صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری طرح «بصیرت عاشورایی» در ۵۱۰ بقعه متبرکه گیلان

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری مراسم فرهنگی ویژه ماه‌های محرم و صفر با عنوان «بصیرت عاشورایی» هم‌زمان با سراسر کشور در ۵۱۰ بقعه متبرکه و آستان امام زادگان گیلان خبر داد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری محرم، اظهار کرد: به‌رسم هرساله هم‌زمان با سراسر کشور، مراسم ویژه […]

کد خبر : 32643 | 8:11 ق.ظ | ۱۸ شهریور , ۱۳۹۷

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری مراسم فرهنگی ویژه ماه‌های محرم و صفر با عنوان «بصیرت عاشورایی» هم‌زمان با سراسر کشور در ۵۱۰ بقعه متبرکه و آستان امام زادگان گیلان خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری محرم، اظهار کرد: به‌رسم هرساله هم‌زمان با سراسر کشور، مراسم ویژه فرهنگی سازمان اوقاف در این ایام با عنوان بصیرت عاشورایی در ۵۱۰ بقعه متبرکه و آستان امام زادگان گیلان نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری طرح بصیرت عاشورایی گفت:  هدف از اجرای این طرح تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت‌فقیه در جامعه، جلوگیری از ورود انحرافات و خرافات به مکتب عاشورا و اجرای امینانه نیات واقفان است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه زمان اجرای طرح بصیرت عاشورایی از تاریخ ۲۰ شهریور لغایت ۱۷ آبان ماه ۹۷ است افزود: شعار کرامتنا الشهاده (شهادت افتخار ماست)، به‌عنوان شعار اصلی و محوری سوگواره بصیرت عاشورایی امسال تعیین شده است.

وی با اشاره به برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در دو بخش بیان کرد: برنامه‌های بصیرت عاشورایی در دو بخش، بخش اول اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و بخش دوم، اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات روضه‌خوانی، عزاداری و اطعام برگزار می‌شود.

 علیزاده با بیان اینکه امسال طرح بصیرت عاشورایی به‌صورت شهرستانی اجرا می‌شود افزود: تجمع بزرگ «لبیک یا حسین‌علیه‌السلام» در روز چهارشنبه ۲۱ شهریور در بقاع متبرکه و ویژه‌برنامه شیرخوارگان حسینی‌ در روز جمعه ۲۳ شهریورماه جاری در ۵۰ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با تأکید بر تبیین اهداف واقعه عاشورا به نوجوانان و جوانان بیان کرد: مراسم ویژه نوجوانان حسینی با عنوان” احلی من العسل” با همکاری آموزش‌وپرورش و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان یکشنبه، ۲۵ شهریورماه و مصادف با ششم محرم در ۶۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

وی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقامه نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و گفت: از برنامه‌های محوری بصیرت عاشورایی اقامه نماز ظهر عاشورا به‌عنوان تقلید عملی از سیره و دستور امام حسین (علیه‌السلام) است.

 مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری مراسم رهروان زینبی در ۱۲ محرم افزود: عزاداری امام سجاد (ع) و همایش نهضت بیداری با خطبه‌های علوی و منشور عزت از دیگر برنامه‌های بصیرت عاشورایی در گیلان است که این طرح با ویژه مراسم اربعین حسینی ادامه خواهد داشت با تجمع لبیک یا رسول‌الله در روز رحلت آن حضرت به پایان می‌رسد.

وی برپایی خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون اعزامی از قم و مبلغان بومی را از دیگر برنامه‌های اوقاف گیلان در طرح بصیرت عاشورایی معرفی کرد و گفت: ۶۳ مبلغ اعزامی از قم و ۳۰۰ مبلغ بومی در اجرای طرح بصیرت عاشورایی با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه ۲۸ خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص گیلان در ایام برگزاری بصیرت عاشورایی دایر است افزود: از این تعداد ۱۱ خیمه ویژه کودک و نوجوان، هشت خیمه معرفت چندرسانه‌ای و ۹ خیمه هم به مشاوره اختصاص دارند.
وی با اشاره به اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات روضه‌خوانی، عزاداری و اطعام گفت: گیلان ۲۸۱ موقوفه با نیت روضه‌خوانی، تعزیه‌داری و اطعام در ایام محرم و صفر دارد.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه باید از بستر فضای تبلیغی ماه‌های محرم و صفر برای فرهنگ‌سازی در زمینه دین و ارزش‌های اسلامی ازجمله وقف استفاده کنیم تصریح کرد: با عواید این موقوفات اگر قید مکان داشته باشد طبق نظر واقف و اگر قید مکان نداشته باشد در بقاع مجری طرح فاقد درآمد و یا به‌صورت حمایت از هیئت‌های مذهبی هزینه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید انجام مستحبات به آسایش مردم لطمه بزند افزود: مدیران و اعضای هیئت‌امنای بقاع متبرکه و مساجد توجه داشته باشند زمان برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) را به‌گونه‌ای مدیریت کنند که آرامش همسایگان مساجد و اماکن متبرکه آسیب نبیند./ فارس






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد