صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






تعبیر عجیب رهبر معظم انقلاب درباره شهید بهشتی

محمد پیشگاهی  فرد از جمله مبارزانی است که از همان ابتدا به ندای امام خمینی (ره) در مبارزه علیه طاغوت لبیک گفت و وارد مبارزات سیاسی علیه رژیم شاه شد. ارتباط نزدیک ایشان با بزرگان انقلاب همچون شهید مظلوم آیت  الله دکتربهشتی و آیت  الله مفتح و همچنین ارتباط سببی ایشان با شهید بهشتی باعث […]

کد خبر : 3208 | 7:50 ق.ظ | ۹ تیر , ۱۳۹۸

بهشتی1

محمد پیشگاهی  فرد از جمله مبارزانی است که از همان ابتدا به ندای امام خمینی (ره) در مبارزه علیه طاغوت لبیک گفت و وارد مبارزات سیاسی علیه رژیم شاه شد. ارتباط نزدیک ایشان با بزرگان انقلاب همچون شهید مظلوم آیت  الله دکتربهشتی و آیت  الله مفتح و همچنین ارتباط سببی ایشان با شهید بهشتی باعث شد تا در متن بسیاری از حوادث و اتفاقات انقلاب و مبارزات قرار گیرند. ایشان خاطرات فراوانی از همراهی با شهید مظلوم، بهشتی را به خاطر دارند که می تواند برای خواننده حاوی نکات تازه و بدیع باشد.
آقای پیشگاهی  فرد در خاطرات خود نقل می  کنند که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوره اول، بنی صدر و اطرافیانش تخریب شدیدی را علیه شهید بهشتی و حزب جمهوری به راه انداخته بودند تا آنجا که حتی برخی از امام جمعه های مناطق مختلف را با خود همراه نمودند. ایشان نقل می کنند که جو آن چنان علیه شهید بهشتی مسموم شده بود که در همان زمان در دانشگاه تهران از آیت الله خامنه ای (که در آن زمان نماینده امام در دانشگاه بود) پرسیده بودند: «شما همگی زندان رفته و شکنجه دیده هستید، اما آقای بهشتی که این قدر از او طرفداری می کنید سابقه مبارزاتی کمتری داشته و دوره زندان و شکنجه کمی در پرونده اش وجود دارد.»
آیت الله خامنه ای حفظه الله تعالی تحلیلی زیبا و جالب از شخصیت شهید بهشتی کرده و فرموده بودند: «شما جوان هستید و اصلا شناختی از آقای بهشتی ندارید. ما که از سال ۱۳۳۸-۳۹ با ایشان بوده ایم، می دانیم که سرنخ تمام مبارزات و مسائل نهضتی که امام شروع کرد، بعد از شخص امام، آقای بهشتی بود. سر انگشت حکمت ایشان بود که بسیاری از مشکلات را حل می کرد و بسیاری از تشکیلات مختلف مخفی با هدایت و رهنمون وی فعالیت می‌کردند. زمانی که ساواک به فعالیت ایشان مشکوک شد، برخی از مراجع مقدمات خروج وی از ایران را فراهم ساختند. ایشان پس از بازگشت به ایران هسته های مبارزاتی را در شهرستان ها تشکیل داد.»
آیت الله خامنه ای در ادامه تحلیل جالبی نیز کرده بودند و عین کلام ایشان این گونه است: «تحلیل ساواک این بود، اگر بخواهد به آقای بهشتی دست بزند یک خمینی دومی در ایران ظهور خواهد کرد و آنها از این می ترسیدند؛ چرا که ایشان همه شرایط را داشت. حال باید چنین شخصیتی مورد تهمت و جفا قرار بگیرد!»

منبع: خاطرات محمد پیشگاهی فرد، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، صص ۲۱۰ تا ۲۱۱






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد