صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






شهید بهشتی، ابراهیم تاریخ انقلاب اسلامی ایران است +گزارش تصویری

آیت الله فلاحتی، شهید بهشتی را به مثابه ابراهیم تاریخ انقلاب دانست و اظهار کرد: خدای متعال در قرآن کریم از حضرت ابراهیم تعبیر به «امت» می کند لذا امام خمینی(ره) نیز فرمود «بهشتی یک ملت بود برای ملت ما». آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان، ششم تیرماه در مراسم استانی بزرگداشت شهدای هفتم […]

کد خبر : 31694 | 4:48 ب.ظ | ۶ تیر , ۱۳۹۷

آیت الله فلاحتی، شهید بهشتی را به مثابه ابراهیم تاریخ انقلاب دانست و اظهار کرد: خدای متعال در قرآن کریم از حضرت ابراهیم تعبیر به «امت» می کند لذا امام خمینی(ره) نیز فرمود «بهشتی یک ملت بود برای ملت ما».

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان، ششم تیرماه در مراسم استانی بزرگداشت شهدای هفتم تیر که در سالن اجتماعات سرپرستی بانک صادرات استان گیلان در رشت برگزار شد، انقلاب اسلامی ایران را یک رخداد مهم در تاریخ چند قرنه بشر دانست و اظهار کرد: انقلاب یک نمود عملی در دنیا پیدا کرد و تمام مولفه های موجود در سه عرصه سیاست، اقتصاد و نظامی گری را بر هم زد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی عرصه های نو را به روی بشریت باز کرد، افزود: انقلاب ما امید در دل همه ملت های مسلمان و غیر مسلمان ایجاد کرد و با یک ظرفیت دینی و در راس آن یک مرجع فقیه سیاس و کیاس توانست تاثیرات مستقیمی بر تاریخ بشر در عرصه های گوناگون ایجاد کند. به غیر از انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) هیچ یک از رهبران بشری از ویژگی های امام برخوردار نبودند.

امام جمعه رشت، با اشاره به تحول آفرینی انقلاب در تمام معادلات زندگی بشر، عنوان کرد: امام خمینی(ره) به دنبال صدور انقلاب به دنیا بود، اما در همان روزهای نخست عده ای چه در درون و چه در بیرون انقلاب به مقابله با این اندیشه امام برخاستند و صدور انقلابی که در یک قطعه از تاریخ و کره زمین رخ داده را غیر ممکن می دانستند. این افراد بخش هایی از مسئولیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انقلاب را متولی شدند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، شهید بهشتی را یکی از یاران امام در اندیشه صدور انقلاب دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران مانند دهه اول توفنده پیش رفت و در مقابل قدرت های سلطه از شرق سوسیالیست تا غرب کاپیتالیست ایستاد. دو لبه قیچی شرق و غرب از همان آغازین روزهای انقلاب تیر خلاصی خورده و نفهمیده بودند که انقلاب از چه ویژگی های عمیق و گسترده ای برخوردار است لذا محاسبه ای که امام برای صدور انقلاب داشت از نظر آنان مغفول واقع شد و نتوانستند این حرکت جاویدالاثر را از روزهای نخست شکل گیری خوب رصد کنند.

شرایط برای مرجعیت شهید بهشتی فراهم بود

وی با بیان اینکه بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) از سوی یهودیان و مسیحیان عنود رصد شده بود، خاطرنشان کرد: با آمدن پیامبر(ص) در آغازین روزهای بعثت مبارزه با ایشان نیز آغاز شد. در واقع پیامبر با مقابله گری های درونی و بیرونی مشرکان مواجه بود، زیرا شکل گیری چنین رستاخیز فراگیری در تاریخ بشریت رصد و زمینه سازی ها برای مقابله گری ها از قبل تمهید شده بود، اما انقلاب اسلامی به این گستردگی رصد نشده بود و تا مدت ها قدرت های سلطه را در شرایطی قرار دارد که نتوانستند علیه ما جبهه بگیرند.

آیت الله فلاحتی، راه اندازی هشت سال جنگ نابرابر و تحمیلی را اولین حرکت قدرت های سلطه بعد از رصد انقلاب دانست و متذکر شد: بیش از ۳۵ کشور دنیا بسیج شده بودند تا این درخت نوپا که با خون آبیاری شده را از پای درآورند. این در حالی است که انقلاب از درون هم با پسماندهای رژیم منحوس پهلوی و پسماندهای افکار و اندیشه های لیبرالی در عرصه های سیاسی و اجتماعی مواجه بود، اما می خواست روی پای خودش بماند.

این کارشناس دینی، شهید بهشتی را به مثابه ابراهیم تاریخ انقلاب دانست و اظهار کرد: خدای متعال در قرآن کریم از حضرت ابراهیم تعبیر به «امت» می کند لذا امام خمینی(ره) نیز فرمود «بهشتی یک ملت بود برای ملت ما».

وی با بیان اینکه شهید بهشتی تنها یک فارغ التحصیل در دو عرصه حوزه و دانشگاه نبود، عنوان کرد: شهید بهشتی دارای یک اندیشه بلند بود و با وسعت دیدی که داشت وارد عرصه سیاست شد؛ در حالی که شرایط برای مرجعیت ایشان فراهم بود. شهید بهشتی نه تنها در حوزه و دانشگاه، بلکه نزد مراجع تقلید نیز از یک جایگاه علمی بالا و والایی برخوردار بود و هیچ مانعی برای مرجعیتش وجود نداشت. در واقع شهید بهشتی با چنین وزانتی در عرصه علم و دانش، زیر سایه امام وارد عرصه حکومتداری شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به زبانزد بودن علم درونی، هوشمندی سیاسی و مدیریت بالای اجتماعی شهید بهشتی هم در درون جامعه و هم در بیرون از مرزها، خاطرنشان کرد: شهید بهشتی چنان مجلس قانونگذاری را اداره می کرد که همه افراد دارای تفکرات ماکیاولی و لیبرالی مجاب می شدند. بهشتی چهره ای بود که توانست در معادلات مناظره ای با تئوریسین های آکادمی های روسی مقابله کند و همه را به چالش بکشد و مدبرانه، کریمانه و صبورانه آنان را وادار به واکنش مثبت سازد.

وی با بیان اینکه توطئه از سر راه برداشتن شهید بهشتی در انگلیس چیده شد، گفت: دشمن وارد میدان شد تا مانع از صدور اندیشه انقلاب در عرصه جهانی شود لذا عملیات مهره سازی در درون حکومت و دستگاه های حکومتی را شروع کرد و تا به امروز ادامه داشته اشت.

تاوان سنگینی برای حفاظت از انقلاب پرداخت کردیم

امام جمعه رشت ادامه داد: شهید بهشتی در مسئله لوایح قانون اساسی پا به پای چهره های مجلس همچون آیت الله حائری قانونگذاری کرد و نقش بنیادی در قانون اساسی ایفا کرد. ایشان در زمانی که ریاست مجلس را بر عهده داشت، لایحه قانون قصاص را نوشت که منجر به قصاص خودش شد و دشمن از او انتقام گرفت. در واقع قانون قصاص که برگرفته از متون دینی، فقهی و قضایی ماست، شهید بهشتی را منفور آن زمان عده ای از لیبرال منش ها و شرق زده ها کرد.

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما و هر نهضت دیگری باید متحمل سختی های فراوان برای حراست از ارزش های خودش شود، تاکید کرد: خوشا به حال آنان که در عرصه های گوناگون مسیر روشن را با هوشمندی و درایت بشناسند و در فراز و نشیب ها، ریزش نکنند. در انقلاب ما نیز ریزش ها و رویش های فراوانی وجود دارد و تاوان سنگینی برای حفاظت از آن پرداخت کردیم.

وی رساله شهید بهشتی را مورد توجه امام دانست و خاطرنشان کرد: حتی عده ای از همرزمان و هم لباسی های شهید بهشتی به مخالفت با لایحه قصاص ایشان برخاستند و لذا آهسته آهسته زمینه برای انتقام گیری از شهید بهشتی فراهم شد.

این کارشناس دینی تصریح کرد: این سیره سلف همه انسان های نورانی تاریخ بشر بوده و هست که باید جان دهند تا عده ای روشن شوند و شهید بهشتی چنین بود لذا نباید میادین گوناگون جامعه را به جایی بکشانیم که چهره های نورانی به چنین جایگاهی برسند که خود را فدا کنند. وظیفه ما روشنگری و حمایت از چهره های پاک و ناب است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، طلحه و زبیر را از چهره های نورانی تاریخ اسلام دانست که در برابر حجت خدا دچار ریزش شدند و اضافه کرد: باید به ریزش ها و رویش های انقلاب توجه داشته باشیم، زیرا عده ای سابقه درخشان در همراهی با امام داشتند، اما منفور امام و انقلاب شدند؛ تا جایی که کربلا را نتیجه عدم تعامل و سازش ناپذیری پیامبر(ص) با ابوسفیان دانستند که چنین مطلبی در اندیشه سیاسی و فرهنگی اسلام نمی گنجد.

ستاندن حق مظلوم از ظالم ستودنی است

آیت الله فلاحتی، با اشاره به درخشش شهید بهشتی در راس دستگاه قضا، یادآور شد: امر قضا امر صعب مستصعب است، زیرا با اعراض و نفوس مردم ارتباط مستقیم و غیر مستقیم دارد لذا اطاله حکم قضایی به خاطر ظرایف آن است و توده مردم همیشه حکمران و قاضی پیش از موعد هستند.

وی با اشاره به سابقه فعالیت خود در عرصه قضایی و تالیف رساله، عنوان کرد: مواجه شدن با قدرت های رانت و باند و عرصه گردانان سیاسی، صحنه را برای قاضی دشوار می کند لذا در روایات ما ورود به عرصه قضا بسیار مذمت شده است، اما مردم از قاضی می خواهند که شناخت عمیق نسبت به پرونده ها داشته باشد، بررسی پرونده ها را با هوشمندی انجام دهد، قضاوت عادلانه بکند و قاطعیت میدانی داشته باشد. خوشبختانه در دستگاه قضا قاضی مستقل است و هیچکس نمی تواند برای قاضی تکلیف تعیین کند.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه امروز بیشترین مراجعات و شکایات به سه مرکز قضا، بانک ها و شهرداری هاست، اظهار کرد: مردم در سایر کشورها دلداده دستگاه قضا نیستند، زیرا می دانند که دستگاه قضا جابرانه و ظالمانه عمل می کند لذا کثرت پرونده های قضایی در جمهوری اسلامی به این دلیل است که مردم به عدالت دستگاه قضا ایمان دارند.

وی نظارت در دستگاه قضا را بسیار مهم دانست و متذکر شد: اطاله دادرسی عیب نیست، اما ستاندن حق مظلوم از ظالم ستودنی است و باید به سراغ انسان های دردمند برویم تا خدا ما را یاری کند و تا آخر کنار مظلوم بمانیم. امروز انسان های صالح و پاک دست در همه دستگاه ها وجود دارند، اما لکه های ناپاک نیز هستند که خدشه وارد می کنند./ ایکنا






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد