صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






وحدت مسلمانان و خیزش های اسلامی، بزرگترین تهدید علیه سلطه آمریکا بر جهان است

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، تجزیه جغرافیای اسلام، رهبرسازی و مذهب سازی را از جمله مهمترین طرح های استکبار در منطقه دانست و گفت: استکبار امپراطوری غرب آسیا را به بیش از ۵۰ کشور تجزیه کرد. حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در مراسم روز قدس که در […]

کد خبر : 31409 | 4:20 ب.ظ | ۱۸ خرداد , ۱۳۹۷

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، تجزیه جغرافیای اسلام، رهبرسازی و مذهب سازی را از جمله مهمترین طرح های استکبار در منطقه دانست و گفت: استکبار امپراطوری غرب آسیا را به بیش از ۵۰ کشور تجزیه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در مراسم روز قدس که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، با اشاره به تلاقی چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با سه مناسبت ارتحال امام، آغاز زعامت مقام معظم رهبری و روز قدس، اظهار کرد: جبهه استکبار و در راس آن آمریکا و انگلیس از ۱۵۰ سال اخیر برای تسلط بر جغرافیای جهان اسلام به ویژه منطقه غرب آسیا طرحی را دنبال می کردند که چند حلقه را در بر می گرفت.

وی تجزیه جغرافیای اسلام، رهبرسازی و مذهب سازی را از جمله مهمترین طرح های استکبار در منطقه دانست و افزود: استکبار امپراطوری منطقه غرب آسیا را به بیش از ۵۰ کشور تجزیه کرد و طرح تجزیه سودان، عراق و سوریه نیز در دستور کار آنان قرار دارد.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران، با بیان اینکه استکبار ۸۰ سال پیش مذهب و مسلک وهابیت را ساخت، عنوان کرد: امروز وهابیت ابزار دست مستکبران برای فشار بر ملت های منطقه است.

حجت الاسلام سعیدی، با اشاره به پیش بینی یک رژیم ضد دینی نژادپرست تحت عنوان «اسرائیل» در قلب منطقه غرب آسیا توسط استکبار، خاطرنشان کرد: امروز شاهد شکل گیری یک مثلث شوم هستیم که صهیونیسم یهودی، صهیونیسم مسیحی و صهیونیسم وهابی سه ضلع آن را تشکیل می دهند. این مثلث چنگال بر منطقه انداخته و به عنوان ابزار استکبار ایفای نقش می کند.

وی تشکیل امپراطوری «از نیل تا فرات» را هدف جبهه استکبار از تسلط بر منطقه غرب آسیا دانست و گفت: استکبار در صدد مقابله با خیزش اسلامی است، زیرا پیش بینی کرده بودند که بزرگترین تهدید علیه سلطه آمریکا بر جهان، وحدت مسلمانان و خیزش های اسلامی است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، با اشاره به وجود ۵۴۰ میلیارد بشکه ذخیره فسیلی در خاورمیانه در مقابل ۳۰ میلیارد بشکه آمریکا، متذکر شد: تسلط بر منابع عظیم مسلمانان و تکمیل حلقات حاکمیت مطلق آمریکا در پی سقوط شوروی از دیگر اهداف استکبار در منطقه است.

وی اضافه کرد: آمریکا احساس کرد که جهان در چنگال استکبار است و به عنوان حاکم و کدخدا می تواند به چپاول و سلطه بر ملت ها ادامه دهد، اما ناگهان انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ پا به عرصه وجود گذاشت و به تعبیر کیسینجر «انقلاب اسلامی ایران سونامی بود که دنیا را تحت تاثیر خودش قرار داد».

حجت الاسلام سعیدی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی براساس اصولی پایه گذاری شده و امام و رهبری بر این اصول پافشاری کردند، گفت: استقلال و شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی»، استکبارستیزی و مقابله با ظلم و ظالمان، حمایت از مستضعفین و دفاع از مظلومان و آرمان فلسطین از جمله مهمترین اصول انقلاب است. بعد از ۴۰ سال تمام سیاستمداران اذعان دارند که تنها نظام و حکومتی که با همه وجود از آرمان فلسطین حمایت می کند، ایران است.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران، تکیه بر مقاومت با اعتقاد به نصرت الهی را یکی دیگر از مهمترین اصول انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: آمریکایی ها دریافتند آن قدرتی که می تواند سلطه استکبار را به زیر بکشد و به هژمونی غرب خدشه وارد کند، انقلاب اسلامی ایران است لذا چند برنامه مهم را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به تقابل گسترده آمریکا با عمق استراتژیک انقلاب اسلامی، گفت: راه اندازی جنگ های متعدد از جمله جنگ بالکان، جنگ اول و دوم عراق، جنگ افغانستان، جنگ ۳۳ روزه و جنگ غزه اولین اقدام آمریکا با هدف مقابله با انقلاب بود. پدیداری افراط گرایی دومین اقدامی بود که آمریکا با ساختن القاعده و طالبان با هدف بدل سازی انقلاب و انقلابی گری ایران انجام داد. امروز داعش مدل پیشرفته گروه های تروریستی در عراق و سوریه است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، سومین اقدام نظام استکباری غرب علیه انقلاب اسلامی را تبدیل جنگ مستقیم به جنگ نیابتی دانست و تاکید کرد: آمریکا با حمله به عراق و افغانستان در صدد حضور در منطقه و مقابله نظامی با انقلاب بود، اما این حضور موجب کشته شدن بیش از ۴ هزار نفر در عراق و ۷ هزار میلیارد دلار هزینه شد لذا از سال ۲۰۰۸ نبرد مستقیم را به نبرد نیابتی تبدیل کردند که در این شرایط مهره های سرسپرده بزرگترین خیانت و جنایت را مرتکب می شوند.

حجت الاسلام سعیدی، با بیان اینکه عربستان، امارات، قطر و ترکیه به نیابت از آمریکا منطقه ما را دستخوش آشوب قرار دادند، خاطرنشان کرد: بحران سوریه، عراق و یمن نتیجه خیانت سران برخی از کشورهای عربی بود.

وی تبدیل جنگ تمدنی به جنگ درون تمدنی را یکی دیگر از اقدامات استکبار علیه انقلاب دانست و یادآور شد: آمریکا جنگ تمدنی را مستقیما علیه انقلاب آغاز کرده بود، اما خیلی زود فهمید که حرکت های نظامی در مقابل ایران جواب نمی دهد لذا جنگ تمدنی را به جنگ درون تمدنی تغییر داد و درون جامعه اسلامی را دچار آشوب و بحران کرد. متاسفانه ضربه به ارتش های منطقه از جمله سوریه، عراق و یمن، تلفات نیروی انسانی، هزینه کرد پول نفت عربستان در راستای اهداف استکبار و تشدید تخاصمات و درگیری ها در منطقه از جمله از مهمترین پیامدهای جنگ درون تمدنی است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در خنثی سازی طرح خاورمیانه بزرگ، گفت: حرکت آمریکا با نیابت رژیم صهیونیستی در لبنان آغاز طرح خاورمیانه بزرگ بود تا در ابتدا حزب الله را به عنوان همسایه اسرائیل از میان بردارد. گام بعدی سوریه، عراق و در نهایت ایران بود، اما به حول قوه الهی فرزندان رشید اسلام توانستند بزرگترین طرح آمریکا در منطقه را خنثی کنند. در واقع نقش حزب الله در خنثی کردن طرح خاورمیانه بزرگ یکی از مهمترین حوادث تاریخ معاصر محسوب می شود.

حجت الاسلام سعیدی، با بیان اینکه آمریکایی ها با ایجاد داعش می خواستند مقاومت را بشکنند و سوریه و سپس عراق را از حلقه مقاومت جدا کنند، ادامه داد: این جمهوری اسلامی ایران بود که با همه وجود ایستاد و محور مقاومت را حفظ کرد. امروز اسرائیل جرات حمله به لبنان را ندارد، زیرا حزب الله مسلح به قدرت دفاعی است و اسرائیل نمی تواند در برابر این قدرت مقاومت کند لذا احتمال حمله به ایران نیز وجود ندارد.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران، قدرت دفاعی را ضامن انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: مگر می شود بدون توان دفاعی از استقلال نظام دفاع کنیم؟! خوشبختانه عنصر مقاومت در منطقه شکل گرفته و به عنوان فرهنگ انقلاب صادر شده است. انتخابات های اخیر در روسیه، لبنان، عراق و ونزوئلا یک وجه مشترک داشت و آن «نه به آمریکا» بود که نشات گرفته از انقلاب اسلامی است.

وی فرهنگ بسیجی را یکی از دستاوردهای انقلاب دانست و تاکید کرد: یکی از معجزات انقلاب اسلامی بومی سازی مقاومت است. در واقع جمهوری اسلامی ایران به مردم عراق و سوریه چگونه دفاع کردن از هویت، استقلال و کیان خودشان را آموخت.

حجت الاسلام سعیدی، با اشاره به گذشت ۷۰ سال از عمر منحوس رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: اسرائیل ۳۵ سال قبل از انقلاب و ۳۵ سال بعد از انقلاب عمر کرده است، اما تاریخ گواهی می دهد که این رژیم در ۳۵ سال اول در همه عملیات ها موفق بوده، اما بعد از ظهور انقلاب اسلامی ایران، اسرائیل غاصب رنگ پیروزی به خود ندیده و در همه عملیات ها با شکست خفت باری مواجه شده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، دوران زعامت امام از سال ۵۷ تا ۶۸ را دوره اول و دوران زعامت مقام معظم رهبری از سال ۶۸ تا امروز را دوره دوم انقلاب دانست و افزود: وجه تمایز انقلاب ما با سایر انقلاب های پیشین در رهبری است. مهمترین پیچیدگی انقلاب های توحیدی در انتقال رهبری از رهبر اول به رهبر دوم است و ما دو تجربه تلخ مسئله جانشینی هارون برای حضرت موسی و جانشینی حضرت علی(ع) برای پیامبر(ص) را فراروی خودمان داریم لذا هنر ملت ایران این است که آن تجربه تلخ را تکرار نکردند و هیچ تقاوتی بین امام و رهبری قائل نشدند و انقلاب را به اینجا رساندند و ان شاءالله به دست آخرین ذخیره الهی خواهند سپرد.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در اوج پیروزی است، یادآور شد: مقام معظم رهبری توانستند انقلاب را به جایی برسانند که بعد از آمریکا، چین و روسیه چهارمین قدرت تاثیرگذار در عرصه بین المللی و معادلات منطقه ای هستیم لذا همانگونه که مردم عامل شکل گیری انقلاب بودند، بقا و تداوم انقلاب نیز در دست مردم است.

حجت الاسلام سعیدی، فشار تحریم ها و جنگ روانی دشمن را بیش از هر زمان دیگری دانست و یادآور شد: امروز در یک آزمون عجیبی قرار داریم و تاریخ منتظر است تا نقش ایران را در دنیا ببیند لذا ما باید بدانیم که در یک دولت انقلابی، یک مجلس انقلابی و یک شورای انقلابی نقش داریم و با دقت و وسواس پیش برویم و از مقام معظم رهبری پیروی کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن اصل انقلاب و ولایت را هدف گرفته است، اظهار کرد: امروز شخص ولی فقیه و سپاه پاسداران به عنوان قدرت دفاعی ما کانون تهدید دشمن است، زیرا سپاه خط مقدم جبهه مقابله با آمریکا در منطقه می باشد، اما ملت ایران با استفاده از تجربیات تلخ و شیرین گذشته در مقابل دشمن کوتاه نخواهند آمد./ ایسنا

 

گزارش تصویری راهپیمایی روز جهانی قدس شهر رشت






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد