صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






وحدت حوزه و دانشگاه مهم‌ترین عنصر پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه را مهم‌ترین عنصر پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی عنوان کرد.

کد خبر : 323 | 12:03 ب.ظ | ۲۹ آذر , ۱۳۹۱

8دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه را مهم‌ترین عنصر پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا اقدامی‌معافی در مراسم تجلیل از نخبگان برتر منطقه 17 در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با تبریک تقارن هفته پژوهش با روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: هدف از وحدت حوزه و دانشگاه شکل‌گیری فرهنگ ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته، الگو و مستقل است.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس محققان و پژوهشگران با توجه به فرهنگ اسلامی باید نتیجه پژوهش خود را جهت‌دهی کرده و معنا بخشند.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه مهم‌ترین عنصر پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی است، افزود: حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر نقش مهمی در پیشرفت و توسعه علمی ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف دارند.

این مسئول، با تاکید براینکه پرداختن به مسئله ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه نباید تنها ویژه روز 27 آذر شود، افزود: وحدت این دو نهاد می‌تواند در تبیین جایگاه فکری و فرهنگی نظام مورد توجه قرار گیرد و بسیاری از موانع آن را برطرف کند.

وی با اشاره به گذشت دو سال از تفکیک منطقه دانشگاهی گیلان از مازندران، خاطرنشان کرد: تاکنون منطقه 17 در راستای کارهای پژوهشی نتایج مطلوبی را به دست آورده که از جمله آنها ارائه بالغ بر یک‌هزار مقاله آی‌اس‌آی، 599 مقاله علمی و پژوهشی، انتشار 66 جلد کتاب، 304 طرح پژوهشی خاتمه یافته و 207 طرح پژوهشی در حال اجرا بوده است.

اقدامی‌معافی، با بیان اینکه اکنون دانشگاه آزاد دوران جوانی خود را طی می‌کند، اذعان کرد: نتایج به دست آمده از فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد قابل مقایسه با دانشگاه‌های بزرگ نیست و این امر نیازمند تلاش بیشتر محققان است.

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با تصریح بر اینکه ثمره کار محقق باید مانند عمل زنبور عسل کام تمام مردم جامعه را شیرین کند، یادآور شد: پژوهش باید در راستای فرهنگ جامعه، هدفمند، مطابق با نیازهای بومی و ملی انجام شود.

رئیس کمیته پژوهش منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی نیز در مراسم مذکور با اشاره به ضرورت توجه به پژوهش، این امر را جزو مهم‌ترین دغدغه‌های دانشگاهیان و صنعت‌گران خواند و گفت: پژوهش‌های مبتنی بر نیازهای جامعه در برطرف کردن مشکلات موثر هستند.

علیرضا امیر تیموری با بیان اینکه پژوهش تقاضا محور و تولید دانش بنیان، شعار امسال هفته پژوهش است، افزود: هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، بر محور «پژوهش تقاضا محور و تولید دانش‌بنیان زیربنای اقتصاد مقاومتی» نامگذاری شده است.

وی به ارائه حدود 400 مقاله ISI معتبر در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: این امر حاصل تلاش اساتید و دانشجویان در فعالیت‌های پژوهشی منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی است.

این مسئول، یادآور شد: در این مدت، بالغ بر 300 طرح تحقیقاتی پایان یافته و اکنون نیز 21 طرح پژوهشی در دست اجراست.

وی با اشاره به برنامه‌های پژوهشی منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با ترویج فرهنگ پژوهش در دانشگاه، اذعان کرد: تاکنون بالغ بر 3 میلیارد تومان در منطقه 17 به امر پژوهش اختصاص پیدا کرده و به رتبه‌های مطلوبی دست یافته است.

امیر تیموری با تصریح بر اینکه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی رتبه دوم کشوری را پس از دانشگاه تهران در حوزه پژوهشی کسب کرده است، ابراز کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در جهان دارای رتبه 226 است.

وی رتبه 19 را از آن دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با کسب امتیاز 0.74 و رتبه 22 واحد لاهیجان را با کسب 0.65 در سال 91 در سطح کشور اعلام کرد و گفت: در دو سال اخیر در منطقه 17 حدود به یک‌هزار مقاله آی‌اس‌آی ارائه شده است.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور که به مناسبت هفته پژوهش در واحد رشت برگزار شد تعداد هفت نفر پژوهشگر برتر منطقه 17 تجلیل شدند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد