صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی: روحانیون از رفتار دولت کنونی راضی نیستند واین امر باید برای مردم تبیین شود

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه ماه محرم الحرام، همایش ائمه جماعات و مبلغین شهرستان رشت با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدحمید روحانی (رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی) با عنوان «بررسی ویژگی روحانیون در تراز انقلاب اسلامی از منظر امام خمینی (ره)»، چهارشنبه ۱۴ شهریورماه در سالن همایش […]

کد خبر : 32589 | 3:22 ب.ظ | ۱۴ شهریور , ۱۳۹۷

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه ماه محرم الحرام، همایش ائمه جماعات و مبلغین شهرستان رشت با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدحمید روحانی (رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی) با عنوان «بررسی ویژگی روحانیون در تراز انقلاب اسلامی از منظر امام خمینی (ره)»، چهارشنبه ۱۴ شهریورماه در سالن همایش دفتر نماینده ولی فقیه در استان گیلان برگزار شد.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در این همایش گفت: روحانیون از رفتار دولت کنونی راضی نیستند واین امر باید برای مردم تبیین شود.

روحانی، بزرگ‌ترین موفقیت امام خمینی(ره) را تشریح راه امام حسین(ع) برای مردم عنوان کرد و افزود: نوحه و روضه برای امام حسین(ع) بسیار سازنده و کارساز است اما امام(ره) راه امام حسین(ع) را به جامعه شناساند.

وی با بیان اینکه مردم با شناخت راه امام حسین(ع) حماسه انقلاب اسلامی را آفریدند، خاطرنشان کرد: در خرداد سال ۴۲ هنگام دستگیری امام(ره)، مردم به خیابان‌ها آمدند و رهبر خود را تنها نگذاشتند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، تشریح مبانی انقلاب اسلامی را برای مردم حائز اهمیت خواند و بیان کرد: تا زمانی که راه امام حسین(ع) در کشور استوار است و مردم عاشورایی هستند، انقلاب اسلامی بیمه است.

وی با اشاره به اینکه رفتار بعضی از روحانیون در درون نظام قابل دفاع نیست، تصریح کرد: امام(ره) نسبت به زندگی اشرافی مسئولان هشدار دادند و وظیفه داریم این امر را برای جامعه تشریح کنیم.

روحانی به تأکید امام(ره) به ساده‌زیستی مسئولان اشاره کرد و گفت: سازشکاری و کرنش در مقابل ظالمان قابل دفاع نیست.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه شاید امروز برای جامعه این پرسش مطرح باشد بعضی از روحانیون و مسئولان زمانی که به قدرت رسیدند اسیر هوای نفس شدند، متذکر شد: فاجعه‌ و ضربه‌ای که امروز به حیثیت روحانیت وارد شده حتی در دوره پهلوی و قبل از آن وجود نداشته است.

وی ادامه داد: امروز با دولتی مواجه هستیم که به ظاهر وجاهت روحانی دارد اما با حیثیت روحانیت بازی کرده و این امر در طول تاریخ بی‌سابقه بوده و مردم توقع این امر را نداشتند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، برجام را توافقی سازشکارانه خواند و یادآور شد: مردم نسبت به وضعیت ایجاد شده در جامعه توقع پاسخگویی دارند.

روحانی با اشاره به کسب آرای حدود ۲۳ میلیونی دولت دوازدهم در انتخابات سال ۹۶، اظهار کرد: اگر علما و روحانیون حقایق را برای مردم روشنگری می‌کردند امروز این رسوایی به بار نمی‌آمد.

وی به پرداخت حقوق‌های نجومی به برخی از افراد و وجود قاچاق و احتکار در جامعه اشاره کرد و افزود: روحانیون باید به طور هوشمندانه حقایق را برای مردم بیان کنند تا جامعه بداند روحانیت با روندی که دولت در پیش گرفته، موافق نیست و نسبت به آن اعتراض دارند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با تأکید براینکه سکوت نسبت به وضعیت موجود به معنای شریک بودن در رفتار ناصحیح مسئولان است، بیان کرد: مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین طرح‌ها برای برون‌رفت جامعه از مشکلات را ارائه کردند اما مسئولان نسبت به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بی‌تفاوت هستند.

روحانی به ویژگی‌های جامعه انقلابی از نگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امروز  بسیاری از نظرهای مقام معظم رهبری مغفول واقع شده است.

وی با بیان اینکه مقابله با ظلم رسالت روحانیت است، تصریح کرد: با ظالم در هر لباسی که باشد باید مبارزه کرد.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، دفاع مقام معظم رهبری از رئیس جمهور را دفاع از آرای مردم دانست و یادآور شد: امام(ره) به رأی مردم احترام می‌گذاشت و بر این اساس از بنی‌صدر حمایت کرد و پس از اینکه مردم از او ناامید شدند دیگر از بنی‌صدر پشتیبانی نکرد.

روحانی با بیان اینکه مردم به دلیل اعتقاد اسلامی در صحنه هستند و از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند، متذکر شد: روحانیون از رفتار دولت کنونی راضی نیستند و این امر باید برای مردم تبیین شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد