صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






پیوند دوستی حوزه و دانشگاه ضرورتی انکارناپذیر است

بسیج اساتید گیلان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پیوند دوستی و تفاهم دانشگاهیان با روحانیون و طلاب علوم اسلامی و قیام شجاعانه در مقابل انحرافات، دسیسه و توطئه‌های دشمن در این دو سنگر مهم یک ضرورت انکارناپذیر است.

کد خبر : 314 | 11:58 ق.ظ | ۲۹ آذر , ۱۳۹۱

11بسیج اساتید گیلان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پیوند دوستی و تفاهم دانشگاهیان با روحانیون و طلاب علوم اسلامی و قیام شجاعانه در مقابل انحرافات، دسیسه و توطئه‌های دشمن در این دو سنگر مهم یک ضرورت انکارناپذیر است.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سازمان بسیج اساتید گیلان به مناسبت 27 آذرماه روز وحدت حوزه و دانشگاه با صدور بیانیه‌ای عنوان کرد: بار دیگر تقویم انقلاب یادآور یکی از انسان‌های عارف و وارسته است که با خون پاکش رویداد بزرگی به نام وحدت حوزه و دانشگاه را رقم زد.

این بیانیه می‌افزاید: 27 آذرماه نماد وحدت در هدف است و هدف اینکه همه به طرف ایجاد یک جامعه اسلامی و پیشرفته مستقل، جامعه پیشاهنگ و الگو حرکت کنیم.

این بیانیه تصریح می‌کند: ملت ایران، ملتی که مردم دنیا با نگاه به آن جرأت پیدا کردند تا فکر تحول اسلامی شدن را در ذهن خود بگذرانند و در عملشان پیاده کنند؛ در بیداری اسلامی کشورهای خاورمیانه و شاخ آفریقا از انقلاب اسلامی و ملت مجاهد ایران الگوگیری شد.

این بیانیه ادامه می‌دهد: بسیج اساتید گیلان وحدت حوزه و دانشگاه یعنی که در نظام اسلامی علم و دین در کنار یکدیگر حرکت کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری، وحدت حوزه و دانشگاه معنایش این نیست که حتماً باید تخصص‌های حوزه‌ای در دانشگاه و تخصص‌های دانشگاهی در حوزه دنبال شود بلکه باید حوزه و دانشگاه به هم وصل باشند و با یکدیگر همکاری کنند و دو شعبه از یک موسسه علم و دین شوند.

این بیانیه اضافه می‌کند: از جمله سیاست‌هایی که استکبار جهانی به دنبال آن بوده این است که تفکرات امپریالیستی و لیبرالیستی را با جدایی و فاصله‌افکنی بین دو قطب علمی و فرهنگی یعنی حوزه و دانشگاه ترویج دهند که این تفکر فاسد شیطانی با روشنگری امام (ره) که مسایل اصلی انقلاب و کشور را بر سه پایه حوزه، دانشگاه و وحدت قلمداد می‌کردند و رهنمودها و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری مانند همیشه خنثی شده است و باید بدانیم که مبنای فکری، اعتقادی، اجتماعی و عملی در وحدت است؛ بنابراین نخبگان دانشگاهی در کنار علمای حوزوی در زمینه بصیرت‌افزایی و معرفت ارزش‌های دینی نقش برجسته‌ای داشتند که تضمین کننده آینده روشن انقلاب اسلامی، نابود کننده فتنه‌ها و سیاست‌های دشمنان است.

بسیج اساتید گیلان با گرامیداشت این روز بزرگ و شهید والا‌مقام مفتح اعلام می‌دارد که پیوند دوستی و تفاهم دانشگاهیان با روحانیون و طلاب علوم اسلامی و قیام شجاعانه در مقابل انحرافات، دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن در این دو سنگر مهم یک ضرورت انکارناپذیر است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد