صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






وحدت حوزه و دانشگاه پیوند میان دین و علم است

تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه در شهرستان فومن، با اشاره به ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه ، تحقق این مهم را پیوند ناگسستنی میان دین و علم عنوان كردند.

کد خبر : 320 | 12:01 ب.ظ | ۲۹ آذر , ۱۳۹۱

تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه در شهرستان فومن، با اشاره به ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه ، تحقق این مهم را پیوند ناگسستنی میان دین و علم عنوان كردند.

آنان روز دوشنبه به مناسبت فرارسیدن 27 آذرماه سالروز شهادت آیت الله دكتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه دشمنان همیشه تلاش می كردند تا روحانی را نسبت به دانشجو و دانشگاهیان را نسبت به روحانیون بدبین كند، افزودند: حوزه و دانشگاه در كنار هم می توانند منشا خدمات زیادی برای كشور شوند كه در این راستا تلاش های بسیاری هم انجام شده است .

امام جمعه شهرستان فومن با اشاره به سالروز شهادت آیت الله دكتر مفتح گفت: این شهید بزرگوار در كنار شهدای دیگری مانند بهشتی ، باهنر و همچنین مطهری تلاش های زیادی برای وحدت حوزه و دانشگاه صورت داد.

حجت الاسلام و المسلمین ‘سیدمحمدحسن صفوی’ افزود: شهید آیت الله دكتر محمد مفتح با فعالیت های گسترده علمی و فرهنگی خود در حوزه و دانشگاه، موجب عملیاتی شدن اهداف عرصه تعلیم و تربیت شد .

وی از دانشجویان و حوزویان خواست تا افكار و اندیشه های شهید فتح را بشناسند و در جهت اجرایی شدن این افكار در سطح دانشگاه ها و حوزه ها بكوشند.

این استاد حوزه علمیه حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) بیان داشت : وحدت حوزه و دانشگاه در گرو پیوند ناگسستنی دین با علم است .

وی اظهار كرد: دانشگاه و حوزه قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهم و تاثیر گذاری در عرصه های سرنوشت ساز كشور داشته اند .

امام جمعه موقت شهرستان فومن نیز ضمن گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه و یاد و خاطره شهید آیت الله دكتر مفتح گفت: مسئله وحدت حوزه و دانشگاه، یكی از حیاتی ترین مسائل جاری در عرصه فرهنگی كشور است .

حجت الاسلام و المسلمین’اسماعیل رنجبر’ به خبرنگار ایرنا افزود: به طور قطع؛ وحدت حوزه و دانشگاه ، فرصتی جهت اعتلای فرهنگ دینی كشور محسوب می شود .

وی ادامه داد: دشمنان ما سعی و تلاش خود را در جهت جدایی این دو قشر تاثیرگذار و فرهنگ ساز جامعه معطوف نموده اند .

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت : در واقع مسئله وحدت بین حوزه و دانشگاه به معنای این است كه این دو نهاد مهم در اهداف ، اندیشه ها و رویكردها هم سو باشند تا نظام اسلامی را برای رسیدن به اهداف متعالی آن، یاری كنند .

رییس دفتر فرهنگ اسلامی و مسوول بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد فومن و شفت نیز یاد و خاطره شهید بزرگوار آیت الله دكتر مفتح ، تمامی شهدای حوزه و دانشگاه و روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت و گفت: تحكیم وحدت بین حوزه های علمیه و دانشگاه ها ، از مهمترین نیازهای میهن اسلامی و حوزه و دانشگاه از سنگرهای مقدس و مهم انقلاب اسلامی است .

حجت الاسلام و المسلمین ‘غلامرضا تقی زاده’ به خبرنگار ایرنا افزود: تقویت وحدت حوزه و دانشگاه، زمینه رشد و بالندگی بیشتر كشور را در ابعاد علمی ، فرهنگی و دینی فراهم می كند .

وی اضافه كرد : امروز دشمن به دنبال ایجاد اختلاف و بدبینی بین حوزه و دانشگاه است كه باید در مقابل ترفندهای دشمنان ، هوشیار باشیم .

این استاد دانشگاه ادامه داد : این دو قشر فرهنگی و فرهیخته در جامعه اسلامی ما طی 33 سال گذشته نقش تاثیرگذاری در تحقق اهداف و آرمان های نظام اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری داشته اند و با تلاش علمی و فرهنگی به انقلاب اسلامی خدمت كرده اند .

حجت الاسلام و المسلمین تقی زاده با اشاره به تاكید حضرت امام خمینی (ره) در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه افزود : ایشان فرمودند كه منظور از وحدت، وحدت تعاملی است یعنی كاری كنیم كه دانشگاه و حوزه در تعامل با یكدیگر برای تعالی انسانها باشند.

وی خاطرنشان كرد: حوزه باید اندوخته های دینی ، ارزشی و اعتقادی كامل خود را به روز نموده و در اختیار دانشگاه ها قرار دهد و دانشگاه نیز باید به یك سری عوامل معنوی پایبند باشد كه حوزه به آنها پایبند بوده و همین امر مهم، موجب موفقیت حوزه را فراهم كرده است.

رییس دفتر فرهنگ اسلامی و مسوول بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد فومن و شفت گفت : در راستای گرامیداشت این ایام ، همایش وحدت حوزه و دانشگاه تحت عنوان ‘ راهكارها ، فرصت ها و چالشها ‘ از سوی این واحد دانشگاهی با همكاری ستاد نماز جمعه ، حوزه علمیه حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) و بسیج طلاب و روحانیون سپاه ناحیه فومن روز پنجشنبه هفته جاری ساعت 9 صبح در تالار شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می شود .






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد