صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






دفاع مقدس میراث معنوی پرارزش ملت ایران است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: دفاع مقدس و دوران جنگ هشت ساله میراث معنوی و فرهنگ پر ارزش ملت ایران است. رسول جلائی  در سومین جشنواره خاطره‌نگاری دفاع مقدس گیلان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر اظهار کرد: گفته‌ها، ناگفته‌ها و خاطرات رزمندگانی که در میدان‌های […]

کد خبر : 3224 | 11:29 ق.ظ | ۳۰ خرداد , ۱۳۹۲

جلایی رسول

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: دفاع مقدس و دوران جنگ هشت ساله میراث معنوی و فرهنگ پر ارزش ملت ایران است.

رسول جلائی  در سومین جشنواره خاطره‌نگاری دفاع مقدس گیلان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر اظهار کرد: گفته‌ها، ناگفته‌ها و خاطرات رزمندگانی که در میدان‌های اصلی نبرد حاضر بودند، منبع ارزشمندی برای پژوهشگران حقیقت دفاع مقدس است.

وی دفاع مقدس و دوران جنگ هشت ساله را میراث معنوی و فرهنگ پر ارزش ملت ایران عنوان کرد و افزود: نهضت خاطره‌نگاری باید با نگاه مذکور به دفاع مقدس بپردازد.

جلائی خاطره‌نگاری را حفظ ارزشمند دفاع مقدس خواند و تصریح کرد: انتقال تجربه دفاع مقدس به نسل آینده می‌تواند در مسیر خاطره‌نگاری تحقق پیدا کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه الگوبرداری از خاطرات می‌تواند برای نسل کنونی و آینده مورد توجه باشد، بیان کرد: تجزیه و تحلیل پیروزی‌ها و شکست‌ها از لابه‌لای خاطرات قدرشناسی از تجربه رزمندگان است.

وی بر بهره‌گیری از خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس در کتاب‌های درسی و مراکز آموزشی تاکید کرد و گفت: ماندگاری خاطرات و آثار مربوط به شهدا و رزمندگان از اهداف خاطره‌نگاری است.

جلائی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره خاطره‌نگاری دفاع مقدس گیلان، یادآور شد: جشنواره مذکور با عنوان یادمان سردار شهید مهدی خوش‌سیرت برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان فراخوان سومین جشنواره خاطره‌نگاری دفاع مقدس گیلان را از اواخر سال 91 اعلام کرد و افزود: 220 اثر به دبیرخانه جشنواره مذکور ارسال شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از آثار توسط رزمندگان دوران دفاع مقدس نوشته شده است، اظهار کرد: بخشی از طرف شرکت‌کنندگانی که این آثار را تدوین کردند به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

جلائی به انتشار 25 عنوان کتاب توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: 30 مستند از نقش رزمندگان گیلانی در دفاع مقدس توسط بنیاد مذکور ساخته شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان برگزاری جشنواره را یکی از راهکارهای حفظ اسناد دفاعی کشور دانست و بیان کرد: غفلت از نوشتن خاطرات دفاع مقدس توسط رزمندگان خسران ملی است.

به گزارش فارس، نفرات نخست تا سوم و آثار قابل تقدیر سومین جشنواره خاطره‌نگاری دفاع مقدس گیلان با اهدای جایزه، لوح تقدیر و تندیس جشنواره تقدیر شدند.

همچنین از نماهنگ سردار خوش‌سیرت با عنوان “گیل سردار” در جشنواره مذکور رونمایی شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد