صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر استان گیلان + تصاویر

 نشست ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر استان گیلان، 28 خرداد در استانداری گیلان برگزار گردید. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در این نشست گفت: جامعه ما همواره نیازمند شخصیت‌هایی نظیر شهید بهشتی است. حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری درباره شخصیت و جایگاه شهید بهشتی، اظهار کرد: جامعه ما همواره محتاج شخصیت‌هایی مانند بهشتی است که قاطعانه […]

کد خبر : 3184 | 6:27 ق.ظ | ۲۹ خرداد , ۱۳۹۲

SONY DSC

 نشست ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر استان گیلان، 28 خرداد در استانداری گیلان برگزار گردید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در این نشست گفت: جامعه ما همواره نیازمند شخصیت‌هایی نظیر شهید بهشتی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری درباره شخصیت و جایگاه شهید بهشتی، اظهار کرد: جامعه ما همواره محتاج شخصیت‌هایی مانند بهشتی است که قاطعانه و شجاعانه وارد چالش‌های فکری و شبهات نظری می‌شوند و مستدل به تنویر افکار عمومی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه بزرگداشت ایام هفتم تیر مقارن با هفته قوه قضائیه است، افزود: در این ایام اهداف چندگانه‌ای دنبال می‌شود.

این مسئول، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب، معرفی ایران به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه فکری، تبیین و بازشناسی اندیشه‌های شهید بهشتی و… از جمله این اهداف هستند.

وی تصریح کرد: هر ساله ستادی در استانداری و به تبع آن در شهرستان‌ها در زمینه شخصیت شهید دکتر بهشتی و تبیین و بازشناسی اندیشه‌های وی شکل می‌گیرد و برنامه‌های متعددی در سطح استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه انقلاب اسلامی در آغازین سال‌ها موانع و مشکلات بزرگی در مسیر راه خود داشته است، یادآور شد: در این سال‌ها شخصیت‌های بزرگی را نیز از دست دادیم.

وی به تعبیر امام راحل درباره شخصیت دکتر بهشتی اشاره کرد و گفت: امام (ره) فرموده بودند شهادت دکتر بهشتی در برابر مظلومیتش ناچیز است و تأکید کردند که شهید بهشتی خود یک ملت است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه چهار شهید از 72 نفر یاران شهید بهشتی گیلانی هستند، اذعان کرد: دکتر حسن عضدی، محمد صادق اسلامی، جواد سرافراز و سیف‌الله عبدالکریمی از شهدای گیلانی هستند که در هفتم تیر به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

وی با تأکید بر اینکه شهید حسن عضدی یکی از شهدای گیلانی هفتم تیر بوده که ورزشگاه شهید عضدی رشت به نام وی نامیده شده است، تصریح کرد: این شهید برای جوانان ناشناخته مانده است که باید بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، دانشگاه گیلان همایش ویژه‌ای برای تبیین شخصیت این شهید برگزار کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری گفت: برای مراسم ایام هفتم تیر از ظرفیت بقاع متبرکه و مساجد با توجه به فصل تابستان و ورود مسافران به استان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه تصاویر و عکس‌هایی از شهدای هفتم تیر در این ایام به نمایش گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها برنامه‌ها به صورت درون سازمانی برگزار و از ظرفیت صدا و سیما نیز برای معرفی چهار شهید گیلانی استفاده می‌شود.

این مسئول یادآور شد: در ایام هفتم تیر با حضور کارشناسان خبره شخصیت دکتر بهشتی و ابعاد این حادثه در صدا و سیما بررسی می‌شود.

وی از برگزاری مراسم استانی هفتم تیر با حضور آیت الله سید احمد خاتمی در ششم تیر امسال در رشت خبر داد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان نیز در این نشست گفت: هفتم تیر و انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، حادثه ای بسیار ناگوار برای انقلاب اسلامی ایران بود که چهره اصلی ضدانقلاب و منافقان برای همگان آشکار شد.

محمد اکبرزاده، با تبریک به مناسبت تحقق حماسه سیاسی توسط ملت ایران اظهار کرد: 24 خرداد روز حماسه آفرینی ملت ایران نام گرفت و این همان خواسته مقام معظم رهبری بود.

وی با اشاره به حادثه هفتم تیر و مظلومیت شهدای این روز افزود: هفتم تیر و انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، حادثه ای بسیار ناگوار برای انقلاب اسلامی ایران بود که چهره اصلی ضدانقلاب و منافقان برای همگان آشکار شد.

اکبرزاده با بیان اینکه شهید آیت الله دکتر بهشتی در باب اقتصاد اسلامی و بانکداری بدون ربا نظرات و سخنان ارزشمندی دارد گفت: این سخنان در تحقق حماسه اقتصادی بسیار اثرگذار است.

وی از تشکیل ستادهای بزرگداشت شهدای هفتم تیر در شهرستان های استان خبر داد و گفت: ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر استان برنامه های بسیاری را جهت پاسداشت این روز در استان برگزار خواهد کرد.

اکبرزاده با تاکید بر مستندسازی برنامه های اجرایی توسط دستگاهها گفت: یکی از ضعف ها در برگزاری برنامه عدم توجه به کارنامه عملکرد است لذا ضرورت دارد که دستگاهها در جمع آوری مستندات اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی مسابقات برگزاری در این ایام باید به نام شهدای هفتم تیر نامگذاری شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان نیز در این نشست ساخت نماد چهار شهید گیلانی در حادثه هفتم تیر را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی محسن‌زاده گفت: حادثه هفتم تیر و شهادت آیت‌الله بهشتی بحث ضروری و مهمی است که باید عمیق به آن پرداخته شود.

این مسئول با بیان اینکه سال‌ها از شهادت بزرگمردان حادثه هفتم تیر می‌گذرد، افزود: هنوز دستاوردهای فکر و اندیشه شهید بهشتی در درون جامعه ما تا حدودی مغفول واقع شده است.

وی تصریح کرد: اگر حضور دکتر بهشتی در مجلس خبرگان رهبری در جایگاه هیئت رئیسه مجلس خبرگان نبود سمت و سوی اسلامیت نظام اسلامی ما مشخص نمی‌شد.

محسن‌زاده ادامه داد: در مبحث ولایت و جایگاه رفیع آن در قانون اساسی مبتنی بر راهبردی شیعه برای ولایت فقیه، هر آنچه داریم از این اسلامیت و ولایت فقیه با پشتوانه مردمی است و مدیون شهید بهشتی با فکر پویا و بالنده‌ای که در مکتب امام (ره) کسب کرده بودند، هستیم.

وی برگزاری مراسم‌های شهدای هفتم تیر را فراتر از یک کنگره و بزرگداشت دانست و متذکر شد: باید از ظرفیت خانواده‌های شهدای استان در زمینه بزرگداشت هفتم تیر استفاده شود.

این مسئول تدوین مجموعه موثر کتاب و یا دایرة‌المعارف شهدای گیلانی هفتم تیر را ضروری و ماندگار دانست و خاطرنشان کرد: این امر برای استان نیز افتخارآمیز می‌شود.

وی متذکر شد: از آنجا که قبور چهار شهید گیلانی حادثه هفتم تیر در تهران است باید در زادگاهشان و یا در نقطه‌ای از شهر که زیبنده آنها باشد نمادی ساخته شود تا مردم بدانند چنین شخصیت‌هایی در سطح ملی از این استان وجود داشتند که برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب جان خود را فدا کردند.

محسن‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ورزشگاه رشت به نام شهید عضدی نامگذاری شده و بسیاری از ورزشکاران و جوانان شهر از این ورزشگاه استفاده می‌کنند جای ورزشکاران در برنامه‌های هفتم تیر خالی است.

وی برگزاری مسابقاتی با نام هفتم تیر را جزو ضروریات دانست و یادآور شد: برگزاری مسابقات ورزشی در این ایام در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم است.

 DSC07047

DSC07030

DSC07033

DSC07022

DSC07027

DSC07034

DSC07041

DSC07042

DSC07049

DSC07050

DSC07053

DSC07055

DSC07061

DSC07078

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد