صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






ولایت‌پذیری رکن اصلی دین و لازمه شهادت است

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر لزوم تقوا، کمک به ایتام و اخلاص از سوی مؤمنین گفت: ولایت‌پذیری رکن اصلی دین و لازمه شهادت است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرجی اراکی عصر امروز در پنجمین سالروز شهادت شهید مدافع حرم محمدحسین عطری در حسینیه حضرت ابوالفضل علیه‌السلام سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم الگوپذیری از شهدا […]

کد خبر : 31653 | 9:14 ق.ظ | ۲ تیر , ۱۳۹۷

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر لزوم تقوا، کمک به ایتام و اخلاص از سوی مؤمنین گفت: ولایت‌پذیری رکن اصلی دین و لازمه شهادت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرجی اراکی عصر امروز در پنجمین سالروز شهادت شهید مدافع حرم محمدحسین عطری در حسینیه حضرت ابوالفضل علیه‌السلام سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم الگوپذیری از شهدا اظهار کرد: خانواده‌ها و اشخاص برای اینکه فرزندان آن‌ها به راه شهدا کشیده شوند لازم است قرآن، عترت و سیره شهدا را سرلوحه خود قرار دهند.

به گزارش فارس، وی نخستین ویژگی شهدا را اهتمام به اقامه نماز برشمرد و افزود: یک‌ مؤمن ابتدا برای اینکه در مسیر شهدا قرار بگیرد باید توحید عبادی و نماز را اقامه کند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه لازمه تربیت صحیح، رفتار صحیح از سوی خانواده‌ها است گفت: خانواده‌ها برای نمازخوان کردن فرزندان باید به‌وقت نماز توجه کافی داشته باشند.

فرجی اراکی نشانه مؤمنان را اطاعت، خشوع و خضوع در برابر خداوند برشمرد و افزود: اخلاص و تلاش برای کسب رضای خدا در کنار توکل بر معبود شهید عطری را به حقیقت ایمان رساند.

وی با اذعان به اینکه مؤمن واقعی اهل هجرت و شهادت است تصریح کرد: حرکت عظیم هجرت و شهادت شهدا قابل‌محاسبه نیست و اینکه کسانی شهدا و مدافعان حرم را قضاوت می‌کنند به خود ظلم کرده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به توبه، انابه و تضرع در خانه خدا را سیره شهدای مدافع حرم برشمرد و افزود: شهدا همگی اهل تقوا، تضرع و توبه درگاه الهی هستند و حقیقت ایمان را منوط به تحقق توبه می‌دانند.

فرجی اراکی با اشاره به اکرام ایتام و فقرا توسط شهید عطری بیان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز و برجسته شهید عطری توجه به همنوعان و رفع گرفتاری‌های مالی آن‌ها بود که بسیار قابل‌تأمل و ستودنی است.

وی با تأکید بر اینکه امانت‌داری از سیره شهدا است خاطرنشان کرد: شهید عطری در حفظ بیت‌المال بسیار حساس و در مسئولیت‌پذیری فردی، اجتماعی و سیاسی امانت‌داری مثال‌زدنی بود.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر رعایت اقدامی و ترک معصیت گفت: مؤمنان خدا که شهدا بخشی از آن‌ها هستند در کسب لقمه حلال و رزق خود بسیار حلال و حرام خدا را رعایت می‌کنند و حدود الهی را برای خود یک اصل می‌دانند.

فرجی اراکی با اشارهبه اینکه شهادت راه سعادت است افزود: در تاریکی نمی‌توان دنبال روشنایی بود و شهادت نوری است که شهدا آن را یافته‌اند و راهنمای ما شده‌اند.

وی با اشاره به فرمایش امام رضا علیه‌السلام مبنی بر اینکه شیعیان ما از ولایت پذیران هستند تصریح کرد: بسیاری از مسلمانان و شیعیان تقوا، کمک به فقرا و همه حلال و حرام خدا را رعایت کرده‌اند اما ولایت‌پذیری که اصل و اساس یک مسلمان است را قبول ندارند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه اسلام بر ولایت مداری استوار است بیان کرد: اطاعت‌پذیری بدون عذر، بهانه و توجیه اصلی است که شیعه رهرو باید آن را به‌عنوان یک اصل بپذیرد و در مقابل امر ولی‌الله اطاعت محض کند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد