشنامه انقلاب اسلامی با تصریح بر اینکه در موضع‌گیری‌های صورت گرفته به ملت و آرمان‌ها و خط امام (ره) شد، متذکر شد: در این موضع‌گیری‌ها به شهدا و رزمندگان و بزرگان آزادی‌آفرین ما که با جان و مال خود انقلاب را حفظ کردند و اجازه ندادند انقلاب تجزیه شود، اهانت شد.

وی یادآور شد: بنده به سهم خود از رزمندگان انتظامی و نظامی و عزیزان انقلابی عذرخواهی می‌کنم به خاطر توهین‌هایی که شد.

*هشدار روحانی/ برخی‌ها به دنبال پیاده کردن اهداف آمریکا در کشور هستند

روحانی با تصریح بر اینکه افرادی که راه امام (ره) را دنبال نمی‌کنند هدف دیگری دارند، خاطرنشان کرد: آنها به دنبال این هستند که انقلاب را زیر سئوال ببرند و تمایل دارند زمینه را برای کسانی که با انقلاب و امام (ره) همراه نیستند فراهم ‌کنند و این خطرناک و هشدار است.

وی ابراز کرد: باید در این زمینه تلاش کنیم و اجازه ندهیم چنین مسئله‌ای پیش بیاد و به تعبیر امام راحل نااهلان بر اوضاع مسلط شوند و زمام امور را در دست بگیرند و آسیب‌های سنگین‌تر از گذشته به اسلام و کشور وارد کنند.

*هر رأی یک ایرانی تیری در قلب دشمن و آمریکا است 

این مسئول، حضور در انتخابات و پای صندوق‌های رأی را تکلیف دانست و یادآور شد: از نظر شرعی هر فرد ایرانی مسلمان باید پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کند و هر رأی تیری است که بر قلب دشمنان اسلام و قرآن فرود می‌آید و آنها را مأیوس می‌کند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد